stigfjel Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Jeg bruker Slackware 10.1 @ 2.6.11.7 på min Dell Latitude D600, og den booter ganske fort her. Når man optimaliserer kjernen, fungerer Slackware utmerket til bærbare maskiner. Har fått til bedre støtte for ting enn folk som sitter med Fedora Core 3. Endret 6. mai 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Satsar på at Firefox vert like god som Opera på dette området http://www.linux1.no/modules.php?op=modloa...order=0&thold=0 Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å skrive noe når jeg tittet innom, men sytingen/dumskapen om boikotting av coca cola fikk meg til å reagere. Jeg har ingen problemer med å godta at folk boikotter det de måtte føle for, uansett hvor dumt det måtte være. Men for guds skyld, ikke døm en jævla sjel fordi de ikke gidder å delta på dumskapen din. Mens jeg sitter her, undres jeg på om 'alle' de som boikotter coca cola for noe som jeg tør vedde på nesten enhver "corporation" av samme størrelse har mer eller mindre gjort; forestiller seg at det de gjør har noe å si? Da mener jeg for annet enn prinsippene deres. Hadde det vært den minste mulighet for at det dere gjorde hadde noen positiv innvirkning, kunne jeg kansje slengt meg på bølgen. Men nå er realiteten at kjøperskaren av coca cola produkter er såpass stor at hele norge kunne sluttet å drikke cola uten at det egentlig ville vært noe stort tap for de. Dette minner meg stort om alle de online underskriftskampanjene som kommer fra tid til annen. Hvordan kan folk være så naive å tro at et foretak eller hva det måtte være vil gi etter for at noen tusen ungdommer syns de er fæle? Det eneste de underskriftskampanjene er gode for, er å se hvor naive mennesker fortsatt kan være, i 2005. - Nå ble dette en del syting/kjefting/hva-du-måtte-kalle-det, så beklager(Nei ikke egentlig) om det ble noe off-topic. Men i bunn å grunn, er jeg bare dritt lei av naive/prinsippfaste/jeg-har-da-ingen-fordommer/min-og-noen-andres-boikott-vil-helt-sikkert- få-en-multimilliard-corporation-til-å-innse-at-de-må-slutte-å-gjøre-slemme-ting-selvom-det- ville-vært-helt-idiotisk-businessmessig-sett-og-økonomisk-sett. Egentlig er jeg bare dritt lei mennesker generelt sett, er idioter flesteparten av dere, på ett eller annet sett. -- Da tror jeg at jeg var ferdig. Eventuelle skrivefeil driter jeg i å gidder ikke rette, eventuell kjefting driter jeg i. Har på følelsen at noen kommer til å føle seg støtt av hva jeg har skrevet, så jeg våger å anta at en moderator kommer til å vise frem musklene sine for å beskytte de naive stakkars undersåttene, så dere får ha en god helg i allefall om det 'verste' skulle skje. (Ingenting jeg har skrevet er siktet til noen av dere jeg regelmessig har en hyggelig prat med på irc, med mindre jeg glemmer noen nå.) Ellers så gleder jeg meg til fbsd 5.4-release. Tudelu! Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Satsar på at Firefox vert like god som Opera på dette området http://www.linux1.no/modules.php?op=modloa...order=0&thold=0 Kan ikke si at jeg har hatt det problemet. Synes ikke Opera er noe raskere på noe som helst (ok, på eldre maskiner så er Opera raskere). Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Egentlig er jeg bare dritt lei mennesker generelt sett, er idioter flesteparten av dere, på ett eller annet sett. Takk BTW: Du har faktisk noen gode argumenter, men hvis ingen gidder å bry seg så kan vi heller ikke forandre noe. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Godt innlegg, Neophus. Mye riktig der. Forresten, FreeBSD 5.4 er allerede ute, i form av FreeBSD 5.4-STABLE. Du må bare gjøre en make buildworld osv. Står i håndboka (www.freebsd.org/handbook) hvordan det skal gjøres. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Fleire her som har prøvd siste OpenOffice Beta-versjon (1.9.100)? Eg har tru på at OpenOffice kjem til å gjere stor suksess med OpenOffice 2. Deilig at den køyrer GTK2 og. For dei som er interessert i å prøve det på Slackware, finst det nokon som har laga ein enkel prosess (OOo 2 kjem berre ut som RPMar). 1) Last ned alt i denne mappa til ei eigen mappe på din harddisk http://www.btinternet.com/~corbacho/slackware/ooo/ 2) Last ned nyaste beta-versjonen til samme mappe http://ftp.sunet.se/pub/Office/OpenOffice...._install.tar.gz 3) Køyr "sh ooo.SlackBuild" for å installere. TGZ-pakkane vert lagt i tmp. Legg inn med pkgtool/installpkg. Du kan velge sjølv kva for pakkar du vil legge inn, men core-pakken er nødvendig. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Fleire her som har prøvd siste OpenOffice Beta-versjon (1.9.100)? Eg har tru på at OpenOffice kjem til å gjere stor suksess med OpenOffice 2. Deilig at den køyrer GTK2 og. For dei som er interessert i å prøve det på Slackware, finst det nokon som har laga ein enkel prosess (OOo 2 kjem berre ut som RPMar). Man kan jo bruke RPM som følger med Slackware? For min del så har jeg aldri likt OOo, synes det bare er en dårlig kopi av Office. Ser også at den nye versjonen skal være mer avhengig av Java, noe som ikke er positivt i mine øyne. De par gangene i året jeg faktisk har bruk for noe lignende så bruker jeg Abiword. Endret 6. mai 2005 av olear Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Godt innlegg, Neophus. Mye riktig der. Forresten, FreeBSD 5.4 er allerede ute, i form av FreeBSD 5.4-STABLE. Du må bare gjøre en make buildworld osv. Står i håndboka (www.freebsd.org/handbook) hvordan det skal gjøres. Ah, my bad. Har ikke inet hvor jeg bor mesteparten av tiden, så er ikke så oppdatert som jeg burde. (Er på jobb nå) --End of comment-- Må da finnes grenser for hva folk skal gidde å bry seg med også? Men jeg for min del har ikke tid til å fortsette idag, har sløvet en time allerede. Så dere får ha en god helg, så skrives vi neste uke en gang! Endret 6. mai 2005 av Neophus Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Fleire her som har prøvd siste OpenOffice Beta-versjon (1.9.100)? Eg har tru på at OpenOffice kjem til å gjere stor suksess med OpenOffice 2. Deilig at den køyrer GTK2 og. For dei som er interessert i å prøve det på Slackware, finst det nokon som har laga ein enkel prosess (OOo 2 kjem berre ut som RPMar). Man kan jo bruke RPM som følger med Slackware? For min del så har jeg aldri likt OOo, synes det bare er en dårlig kopi av Office. Ser også at den nye versjonen skal være mer avhengig av Java, noe som ikke er positivt i mine øyne. De par gangene i året jeg faktisk har bruk for noe lignende så bruker jeg Abiword. Ja, men det skal visstnok ikkje fungere heilt bra. Det scriptet konverterar RPMane om til TGZ-pakkar og gjer diverse andre ting. Les meir: http://www.linuxquestions.org/questions/sh...15&pagenumber=1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg installerte Skype med SuSE-RPM, og det fungerer helt fint, bortsett fra at jeg må kjøre Skype med root-rettigheter. Problemer med tilgangsrettigheter til /dev/dsp eller noe sånt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 initng - boot dobbelt så fort http://www.linux1.no/modules.php?op=modloa...order=0&thold=0 Er mer interessert i lauchd (apple sin versjon) - så den boote en maskin til desktop på rundt 15 sekunder... Fri/åpen er den også! Men en ting frytkter jeg ved all denne init-omkodinga: kompatibiliteten. Nå har vi sysV-init, BSD-init, Solaris-init, initng, lauchd etc - allt innen unix... Dette vil gjøre porting vanskeligere. Jeg håper at *en* bra init-variant vinner rimelig fort, og "alle" bytter til den. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dette vil gjøre porting vanskeligere. Jeg håper at *en* bra init-variant vinner rimelig fort, og "alle" bytter til den. BSD-init Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Så gøy, en forumadmin flyttet tråden min om splitting av Unix/linux-kategorien.. Tilbakemelding til forum? vel vel.. Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 [snip]Egentlig er jeg bare dritt lei mennesker generelt sett, er idioter flesteparten av dere, på ett eller annet sett. [/snip] _latterlig_ bra post! hahaha herregud, vondt i magen av latter Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dette vil gjøre porting vanskeligere. Jeg håper at *en* bra init-variant vinner rimelig fort, og "alle" bytter til den. BSD-init me håper mer på lauchd Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dette vil gjøre porting vanskeligere. Jeg håper at *en* bra init-variant vinner rimelig fort, og "alle" bytter til den. BSD-init me håper mer på lauchd Smak og behag Men som sagt, jeg har så bra oppstart på maskinen min at jeg tror det er umulig å få det til å gå fortere, så jeg ser ikke behovet for andre løsninger. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Men som sagt, jeg har så bra oppstart på maskinen min at jeg tror det er umulig å få det til å gå fortere, så jeg ser ikke behovet for andre løsninger. Hva definerer du som oppstart? Default install med arch botet på litt over 20 sek på min gamle bærbare. Men med en gang nett skal opp og gå, hotplug skal starte, X(og gdm) lastes osv. så går det tregt selv på min stasjonære. En frisk XP(finnes vel knapt ) booter jo mye kjapper, ingen kan vel krangle på det (eller??), så oppstartshastighet kan absolutt forbedres. Ikke noe problem med den stasjonære som alltid står på, men kjipt med laptopen, som nå bruker sikkert et par minutter! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dette vil gjøre porting vanskeligere. Jeg håper at *en* bra init-variant vinner rimelig fort, og "alle" bytter til den. BSD-init me håper mer på lauchd Smak og behag Men som sagt, jeg har så bra oppstart på maskinen min at jeg tror det er umulig å få det til å gå fortere, så jeg ser ikke behovet for andre løsninger. Din hyperoptimerte level 3 bootup ja... Tar litt lengre tid hvis man bruker en vanlig distrokjerne og X11. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Men som sagt, jeg har så bra oppstart på maskinen min at jeg tror det er umulig å få det til å gå fortere, så jeg ser ikke behovet for andre løsninger. Hva definerer du som oppstart? Default install med arch botet på litt over 20 sek på min gamle bærbare. Men med en gang nett skal opp og gå, hotplug skal starte, X(og gdm) lastes osv. så går det tregt selv på min stasjonære. En frisk XP(finnes vel knapt ) booter jo mye kjapper, ingen kan vel krangle på det (eller??), så oppstartshastighet kan absolutt forbedres. Ikke noe problem med den stasjonære som alltid står på, men kjipt med laptopen, som nå bruker sikkert et par minutter! Fra jeg slår på maskinen til jeg kan logge inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå