kyrsjo Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Negative, bare 4.1.0. Må jeg muligens ha 5.0 for Scanner? 6763914[/snapback] Ja det må du. Btw. du har vel ikke tilfeldigvis et fag ved navn inf1000? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Huff... Nei, bare 10% av det faget. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Negative, bare 4.1.0. Må jeg muligens ha 5.0 for Scanner? 6763914[/snapback] Bruker du gnu java kanskje? Du kan bruke BufferedReader i stedet for Scanner ved innlesning av tastatur. Denne metoden er en smule mer bakoverkompatibel(tror den har vært der siden java kom) Har ikke så mange sofistikerte metoder for å lese inn tall o.l.(leser kun inn strenger), men så er det jo en fordel å kunne skrive programmer som virker på frie implementasjoner av java. Her er et lite eksempel på et program som leser inn fra tastatur og skriver det ut igjen. Om du lurer på noe mer ang. bruk av BufferedReader, er det bare å spørre(men jeg garanterer ikke at jeg kan svare). import java.io.*; public class Test { public static void main(String[] args) throws IOException{ BufferedReader input = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in)); String tekst = input.readLine(); System.out.println(tekst); } } Endret 29. august 2006 av Mortal Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Kommer ikke flash 9.0 til (linux) 64bit , kun 32bit. Adobe uttalte jo også at Flashplayer 9.0 skulle komme likt til Mac, Linux og Windows. Kan ikke akkurat si jeg ble overrasket da dette ikke skjedde, med tanke på hvor "linuxvennelige" Adobe har pleid å være. Endret 29. august 2006 av Svendheim Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Negative, bare 4.1.0. Må jeg muligens ha 5.0 for Scanner? 6763914[/snapback] Bruker du gnu java kanskje? Du kan bruke BufferedReader i stedet for Scanner ved innlesning av tastatur. Denne metoden er en smule mer bakoverkompatibel(tror den har vært der siden java kom) Har ikke så mange sofistikerte metoder for å lese inn tall o.l.(leser kun inn strenger), men så er det jo en fordel å kunne skrive programmer som virker på frie implementasjoner av java. Her er et lite eksempel på et program som leser inn fra tastatur og skriver det ut igjen. Om du lurer på noe mer ang. bruk av BufferedReader, er det bare å spørre(men jeg garanterer ikke at jeg kan svare). import java.io.*; public class Test { public static void main(String[] args) throws IOException{ BufferedReader input = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in)); String tekst = input.readLine(); System.out.println(tekst); } } 6765490[/snapback] Må du ikke ha ørten try-catch-greier da? Kommer ikke flash 9.0 til (linux) 64bit , kun 32bit. Adobe uttalte jo også at Flashplayer 9.0 skulle komme likt til Mac, Linux og Windows. Kan ikke akkurat si jeg ble overrasket da dette ikke skjedde, med tanke på hvor "linuxvennelige" Adobe har pleid å være. 6765511[/snapback] Adobe acrobat reader funker da finfint den? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Hvordan kan jeg endre funksjonen for Caps-lock knappen? Har tenk å bytte den ut med @ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Må du ikke ha ørten try-catch-greier da? 6765924[/snapback] Han kastet Exceptions: public class Test { public static void main(String[] args) throws IOException{ 6765490[/snapback] Endret 29. august 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Må du ikke ha ørten try-catch-greier da? Tja, jo, det blir fort en del av dem ja. Hvis du ikke bare throw-er dem som jeg har gjort her da. Sånn helt i begynnelsen går jo det an å gjøre. Men det er jo like greit å sette seg inn i unntakshåndtering først som sist. Jeg har programering med java nå, og der brukes Scanner i undervisningen ser jeg. Men jeg har også hatt java tidligere, og der gikk det kun i BufferedReader. Nå skal det sies at denne læreren var en smule opphengt i fortiden, og vi lærte å programmere for bakoverkompabilitet med java 1.02 elns i de fleste aplikasjonene han demonstrerte. Men, hvis du vil programmere for gnu java, har du ikke Scanner-klassen tilgjengelig(ikke i utgangspunktet i hvertfall. Den har vel kompatibilitet med 1.4.2?) Edit: Han kastet Exceptions: Det gjorde jeg ja. Kyrsjo siktet kanskje til at generelt må ha flere operasjoner som kan gi exceptions, som f.eks. omgjøring til int, float og derfor må catche mer? Jeg vet ikke hva som skjer ved bruk av Scanner i slike tilfeller, har brukt den veldig lite. Hva skjer f.eks. hvis man tar en nextInt() og brukeren skriver en bokstav? Endret 29. august 2006 av Mortal Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Adobe acrobat reader funker da finfint den? 6765924[/snapback] Jajo, but still no Flash. Og Acrobat Reader kom ikke akkurat samtidig med Windowsversjonen den heller. Mulig jeg bare er i sutrehumør i dag Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Mulig jeg bare er i sutrehumør i dag 6766308[/snapback] Tja, Flashplayer for Linux er vel ikke så mye å rope hurra for. Sent ute og virker mer buggete enn Windows-versjonen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Hvordan kan jeg endre funksjonen for Caps-lock knappen? Har tenk å bytte den ut med @ 6765961[/snapback] Tror dette funker uten å ha testet det: I .Xmodmap remove Lock = Caps_Lock keycode 66 = at Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Noen som har forslag til alternativ til KDE. Kjører Kubuntu Dapper nå, men kjørt den i grøfta. Så gleder meg til en rm -fR / Vurderer å prøve noe annet enn kde, kjørt det lenge nå... Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 * GNOME * XFCE * Enlightenment * Fluxbox Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 Ja, men erfaringer rundt de? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Gnome er stort som KDE, Fluxbox er en veldig liten og lett en, XFCE er en fin en midt i mellom, enlightenment har jeg ikke prøvd :/ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Jeg begynte med KDE, men bestemte meg for å tvinge meg til å bruke GNOME og Ubuntu en uke for å sjekke om jeg likte det. Jeg fant etterhvert ut at jeg hadde det jeg trengte og slapp å disable det jeg synes var irriterende med KDE (hoppende musepeker, lagrede sessions). I tillegg slapp jeg å klø meg i hue for å sette default browser og skifte skins. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Nice! http://www.imbrandon.com/2006/08/28/kde4-on-osx-no-x11/ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 http://n24.no/makro-og-politikk/article1438993.ece Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Nice! 6770428[/snapback] KDE på os x? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. august 2006 Rapporter Del Skrevet 30. august 2006 Nice! 6770428[/snapback] KDE på os x? 6771783[/snapback] KDE4, faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå