quakie Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Jada! Da fikk jeg til Flash, av en eller annen grunn hadde jeg visst to flash varianter inne. Jeg slettet pakken libflash-mozplugin og nå funker det å vise filmer på YouTube etc . Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Linux på iPod er genialt Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Linux på iPod er genialt 6944083[/snapback] har du mekka ipod linux? Vet du om d funker på de "gamle" gen 4 ipodene? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Er ikke offisielt støttet, men du kan sikkert finne noe Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Sikkert egentlig programmvare-relatert, men likevel: Jeg har en cd med fasiter/løsningsforslag til fysikkboka. Problemet er at hver eneste fasit er et word-dokument, ofte på ca. 3 linjer. Noe som er skikkelig upraktisk... Dokumentene er sortert som "Chapter_XX" hvor XX er et tall mellom 00 og 44, og i tillegg så har jeg en mappe som heter "key equations" som igjen har undermapper "chapter_XX" hvor xx er et tall mellom 00 og 43. Vistnok en som har kost seg med å lage løsningsforslag, ellernoe. Uansett: Jeg ønsker å få satt disse tekstene etterhverandre sotert slik: Chapter_01/problem01_01.doc Chapter_01/problem01_02.doc ... Key Equations/chapter_01/eq_01_10.doc Key Equations/chapter_01/eq_01_16.doc ... Chapter_01/... osv. Når dette er gjort, ønsker jeg å autogenerere en indeks som forteller meg hvilken side jeg finner hver oppgave på. Deretter ønsker jeg å lage en pdf av det... Tilgjengelig har jeg Linux & Openoffice, samt Windows & Distiller. Hva jeg skal bruke aner jeg ikke, men de jeg har test-åpna ser ut til å ha klart seg flotters i OOo, tegninger, formler og det hele... Noen som har noen idé på hvordan man kan få til noe sånnt? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Har Ubuntu noen firewall installert som standard? Er ikke connectable i Ubuntu, men er det i Windows Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Linux på iPod er genialt 6944083[/snapback] Hva er det som er så genialt med det? Beklager, men kan ikke komme på en god grunn for å gjøre det. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 JonT: Du kan pinge localhost!! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 JonT: Masse nyttige programmer og spill MultiConverter, Tetris, Faktorisering, Sjakk, Periode-systemet og Doom I tillegg kan du se video på den, selv på nano Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Støtte for .ogg og .flac, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Har Ubuntu noen firewall installert som standard? Er ikke connectable i Ubuntu, men er det i Windows 6952251[/snapback] Ja, en temmelig god en au. Aner ikke hvordan du stiller på den i ubuntu da. I fedora er det i allefall noe "sikkerhets-instilling" greier (aner ikke hva den heter i menyen...) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Installere Firestarter, så har du vel et greit GUI for å administrere den? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Skifta porten så virka alt helt fint Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Har Ubuntu noen firewall installert som standard? Er ikke connectable i Ubuntu, men er det i Windows 6952251[/snapback] Ja, en temmelig god en au. Aner ikke hvordan du stiller på den i ubuntu da. I fedora er det i allefall noe "sikkerhets-instilling" greier (aner ikke hva den heter i menyen...) 6952591[/snapback] Det er delte meninger hvorvidt brannmur-systemet i GNU/Linux er det beste. Det som er helt sikkert, er at den er mye bedre enn Windows-brannmuren, det er helt sikkert. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Ubuntu har vel ingen brannmur installert som standard vel. Greit nok at det er støtte for iptables, men alle iptables reglene er åpne som dørene i kirken før du begynner å tukle med dem.. Lenke til kommentar
mr_Flibble Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Ett lite spørsmål : Er det smbpasswd vi bruker hvis vi skal legge til bruker til samba? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 smbpasswd -a bruker Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Ubuntu har vel ingen brannmur installert som standard vel. Greit nok at det er støtte for iptables, men alle iptables reglene er åpne som dørene i kirken før du begynner å tukle med dem.. 6952835[/snapback] Kan jo nevne at ipfw fungerer litt annerledes. Aktiverer man ipfw, stenges maskinens nettverkssystem totalt hvis man ikke enten definerer regler eller legger til "default to accept" policy. ipfw er et av alternativene til brannmursystem i FreeBSD. Lenke til kommentar
mr_Flibble Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 smbpasswd -a bruker 6952921[/snapback] Får denne melding. -bash: /usr/bin/smbpasswd: Permission denied er logget inn som root. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Det kan du da virkelig ikke være... root har rett til hva root vil! hva med en sudo fremfor da? bare for å være helt sikkre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå