Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med sticky? Screenshot-tråden har heller ikke sticky.

Aktive tråder har ikke bruk for sticky, de vil ligge på førstesida uansett.

Sticky er mer for annonseringer og slikt som skal vises selv om det ikke er nok aktivitet til å holde det på førstesida.

Lenke til kommentar
Takk. Fekk svaret på IRC for litt sidan.

Nokon som har peil på kva LANGUAGE variabelen gjer? Eg har den ikkje på Slackware.

Så vidt jeg vet er LANG og LANGUAGE akkurat det samme, bare at det er gammel og ny POSIX-standard? Eller kanskje jeg tar helt feil... :whistle:

Lenke til kommentar
Nokon som har peil på kva LANGUAGE variabelen gjer? Eg har den ikkje på Slackware.

Jeg har LANG=en_US i Slackware.

Variabelen definerer det språket du vil ha i Linux (output/input).

Det vet eg, men kvifor har Ubuntu både LANG og LANGUAGE, og kva er LANGUAGE for noko?

Veit som sagt kva LANG gjer.

Lenke til kommentar

Oioi, det var jammen noe. Noen som har prøvd? Jeg fikk virkelig lyst til å prøve det, men er det trygt da mon tro? :hmm: (slack [email protected])

Greier fint å få ned oppstarten min til 10sek eller lavere uten hjelp av initng eller lignende.

Ja, men da gjør vel du det ved å deaktivere prosesser og deamons, og ikke optimalisere den oppstartsstrukturen som du har i utgangspunktet...

:hmm:

Endret av huf
Lenke til kommentar

Oioi, det var jammen noe. Noen som har prøvd? Jeg fikk virkelig lyst til å prøve det, men er det trygt da mon tro? :hmm: (slack [email protected])

Greier fint å få ned oppstarten min til 10sek eller lavere uten hjelp av initng eller lignende.

Ja, men da gjør vel du det ved å deaktivere prosesser og deamons, og ikke optimalisere den oppstartsstrukturen som du har i utgangspunktet...

:hmm:

ser ganske interessant ut hvertfall. jeg er ganske lei bootup-tiden på ubuntu. godt over minuttet på en 1700 Pentium M. (jada, jeg skal skifte distro en eller annen gang!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...