Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert egentlig programmvare-relatert, men likevel:

 

Jeg har en cd med fasiter/løsningsforslag til fysikkboka. Problemet er at hver eneste fasit er et word-dokument, ofte på ca. 3 linjer. Noe som er skikkelig upraktisk...

 

Dokumentene er sortert som "Chapter_XX" hvor XX er et tall mellom 00 og 44, og i tillegg så har jeg en mappe som heter "key equations" som igjen har undermapper "chapter_XX" hvor xx er et tall mellom 00 og 43. Vistnok en som har kost seg med å lage løsningsforslag, ellernoe.

 

Uansett: Jeg ønsker å få satt disse tekstene etterhverandre sotert slik:

Chapter_01/problem01_01.doc

Chapter_01/problem01_02.doc

...

Key Equations/chapter_01/eq_01_10.doc

Key Equations/chapter_01/eq_01_16.doc

...

Chapter_01/...

 

osv.

 

Når dette er gjort, ønsker jeg å autogenerere en indeks som forteller meg hvilken side jeg finner hver oppgave på. Deretter ønsker jeg å lage en pdf av det...

 

Tilgjengelig har jeg Linux & Openoffice, samt Windows & Distiller. Hva jeg skal bruke aner jeg ikke, men de jeg har test-åpna ser ut til å ha klart seg flotters i OOo, tegninger, formler og det hele...

 

Noen som har noen idé på hvordan man kan få til noe sånnt?

Lenke til kommentar
Har Ubuntu noen firewall installert som standard? Er ikke connectable i Ubuntu, men er det i Windows :(

6952251[/snapback]

 

Ja, en temmelig god en au. Aner ikke hvordan du stiller på den i ubuntu da. I fedora er det i allefall noe "sikkerhets-instilling" greier (aner ikke hva den heter i menyen...)

6952591[/snapback]

Det er delte meninger hvorvidt brannmur-systemet i GNU/Linux er det beste. Det som er helt sikkert, er at den er mye bedre enn Windows-brannmuren, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Ubuntu har vel ingen brannmur installert som standard vel. Greit nok at det er støtte for iptables, men alle iptables reglene er åpne som dørene i kirken før du begynner å tukle med dem..

6952835[/snapback]

Kan jo nevne at ipfw fungerer litt annerledes. Aktiverer man ipfw, stenges maskinens nettverkssystem totalt hvis man ikke enten definerer regler eller legger til "default to accept" policy. ipfw er et av alternativene til brannmursystem i FreeBSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...