Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

kyrsjo og orsus: Det står 0/0 og det betyr 0 påloggede av 0 brukere i gruppen. Som du ser i gruppen under, er det 5 påloggede av 32 brukere i gruppen.

 

Visning av ikke-påloggede brukere har ikke noe med de tallene å gjøre, kun med navnene som vises under. Gruppene er selvsagt tomme!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg begynner seriøst å bli veldig lei av rare kuber og vinduer. Det er begrenset hvor lenge man blir underholdt av en snurrende kube.

 

XGL/AIGLX er kjekt nok for å vise hva Linux "kan", men that's it.

6791603[/snapback]

F12 er jo litt nyttig da, savner den litt etter at jeg ikke gadd Compiz mer. Ellers var det faktum at det er et noe uferdig produkt som plaget meg mest.

 

Verden går videre. Man hadde sikkert fått jobben gjort med SVGA-grafikk med 800X600, men hvem hadde vært fornøyd med det i 2006?

Lenke til kommentar
Kan jeg montere et remote filsystem (ssh) i fstab? Isåfall, hvor spesifiserer jeg passord og brukernavn?

6791714[/snapback]

Du mener SSHFS/FUSE? Ikke prøvd det selv (å mounte gjennom fstab), men skal fungere på samme måte som alt annet regner jeg med.

 

Verden går videre. Man hadde sikkert fått jobben gjort med SVGA-grafikk med 800X600, men hvem hadde vært fornøyd med det i 2006?

6791716[/snapback]

Klart det, men hvor går veien? Eller hvor vil vi at veien skal gå?

 

Prøvder bare å se realistisk på dette. Jeg liker all utvikling rettet mot desktop, prøver vanligvis det meste når det kommer, men for at det skal ha en framtid må det også ha et bruksområdet. Ikke noe vi bruker bare for å vise hvor "kul" Linux er.

Lenke til kommentar

Selv om det sluttbruker (vi) ser bare er snurrende kuber og spennende (dog ubrukelige) effekter, er det jo mye mer under. Å ha OpenGL som renderingmotor gir jo muligheter til helt nye desktop-konsepter, en er ikke lenger begrenset til overlappende 2D-flater. Vi er fremdeles ganske tidlig i utviklingen av dette, og jeg gleder meg i hvert fall til hvor mange kreative mennesker som vil finne på utrolig spenstige ting når de har XGL/AIGLX å leke seg med.

 

Project Looking Glass og lignende prosjekter har jo vist oss at det går an å snu hele desktop-konseptet på hodet, så hvorfor ikke benytte XGL til å klare noe lignende eller enda mer revolusjonerende?

Lenke til kommentar
Du mener SSHFS/FUSE? Ikke prøvd det selv (å mounte gjennom fstab), men skal fungere på samme måte som alt annet regner jeg med.

Så hvor spesifiserer jeg passord og brukernavn fks?

Jeg prøvde noen googlesøk, men jeg fant ikke så mye informasjon om dette. En howto hadde væt greit, om du eller noen andre kunne finne en slik en ;)

 

 

Prøvder bare å se realistisk på dette. Jeg liker all utvikling rettet mot desktop, prøver vanligvis det meste når det kommer, men for at det skal ha en framtid må det også ha et bruksområdet. Ikke noe vi bruker bare for å vise hvor "kul" Linux er.

6791896[/snapback]

Personlig digger figger jeg exposé-effekten som gjør meg endel mer produktiv, pluss vieport-changing med "slide" istedet for "cube"-effekten

Lenke til kommentar
Selv om det sluttbruker (vi) ser bare er snurrende kuber og spennende (dog ubrukelige) effekter, er det jo mye mer under. Å ha OpenGL som renderingmotor gir jo muligheter til helt nye desktop-konsepter, en er ikke lenger begrenset til overlappende 2D-flater. Vi er fremdeles ganske tidlig i utviklingen av dette, og jeg gleder meg i hvert fall til hvor mange kreative mennesker som vil finne på utrolig spenstige ting når de har XGL/AIGLX å leke seg med.

Personlig er jeg ikke noe fan av å ha OpenGL til å rendre desktopen, men regner med at jeg er i mindretall. Liker eyecandy, men det skal ikke være i veien eller bruke unødvendige ressurser. Klart OpenGL kan brukes til mye rart, men slik jeg ser det nå er det løsningen på et problem som ikke eksisterer enda.

 

Så hvor spesifiserer jeg passord og brukernavn fks?

Jeg prøvde noen googlesøk, men jeg fant ikke så mye informasjon om dette. En howto hadde væt greit, om du eller noen andre kunne finne en slik en ;)

username*, password=* ?

Lenke til kommentar
Prøvder bare å se realistisk på dette. Jeg liker all utvikling rettet mot desktop, prøver vanligvis det meste når det kommer, men for at det skal ha en framtid må det også ha et bruksområdet. Ikke noe vi bruker bare for å vise hvor "kul" Linux er.

6791896[/snapback]

6792063[/snapback]

Enten satte du feil nick på tekst eller feil tekst på nicket du skulle svaret på. Jeg sa i hvert fall ikke det der. ;)

Lenke til kommentar

Det vi (linuxbrukere) vil ha, er flere Linuxbrukere. Vi vil gi folk sjangsen til å velge. Xgl er etter min mening noe av det beste trekkplastret Linux kan få (og kanskje det eneste). Jeg viser bestandig kompiser Xgl videoer med flyvende kuber slik at de skal begynne med Linux. At programvaren er delvis uferdig kan jeg være enig i, men den fungerer.

 

(jeg fikk foressten min jevngamle svigerinne som sverger fast til Mac til å bestille (10) CD`er fra ubuntu shipit greia. Dette gjorde hun etter hun hadde sett den videolinken jeg pasta 10 poster ovenfor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...