Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da skal jeg vel hysje om at jeg har 2 PCMCIA-kort med full linux-støtte og MC-utgang til ekstern antenne også da? tongue.gif

 

Men seriøst, skal dere holde på sånn duger ikke integrert i det hele tatt.

Kjøp et skikkelig PCMCIA-kort.

Skal vurdere det ja, hvis du sier meg hvilke kort du har. På den måten er jeg sikker på å få et kort som er fullt støttet i Linux... :thumbup:

Lenke til kommentar
Da skal jeg vel hysje om at jeg har 2 PCMCIA-kort med full linux-støtte og MC-utgang til ekstern antenne også da? tongue.gif

 

Men seriøst, skal dere holde på sånn duger ikke integrert i det hele tatt.

Kjøp et skikkelig PCMCIA-kort.

Skal vurdere det ja, hvis du sier meg hvilke kort du har. På den måten er jeg sikker på å få et kort som er fullt støttet i Linux... :thumbup:

Alle kort med Atheros, Hermes og Prism2/GT-chipset skal i teorien fungere fint med alle features...

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

Aicrack er kommandolinjebasert og analyserer filer du får fra å sniffe med 'Airodump' eller noe annet som skaffet pcap-filer.

'Airsnort' har så fin GUI og er enkelt og greit.

Funker helt likt uansett.

 

Kismet kan også cracke WEP.

 

Er noe som heter 'WPA PSK' eller noe om du trenger å komme deg forbi WPA.

Lenke til kommentar
Aicrack er kommandolinjebasert og analyserer filer du får fra å sniffe med 'Airodump' eller noe annet som skaffet pcap-filer.

'Airsnort' har så fin GUI og er enkelt og greit.

Funker helt likt uansett.

 

Kismet kan også cracke WEP.

 

Er noe som heter 'WPA PSK' eller noe om du trenger å komme deg forbi WPA.

Ok. Da vet jeg det. Er verdt å vite. ;)

Lenke til kommentar
-- Ærlig talt, ipw2100 har jo monitorstøtte! Kvifor skal ikkje me med ipw2200 få!? :(((

Hva er egentlig forskjellen mellom ipw2100 og ipw2200 ?

Hvis det bare er at ipw2200 støtter 'g' i tillegg kan man vel benytte 2100 ?

 

Jeg har en centrino-maskin(CL56), er det det samme om jeg benytter 2100 eller 2200?

Lenke til kommentar

Formaterte PCen til ein kamerat for nokre dagar sidan. La inn Windows XP Pro med SP2 og alle oppdateringar, oppdatert anti-virus, Firefox som default og Ad-Aware.

 

No ringte han nettopp - han hadde fått virus. Alt han hadde gjort var å klikke på ein link i MSN Messenger.

 

Argh, vert så frustrert, sjølvsagt må eg fikse det også. Etter kva eg les på forumet her, så er det ingen enkel og grei måte å få det vekk på. Ein kombinasjon av sikkerheitsmodus, online virus-sjekk + lokal virussjekk (Norton som kostar pengar), registerredigering og redigering .ini-filer kan ordne saken.

 

Fått "virus-meldingen" frå mange av mine kontaktar på MSN.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Formaterte PCen til ein kamerat for nokre dagar sidan. La inn Windows XP Pro med SP2 og alle oppdateringar, oppdatert anti-virus, Firefox som default og Ad-Aware.

 

No ringte han nettopp - han hadde fått virus. Alt han hadde gjort var å klikke på ein link i MSN Messenger.

 

Argh, vert så frustrert, sjølvsagt må eg fikse det også. Etter kva eg les på forumet her, så er det ingen enkel og grei måte å få det vekk på. Ein kombinasjon av sikkerheitsmodus, online virus-sjekk + lokal virussjekk (Norton som kostar pengar), registerredigering og redigering .ini-filer kan ordne saken.

 

Fått "virus-meldingen" frå mange av mine kontaktar på MSN.

Be kompisen din skjerpe seg og slutte å klikke på alle linker han ser.

"lol l00k at thi5 www.xxx.com/communistwhore Lol! Schnappi das Krokodile!"

 

Det funker som regel. Jeg skal blokke P2P fra huset her nå, *host* så fort jeg er ferdig med mine downloads*host*. Å lære dem generelle sikkerhetstips hjelper, men av og til hører de ikke rett og slett.

 

/me har forøvrig en bridge som beskytter subnettet hans fra resten av nettverket, i tilfelle eventuelle angrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...