olear Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 SLiM 1.2.5 er ute (Alle tidligere problem skal være løst) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 SLiM 1.2.5 er ute (Alle tidligere problem skal være løst) 6556801[/snapback] Takk for linken ja Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Så vanskelig er det ikke å finne linken da http://slim.berlios.de Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) I'm back! Har det skjedd noe spennende her i det siste? Yesyes, da er det offisielt: AMD har kjøpt ATi:http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...~110899,00.html Kan dette på sikt få betydning for de stakkarslige driverne til ATi? 6550206[/snapback] Tror ATi driver (etterhvert) vil bli bedre i en raskere takt enn til nå. Men mer spennende er den langsiktige utviklingen til nVidia. Kanskje nVidia burde dumpe x86-segmentet og heller produsere high-end grafikkstasjoner med *nix? En moderne SGI (som sgi var)? Rablet litt om det HER. Endret 25. juli 2006 av olefiver Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Såvidt jeg har lest, så har AMD planer om en kombinert GPU/CPU, enklere i blant annet laptoper. Kanskje Intel inngår noen avtaler, eller rett og slett kjøper/slår seg sammen med nVidia, for å få høyere ytelse på sine integrerte skjermkort. Er jo tross alt Intel som leverer flest skjermkort via sine integrerte skjermkort. Og hva vil Apple gjøre? De har jo brukt ATi på Macbook Pro, men om ATi faller i unåde hos Intel, hva skjer da? Kanskje de skifter GPU på laptopmodellene sine etterhvert? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Og hva vil Apple gjøre? De har jo brukt ATi på Macbook Pro, men om ATi faller i unåde hos Intel, hva skjer da? Kanskje de skifter GPU på laptopmodellene sine etterhvert? 6557244[/snapback] Hmm, det var jo også ett poeng. Eneste alternative for god ytelse da, er nVidia, som ikke har noen Mac-drivere, etter det jeg har forstått. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Edgy Eft - Profilforslag De med et øye for design bør grøsse, men hva mener resten av folkene i kafeen? Synes dere ærlig at noe av makkverkene kan brukes? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Og hva vil Apple gjøre? De har jo brukt ATi på Macbook Pro, men om ATi faller i unåde hos Intel, hva skjer da? Kanskje de skifter GPU på laptopmodellene sine etterhvert? 6557244[/snapback] Hmm, det var jo også ett poeng. Eneste alternative for god ytelse da, er nVidia, som ikke har noen Mac-drivere, etter det jeg har forstått. 6558066[/snapback] De faller ikke i unåde hos ATi, ganske enkelt fordi AMD vil tjene penger. Det blir jo ikke særlig penger i kassa for Ati/AMD hvis Apple går over til Nvidia. Endret 26. juli 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 De faller ikke i unåde hos ATi, ganske enkelt fordi AMD vil tjene penger. Nå skriver du det litt bakvendt av hva jeg sa. Jeg sa aldri at noen skulle falle i unåde hos ATi, men at Intel kanskje blir litt mer usikre på hva de helst vil støtte, og kan finne på å inngå noen avtaler med nVidia. Har ingenting å gjøre med om ATi/AMD vil tjene penger eller ikke. Apple er jo også en såpass liten kunde av Intel, at jeg neppe tror Intel bryr seg nevneverdig om Apple foretrekker ATi. Apropos: Hvilken produsent av hovedkort er det Apple bruker? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 apple bruker nvidia chipset baserte hovedklort vill jeg tro .. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 De faller ikke i unåde hos ATi, ganske enkelt fordi AMD vil tjene penger. Nå skriver du det litt bakvendt av hva jeg sa. Jeg sa aldri at noen skulle falle i unåde hos ATi, men at Intel kanskje blir litt mer usikre på hva de helst vil støtte, og kan finne på å inngå noen avtaler med nVidia. Har ingenting å gjøre med om ATi/AMD vil tjene penger eller ikke. Apple er jo også en såpass liten kunde av Intel, at jeg neppe tror Intel bryr seg nevneverdig om Apple foretrekker ATi. Apropos: Hvilken produsent av hovedkort er det Apple bruker? 6559967[/snapback] Ja, det var dette jeg mente, nå bil jo Apple måtte handle med både Intel og AMD, og at de dermed kanskje blir "tvunget" til å se på nVidia. Det spørs om Intel kommer til å bry seg, men man vet aldri. Angående hovedkort vet jeg ikke, mulig det er selvproduserte, men de bruker Intel-brikkesett iallefall. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Myter, løgner og sannheter om Linux: http://www.kroah.com/log/linux/ols_2006_keynote.html interessant Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Myter, løgner og sannheter om Linux: http://www.kroah.com/log/linux/ols_2006_keynote.html interessant 6561661[/snapback] Den var interresant den der ja Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Myter, løgner og sannheter om Linux: http://www.kroah.com/log/linux/ols_2006_keynote.html Bet meg fast i dette avsnittet:This just is not true at all. We have a whole sub-architecture that only has 2 users in the world out there. We have drivers that I know have only one user, as there was only one piece of hardware ever made for it. It just isn't true, we will take drivers for anything into our tree, as we really want it. Noen som ver hvilken sub-arch. og hvilken(e) driver(e) det er snakk om? Hadde vært arti å visst. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Når det står: "Linux supports more devices, "out of the box", than any other operating system ever has." Menes det da at en vanilla kernel støtter flere devicer enn noe annet operativsystem "out of the box", eller er det da inkludert 3rdpartydrivere? Dersom det siste er tilfelle, så må jeg bare si "Wow!" Edit: Det siste, ja.. Endret 26. juli 2006 av Paull Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Første sjølvsagt. I dei fleste ande operativsystema så er jo størsteparten av driverstøtten tredjepartsdrivere. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Går det an å auto søke etter tilkobla mus? Eg hadde MSIE 4.0 tilkobla når eg instalere Linux, og den fant visst den. Stod til og med M$ i instillinga på Yast. Men no har eg skifta mus, som eg ikkje fant på lista over muser, og valgte derfor Generic og huka av på bruk mushjul. Men likevel så virker ikkje hjulet. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Eksempel på oppsett av usbmus med hjul i xorg.conf (henta frå min boks) Section "InputDevice" # Identifier and driver Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "IMPS/2" Option "Device" "/dev/psaux" Option "ZAxisMapping" "4 5" Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 ZAxisMapping er vel ikke nødvendig lengre? Jeg har sluttet helt å konfigurere noe som helst relatert til mus (X.org 6.9). Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det finnes ikkje nokon autosøke funksjon som kan ordne dette automatsik når kobler til musa? Eg bruker litt forskjellige muser alt etter kvar eg er (laptop) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå