Palme Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 hhmm.. Her er det vel: System - Preferences - Screensaver Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 hhmm.. Her er det vel: System - Preferences - Screensaver 7021520[/snapback] Ikke her. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Terminal eller ALT + F2: gnome-screensaver-preferences Får du det opp da? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Terminal eller ALT + F2: gnome-screensaver-preferences Får du det opp da? 7022136[/snapback] Ahh... gnome-screensaver var ikke installert. Bare xscreensaver. Merkelig. Men nå fungerer det. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Linux er tingen når det gjelder avspilling av hd-materiale. 720p spilles av uten problemer, mens 1080p hakker litt, på min 2.0 GHZ P4. I Windows går det ikke an å spille av 720p-materiale i det hele tatt med min maskin. Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Linux er tingen når det gjelder avspilling av hd-materiale. 720p spilles av uten problemer, mens 1080p hakker litt, på min 2.0 GHZ P4. I Windows går det ikke an å spille av 720p-materiale i det hele tatt med min maskin. 7024777[/snapback] Alle former for HD går bra i Linux, er bare et spørsmål om maskinvare og drivere. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Og da spiller du av x264 encodede filer? Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Alle slags formater. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Er det flere som opplever dette, at terskelen for å avspille HD-materiale senkes på Linux i forhold til Windows. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvordan kan jeg justere skjermbildet noen hakk til venstre? Irriterer meg at jeg må fysisk trykke på knappene på skjermen og velge "Press select to adjust" og deretter "select", for å få skjermbildet over hele skjermen. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Må du gjøre det etter hver reboot? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvordan kan jeg justere skjermbildet noen hakk til venstre? Irriterer meg at jeg må fysisk trykke på knappene på skjermen og velge "Press select to adjust" og deretter "select", for å få skjermbildet over hele skjermen. 7029536[/snapback] AUTOADJUST !! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Må du gjøre det etter hver reboot? 7029555[/snapback] Det stemmer Hvordan kan jeg justere skjermbildet noen hakk til venstre? Irriterer meg at jeg må fysisk trykke på knappene på skjermen og velge "Press select to adjust" og deretter "select", for å få skjermbildet over hele skjermen. 7029536[/snapback] AUTOADJUST !! 7029559[/snapback] Menyvalget heter AUTOADJUST ja, men dette varer bare til neste reboot, dessverre. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Kakk skjermen _meget_ hardt med en klogg. Høres kanskje litt rart ut, men jeg gjorde det en gang skjermen min tullet seg, og etter det har den vert verdens snilleste skjerm Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 Noen som kan hjelpe meg med og fikse noen feil i beryl (evt xorg.conf)? Må jo være noe feil når jeg bare har kube på halve skjermen, og resten av skrivebordet ikke virker. (Verktøylinjer, og skrivebordet genrelt er helt f*****!) Bruker ubuntu edgy eft og jeg fulgte denne guiden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=265678 Jeg har ikke peiling på hva som er galt, men jeg skal prøve og oppgradere litt software osv, så får vi se hva det blir til. Og alle forslag til og fikse "problemet" tas imot med takk Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 sliter med å få lagt til plf sorces til urpmi i mandriva 2007. Finner ikke noen side som er oppe. er plf.zarb.org nede ? eller er det bare meg........... Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 Prøver å kompilere nyeste Audacious 1.1.2. Ingen feil i configure, men etter en stund inn i make kommer denne. Forslag eller eventuelt noen som har en ubuntu .deb som jeg kan låne? Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 Har du taglib? Kan også anbefale 1.2rc1. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 En reddende engel som vanlig.. Manglet selvsagt libtagc0-dev. Takker! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Bruker ikke du ubuntu, lassie? sudo apt-get build-dep audacious Ikke garantert at man får alle pakker man trenger for å kompilere programmet, men man er på god vei. Endret 9. oktober 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå