Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en del selvironi ja :) Er ikke bare mannfolk da, tipper oppmøtet blir et sted mellom 25-40% damer... Men keep'em comming. man woman er jo selvsagt.

 

En annen ting: Tenkte å sette opp de viktigste linkene for fedora og ubuntu. For Fedora har jeg blant annet fedorafaq.org, men hva er tilsvarende for Ubuntu?

Lenke til kommentar
Driver og skriver på en forelesning om Linux for nybegynnere som jeg skal holde om to uker, og en god del kommer til å omhandle terminalen. Så jeg skal jo demonstrere de viktigste kommandoene, men det kunne vært greit å demonstrert et par andre også (og føre dem opp på forelesningsnotatene) - så vet man i allefall at de er der, og at det er mulig.

 

Men hva er disse? Har husket på ls, cd, pwd, mkdir, rm, rm -rf, ls -la, du | sort -n

less, find, grep, cp, mv, ps, kill, who, cat, og ikke minst en av de viktigste: man :)

Lenke til kommentar
Driver og skriver på en forelesning om Linux for nybegynnere som jeg skal holde om to uker, og en god del kommer til å omhandle terminalen. Så jeg skal jo demonstrere de viktigste kommandoene, men det kunne vært greit å demonstrert et par andre også (og føre dem opp på forelesningsnotatene) - så vet man i allefall at de er der, og at det er mulig.

 

Men hva er disse? Har husket på ls, cd, pwd, mkdir, rm, rm -rf, ls -la, du | sort -n

less, find, grep, cp, mv, ps, kill, who, cat, og ikke minst en av de viktigste: man :)

7069951[/snapback]

 

Har en hel side om man/apropos.

 

unix.jpg

7069979[/snapback]

 

 

Hoax

7070152[/snapback]

 

Men likevel gøy :D

 

Men: Flere morsomheter folkens!

 

 

Kommer til å legge det ut når det er ferdigskrevet, og linke til det herifra. Kommer nok også til å nevne dette stedet under "hjelp til selvhjelp", så det kan være det kommer en hel haug med fysiker-nybegynnere her om et par uker...

Lenke til kommentar

Det er statistikk for w3c-siden:

W3Schools is a website for people with an interest for web technologies. These people are more interested in using alternative browsers than the average user. The average user tends to use Internet Explorer, since it comes preinstalled with Windows. Most do not seek out other browsers.

 

These facts indicate that the browser figures below are not 100% realistic. Other web sites have statistics showing that Internet Explorer is used by at least 80% of the users.

Lenke til kommentar

Den har jeg også sett. Har sett litt andre statistikker rundt om kring som jeg ikke har greid å grave opp (slashdot etc.), så jeg sier "2-5% skrivebord, 25-50% server, varierer veldig fra brukergruppe til brukergruppe". sitat IDC, div.

 

Men - flere kommandoer! Jeg trenger flere kommandoer! Nytte kommandoer, kule komandoer, kom med dem!

Lenke til kommentar

Jeg får plutselig ikke oppdatert pakkene under Ubuntu.

 

W: GPG error: http://packages.freecontrib.org dapper Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY F120156012B83718

W: You may want to run apt-get update to correct these problems

E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.

 

Noen som vil hjelpe?

 

Jeg følger altså denne guiden, for å installere Sun Java.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...