Langbein Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ikke snakk. Halve lesesalen på fysisk har blitt kombinert termstue og lesesal med crappy treige tynnklienter. Og det var før semesteret startet... Grr... Var så vidt jeg greide å logge meg på gnome (tok nesten ett minutt, og poppet opp en million feilmeldinger), en ved siden av meg som prøvde windows og ble kastet ut igjen, noe som medførte at ingenting på klienten funka på 10 minutter... 6717745[/snapback] Uff, dette visste jeg ikke om. Trodde tynnklienter var kutta ut. Men ellers er det jo mange digge PCer rundt omkring, og de har til og med noen fete 20" Dell flatskjermer med 1600x1200 på VB Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Maskinen burde være ganske responsiv selv om et program bruker 100% CPU. Skulle tro det ja, men jeg har alltid hatt det problemet. Og selv om jeg endrer nice-verdien både opp og ned, gir det minimalt med utslag.. Det er vel disken som er flaskehalsen, men utrolig irriterende, det er tross alt en ganske ny, standard disk (seagate 80gb med 8mb cache, IDE). Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det får'n si. Det var en dristig uttalelse: http://www.digi.no/php/art.php?id=315371 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ikke snakk. Halve lesesalen på fysisk har blitt kombinert termstue og lesesal med crappy treige tynnklienter. Og det var før semesteret startet... Grr... Var så vidt jeg greide å logge meg på gnome (tok nesten ett minutt, og poppet opp en million feilmeldinger), en ved siden av meg som prøvde windows og ble kastet ut igjen, noe som medførte at ingenting på klienten funka på 10 minutter... 6717745[/snapback] Uff, dette visste jeg ikke om. Trodde tynnklienter var kutta ut. Men ellers er det jo mange digge PCer rundt omkring, og de har til og med noen fete 20" Dell flatskjermer med 1600x1200 på VB 6719408[/snapback] Sånn rent bortsett fra at VB er nedlagt for oppussing... GRR! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Noen her som veit om noe regnskapsprogram til GNU/Linux ? Må da også ha støtte for NOK Helst GTK, men ikke så viktig. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen her som veit om noe regnskapsprogram til GNU/Linux ?Må da også ha støtte for NOK Helst GTK, men ikke så viktig. 6725506[/snapback] Ikke at jeg har prøvd noen av de, men gnomefiles.org er et fint sted å lete etter gtk-programmer. http://gnomefiles.org/subcategory.php?sub_cat_id=121 Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen her som har prøvd ut DreamLinux? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Nope, har ikke prøvd den distoren.. Noen som vet hvordan jeg får locke conky til skrivebordet? Vinduet blir litt "løst" i Xgl....skulle hatt en funksjon som "Lock windo" eller noe.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen som veit av en linux live-cd med xgl og compiz preinstallert? Nå som korooa er tatt ned. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 hmm? korooa tatt ned? Hvorfor? Lenke til kommentar
wiley Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 hmm? korooa tatt ned? Hvorfor? 6732486[/snapback] Lisenstrøbbel Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Sånn går det når man legger ved proprietære drivere i kjernen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Ah. Kjedelig. Men det burde da fremdeles funke med intel-kort? Edit: og gamle ATI-kort Endret 24. august 2006 av kyrsjo Lenke til kommentar
quakie Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det går vel kanskje an å finne den på diverse BitTorrent-nettverk . Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 menneh...ser liksom ikke problemet...Xgl er jo lett å legge inn så hvorfor ha en distro med dette ferdig lagt inn? Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 menneh...ser liksom ikke problemet...Xgl er jo lett å legge inn så hvorfor ha en distro med dette ferdig lagt inn? Fordi distroen var laget for en ting; XGL (hadde også mange optimaliseringer). Da Korooa var på topp var det ingen distroer som støttet XGL, nå har de fleste distroer mulighet for dette så man kan nok si at behovet ikke er der lengre (?). Lenke til kommentar
wiley Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 menneh...ser liksom ikke problemet...Xgl er jo lett å legge inn så hvorfor ha en distro med dette ferdig lagt inn? 6734046[/snapback] Det spesielle med Kororaa var at LiveCDen deres fungerte med Xgl +Compiz, ikke det at distroen kom med det ferdig lagt inn. Og Xgl er ikke lett å installere for alle. Om du kjører gnome med nvidia- eller intelskjermkort er det korrekt at det er lett å installere, men Xgl har fortsatt problemer med KDE og Ati. På min bærbare pc har jeg et Ati Radeon Mobility og det virker umulig å få Xgl til å kjøre KDE ordentlig på dette kortet. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Installerte Dapper nå. Den er RASK! Og WPA virker out-of-the-box (med gnome-network-manager). Noen tips om hvordan legge Xgl + Compiz med i810-skjermkort på Ubuntu Dapper? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 nVidia howto for Xgl/compiz Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Noen som vet om det finnes en grei oppgave planlegger/kalender til Linux? Tenker altså på noe som man skriver inn hva man skal gjøre, hvilken dag og klokkeslett i. Noe lignende I-call i mac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå