olear Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Bruker forskjellige selv, slik ser min config ut: Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/mouse" EndSection Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 jeg har tenkt lenge på og gå over til linux, men har grøsset meg over problemer med drivere/spill. er dette noe som tilhørte fortiden+ Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 drivere er vell noe som tilhørte fortiden, men de fleste spill støtter ikke Linux(selv om linux kan støtte nesten alle spill med cedega\wine, men da med dårligere ytelse som regel, og mye triksing). Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 cedega\wine 6564852[/snapback] hva er det+ spiller hovedsakelig bf2. er det noe problem+ Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du kan f.eks lese om cedega her: http://en.wikipedia.org/wiki/Cedega har ikke peiling om det går med bf2, men av egne erfaringer har jeg kjørt WoW, CS, CoD med Cedega fint. Cedega koster forresten litt penger. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 trodde linux var linux, som windows på en måte. men skulle helst hatt freeware, for og prøve det en stund hvertfall. hva er og annbefale+ Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Wine er gratis. Hvis du er helt ny med linux burde du kjøre Ubuntu først tror jeg. Siden de aller fleste starter med det nå for tiden er det mange som kan hjelpe deg og det fins mange guider på nettet for denne distroen. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 trodde linux var linux, som windows på en måte. men skulle helst hatt freeware, for og prøve det en stund hvertfall. hva er og annbefale+ 6564894[/snapback] cedega kan du faktisk få tak i på mange måter, både gratis i form av en prøveperiode, gjennom cvs og på noen andre muligens ulovlige måter, uten at jeg skal gå mer innpå dét. http://transgaming.org/subscription/subscribe.html Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Vil SLIM starte fluxbox når jeg logger inn hvis jeg gjør slik: Installerer SLIM Legger til x:5:respawn:/usr/bin/slim -nodaemon i /etc/inittab Legger til exec startfluxbox i .xintrc i home mappen min ? Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 SLiM starter som standard det som ligger i ~/.xinitrc Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Bruker forskjellige selv, slik ser min config ut: Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/mouse" EndSection 6564826[/snapback] Rart. Eg fjerna alle dei linjene eg hadde som ikkje du hadde og plutselig fungerte det. Takker Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Hm, når jeg starter SLIM kommer den opp og alt ser bra ut, men når jeg skriver inn brukernavn og passord står det "could not execute login command". hvordan fikser jeg dette? i .xinitrc'n min står det "exec startfluxbox". Endret 27. juli 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
wiley Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) "exec fluxbox" Dette funker for meg i hvert fall. trodde linux var linux, som windows på en måte. men skulle helst hatt freeware, for og prøve det en stund hvertfall. hva er og annbefale+ De fleste linuxdistribusjoner er gratis. Ubuntu er populær blant nybegynnere, har et vennlig forum og er fullstendig gratis. For å prøve linux anbefaler jeg denne. ubuntu.com cedega\wine hva er det+ spiller hovedsakelig bf2. er det noe problem+ Cedega er et program som kjører mange spill lagd for windows. Søk etter "cedega bf2" for å finne ut om Cedega støtter Battlefield. Wine er en windowsemulator (kanskje mer korrekt med "windows-skall") som lar deg kjøre mange windowsprogrammer. Cedega betaler man for, Wine er gratis. Endret 27. juli 2006 av wiley Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Fikk til nå. Jeg fjerna 'exec wmaker' og da gikk det fint. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Wine Is Not an Emulator Edit: Har ikkje forandra mus/tastaturoppsettet siden eg la in arch for 2-3 år siden... fungerer framleis sjølv om eg har bytta mus 3 gonger. Endret 27. juli 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hvordan kan jeg få endret ikoner i Thunar(filbehandleren i xfce)? Og ALT Gr kanppen min funker ikke! Har akkurat installert Ubuntu med fluxbox, og ALT Gr virker som ikke reagere i det hele tatt Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hvordan kan jeg få endret ikoner i Thunar(filbehandleren i xfce)? Alle GTK-programmer styres av ~/.gtkrc-2.0 legg til gtk-icon-theme-name="Navn på ikonsett" Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ok. Hvor skal jeg legge gtk themes så jeg bare kan bruke navnet på theme'et i gtkrc-2.0 ? Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Noen som vet om noen brukbare guider til å laste in themes til skrivbord og mekke litt på de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå