Mr.Elendig Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 FTP innstalasjonen kjem jo heilt an på kva linje du har mot speilet. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) hehe, i know. men er det noen andre enn meg som aldri får mer enn maks 160kb/si i nedlastings hastighet? EDIT: Da var instalasjonen ferdig, og jeg kan vel si at jeg er fornøyd, på en måte. Tar nok litt tid og bli vant til nytt os, nye programmer osv... hehe... men det går sikkert bra. Endret 6. september 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 FTP innstalasjonen kjem jo heilt an på kva linje du har mot speilet. 6815709[/snapback] Linja var ikke mitt problem... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 Vet det er litt dårlig sted å ytre dette, men har noen tilfeldigvis prøvd nyeste utgave av Solaris 10? Jeg installerte Solaris 10 i vmware på slackware-boksen min, og begynte å leke meg litt med ZFS. Fant ut at det var lekende lett å administrere ZFS-disker. Med ZFS kan man glemme alt som heter mkfs, newfs, oppsett i /etc/fstab, mount osv. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 Burde vel vært postet i BSD/UNIX forumet? Eller er det ingen som leser der? Kunne sikkert vært artig å teste ut i vmware ja, men vet ikke om pcen min duger. Hvor mye RAM satt du av til Solaris? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Burde vel vært postet i BSD/UNIX forumet? Eller er det ingen som leser der? Kunne sikkert vært artig å teste ut i vmware ja, men vet ikke om pcen min duger. Hvor mye RAM satt du av til Solaris? 6817591[/snapback] Denne tråden burde egentlig også blitt linket til fra BSD/UNIX-forumet, for jeg går ut i fra at denne tråden egentlig var ment som en tråd der man kan prate om hva som helst innen Linux/UNIX-verdenen. Tråden ble opprettet da BSD/UNIX-forumet og GNU/Linux-forumet var ett og samme forum. Mener det har forekommet Solaris-diskusjoner i denne tråden tidligere. Når det gjelder minne, satte jeg av 1 GB RAM til Solaris, maskinen min har 2 GB installert. Maskinen har en P4 3.0 GHz NW PC800 prosessor, og det gikk ganske bra. Edit: laget en egen tråd for dette i BSD/UNIX-forumet. Endret 6. september 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 Når det gjelder BSD-forumet.... Synes ikke akkurat det har tatt så mye av, nå er disse brukerene i mindretall, så det kan såklart være en faktor, men aktiviteten er ikke akkurat på topp. Glemmer selv å se innom, blir fort for det meste bare dette forumet, så kanskje det er grunnen? Nå kan det jo også være at BSD'er ikke har så mange spørsmål Ikke meningen å være negativ osv, men forumet er jo nesten dødt. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 Når det gjelder BSD-forumet.... Synes ikke akkurat det har tatt så mye av, nå er disse brukerene i mindretall, så det kan såklart være en faktor, men aktiviteten er ikke akkurat på topp. Glemmer selv å se innom, blir fort for det meste bare dette forumet, så kanskje det er grunnen? Jeg mener det var unødvendig å splitte opp forumet nettopp av den grunn. Med såpass lite aktivitet innen BSD/UNIX blir det på en måte bortgjemt og glemt, istedenfor at vi kunne hatt alt på et sted slik som før. Men det er nå min mening Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Jeg føler i hvert fall ikke at jeg har så veldig mange spørsmål om BSD eller UNIX, bruker FreeBSD en god del. Vi BSD/UNIX-brukere er godt vant til å lese manualer og finne info. Men det er jo greit å ha et forum der man kan poste noe uten at posten drukner i GNU/Linux. Klart at BSD/UNIX-brukere er i mindretall i forhold til GNU/Linux-brukere. Inngangsterskelen for BSD og UNIX er tross alt høyere for disse systemene. F.eks. så er ikke Solaris konstruert for å være enkelt og lettfattelig for nybegynnere, men et kraftig server-OS som skal gjøre det enkelt for erfarne administratorer. Edit: en ting er i hvert fall sikkert: BSD/UNIX-forumet her er mye større enn BSD-forumet på linux1.no. Endret 6. september 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 Ser mer ut som interessen bare ikke er der, kan såklart ta feil. Har iallefall ikke skadet med litt mer trafikk. Linux1.no er et forum rettet mot Linux, så det er ikke så rart. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Paris Hilton har mekket sin egen linux-distro. Trodde ikke hun kunne programmere og sånn, ass. http://bbspot.com/News/2006/08/paris-hilto...bell-linux.html Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Tux så helt forskremt ut stakkar! Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Paris Hilton har mekket sin egen linux-distro. Trodde ikke hun kunne programmere og sånn, ass. http://bbspot.com/News/2006/08/paris-hilto...bell-linux.html 6821753[/snapback] Tinkerbell Linux is based on Slutware Linux... slut... hvorfor er jeg ikke overrasket? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Ville ikke ha installert Tinkerbell Linux på noen av mine maskiner, i hvert fall. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Nye rapporter sier at GNOME i tinkerbell kommer med rosa theme! Løp og kjøp!! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Nye rapporter sier at GNOME i tinkerbell kommer med rosa theme! Løp og kjøp!! 6822092[/snapback] I hvert fall bedre enn Ubuntus brune theme. Snakker om Ubuntu, her er en Ubuntu-basert, kristen distro: http://www.whatwouldjesusdownload.com/chri...an-edition.html ...Og den eksisterer faktisk. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Hva skal vi med Slackware når vi har Slutware Lenke til kommentar
quakie Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 :!: Se her for flere bilder. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. september 2006 Rapporter Del Skrevet 7. september 2006 Hva skal vi med Slackware når vi har Slutware 6822197[/snapback] Tror jeg heller satser på trekløveret Slackware, FreeBSD og Solaris istedet for Slutware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå