Tafsen Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Du kan fortelle om dama som blei sjalu på kjæresten sin fordi han gikk med I love unix t-skjorte Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det var Unix is sexy. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=188058&st=0 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvis du og ikke minst gjengen du skal undervise har selvironi: Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har en del selvironi ja Er ikke bare mannfolk da, tipper oppmøtet blir et sted mellom 25-40% damer... Men keep'em comming. man woman er jo selvsagt. En annen ting: Tenkte å sette opp de viktigste linkene for fedora og ubuntu. For Fedora har jeg blant annet fedorafaq.org, men hva er tilsvarende for Ubuntu? Lenke til kommentar
9001 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Driver og skriver på en forelesning om Linux for nybegynnere som jeg skal holde om to uker, og en god del kommer til å omhandle terminalen. Så jeg skal jo demonstrere de viktigste kommandoene, men det kunne vært greit å demonstrert et par andre også (og føre dem opp på forelesningsnotatene) - så vet man i allefall at de er der, og at det er mulig. Men hva er disse? Har husket på ls, cd, pwd, mkdir, rm, rm -rf, ls -la, du | sort -n less, find, grep, cp, mv, ps, kill, who, cat, og ikke minst en av de viktigste: man Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 7069979[/snapback] Hoax Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Driver og skriver på en forelesning om Linux for nybegynnere som jeg skal holde om to uker, og en god del kommer til å omhandle terminalen. Så jeg skal jo demonstrere de viktigste kommandoene, men det kunne vært greit å demonstrert et par andre også (og føre dem opp på forelesningsnotatene) - så vet man i allefall at de er der, og at det er mulig. Men hva er disse? Har husket på ls, cd, pwd, mkdir, rm, rm -rf, ls -la, du | sort -n less, find, grep, cp, mv, ps, kill, who, cat, og ikke minst en av de viktigste: man 7069951[/snapback] Har en hel side om man/apropos. 7069979[/snapback] Hoax 7070152[/snapback] Men likevel gøy Men: Flere morsomheter folkens! Kommer til å legge det ut når det er ferdigskrevet, og linke til det herifra. Kommer nok også til å nevne dette stedet under "hjelp til selvhjelp", så det kan være det kommer en hel haug med fysiker-nybegynnere her om et par uker... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Haha.. nesten like morsom som den blondinen som skulle skifte prosessor. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Noen som har noen oppdaterte tall på hvor utbredt Linux er pr. 2006? Og en ting til: noen som har en lenke til en kjapp og enkel oppskrift (eller en ikke fult så enkel en, som jeg kan "tygge") på hvordan man logger seg på studentbynett ved UiO? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) En annen ting: Tenkte å sette opp de viktigste linkene for fedora og ubuntu. For Fedora har jeg blant annet fedorafaq.org, men hva er tilsvarende for Ubuntu? 7069883[/snapback] Man har jo Ubuntuguide og offisielle wiki . Endret 14. oktober 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 En annen ting: Tenkte å sette opp de viktigste linkene for fedora og ubuntu. For Fedora har jeg blant annet fedorafaq.org, men hva er tilsvarende for Ubuntu? 7069883[/snapback] Man har jo Ubuntuguide og offisielle wiki . 7070536[/snapback] Takker, fant ubuntuguide, men offisielle wiki glemte jeg. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Noen som har noen oppdaterte tall på hvor utbredt Linux er pr. 2006? 7070519[/snapback] På W3Schools står det 3,5%. Men jeg vet ikke helt hvor de har fått statestikken fra. Vis det er fra W3Schools sine nettsteder er det nok en del lavere, for der er det mange PC-nerder som vanker. Endret 14. oktober 2006 av JonT Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det er statistikk for w3c-siden: W3Schools is a website for people with an interest for web technologies. These people are more interested in using alternative browsers than the average user. The average user tends to use Internet Explorer, since it comes preinstalled with Windows. Most do not seek out other browsers. These facts indicate that the browser figures below are not 100% realistic. Other web sites have statistics showing that Internet Explorer is used by at least 80% of the users. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Beklager, men det var den eneste ferske statestikken jeg vant. Ellers var det en på Wikipedia som sa 3,5%, men den var fra 2005. Men kan ikke akkurat si jeg har lett så mye. EDIT: Var fra 2004: According to the market research company IDC, 25% of servers and 2.8% of desktop computers ran Linux as of 2004. (link) Endret 14. oktober 2006 av JonT Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Den har jeg også sett. Har sett litt andre statistikker rundt om kring som jeg ikke har greid å grave opp (slashdot etc.), så jeg sier "2-5% skrivebord, 25-50% server, varierer veldig fra brukergruppe til brukergruppe". sitat IDC, div. Men - flere kommandoer! Jeg trenger flere kommandoer! Nytte kommandoer, kule komandoer, kom med dem! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Vet ikke om det er så nyttig, men i følge denne saken, er det estimert at ca. 6 millioner bruker Ubuntu. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Jeg får plutselig ikke oppdatert pakkene under Ubuntu. W: GPG error: http://packages.freecontrib.org dapper Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY F120156012B83718W: You may want to run apt-get update to correct these problems E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead. Noen som vil hjelpe? Jeg følger altså denne guiden, for å installere Sun Java. Endret 14. oktober 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
atlef Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 kyrsjo : easylinux har mange gode tips og triks for ubuntu, også på norsk. Mvh Meg. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hvor finner jeg libmp3lame.so? skal lagre noen filer i audacity som mp3 (så jeg får dem på tlf) Har søkt litt rundt uten og bli mye klokere, noen som kan hjelp meg? (Dumme mobilen vet ikke hva .ogg er fornoe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå