Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh My God!

http://www.whatwouldjesusdownload.com/

 

Tydelig at kristne er über-hissige til å kontrollere hva barna deres ser på nettet med dansguardian. Hva med å heller lære dem litt nettvett? Eller stoler de ikke på dem til det?

 

Jeg har aldri hatt noen "blocks" i internetttilgangen min, men jeg har da blitt menneske likevel, ikke har jeg blitt bortført heller...

Lenke til kommentar

Sliter med oppsett av samba server jeg :(

instalerte samba etter instalasjon av OpenSuse 10.1

ad jeg brukte fedora core 5 kunne jeg hente/legge til filer hos broren min . Nå kan verken jeg eller broren min logge på hos hverandre. broren min må skrive inn passord for og få muligheten til og komme inn, noen som kan hjelpe meg?

 

EDIT: Fikk beskjed om at forumet var nede da jeg lagde tråden, lagde derfor en ny tråd i forumet når alt virket igjenn, derfor er det en tråd her, og en i forumet :blush:

Endret av halvis_92
Lenke til kommentar
trenger en kjapp grafisk  torrent clinet, azureus virker ikke.

takk for alle forslag :)

6825075[/snapback]

 

Hvorfor funker ikke azureus? Hvaslags type feil(melding)?

 

Hei. Noen av dere som det finnes en web-maker tilsvarende MSs Frontpage for Linux? Altså et native web-making program? Takker for alle svar :D

6825217[/snapback]

 

nvu er jo omtrent på nivå med frontpage. (tolk det hvordan du vil)

Lenke til kommentar
Hei. Noen av dere som det finnes en web-maker tilsvarende MSs Frontpage for Linux? Altså et native web-making program? Takker for alle svar :D

6825217[/snapback]

Unnskyld, men «native web-making program»?

 

Bluefish og Quanta er program laget «nativ» for å «make-e» web-ting, men det har ikke en WYSISYG. Er det kanskje dét du er ute etter?

 

Nesten hvilken som helst editor som kjører på GNU/Linux (kwrite, kate, gedit, vim, emacs m.m.) er bra til webutvikling, men du må først lære deg å kode HTML og CSS.

 

Jeg anbefaler htmldog.com

Lenke til kommentar

Skviser inn et nybegynnerspørsmål til, siden jeg ikke fikk så mye ut av eldre tråder om emnet.

 

Jeg har installert Mercury Messenger fra en rpm-pakke (kjørt pakkefilen med Software Installer som er i KDE, og da jeg ikke visste om dette "ble noe av", prøvde jeg kommandoen for installasjon i terminal, og fikk da beskjed om at pakken allerede lå inne).

 

Nå er bare spørsmålet - hva gjør jeg videre? Ser jo ikke noe nytt program under Internet -> Chat på menyen, for eksempel. Hvordan starter jeg programmet, hvis det nå er installert?

Lenke til kommentar
NVU følger i hvert fall W3C-anbefalinger.

6826608[/snapback]

Syntaksmessig, ja, men dét er bare én liten del. Semantikken er minst like viktig, og der feiler de aller fleste (om ikke alle) WYSIWYG-editorene.

6827438[/snapback]

Det skal jeg ikke si meg uenig i. Likevel hadde jeg helt klart valgt NVU framfor Frontpage, men helst kode selv i f.eks. Bluefish.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...