Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:w00t: I'm back!

Har det skjedd noe spennende her i det siste?

 

Yesyes, da er det offisielt: AMD har kjøpt ATi:

http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...~110899,00.html

 

Kan dette på sikt få betydning for de stakkarslige driverne til ATi?

6550206[/snapback]

Tror ATi driver (etterhvert) vil bli bedre i en raskere takt enn til nå.

 

Men mer spennende er den langsiktige utviklingen til nVidia.

Kanskje nVidia burde dumpe x86-segmentet og heller produsere high-end grafikkstasjoner med *nix? En moderne SGI (som sgi var)?

Rablet litt om det HER.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har lest, så har AMD planer om en kombinert GPU/CPU, enklere i blant annet laptoper. Kanskje Intel inngår noen avtaler, eller rett og slett kjøper/slår seg sammen med nVidia, for å få høyere ytelse på sine integrerte skjermkort. Er jo tross alt Intel som leverer flest skjermkort via sine integrerte skjermkort.

 

Og hva vil Apple gjøre? De har jo brukt ATi på Macbook Pro, men om ATi faller i unåde hos Intel, hva skjer da? Kanskje de skifter GPU på laptopmodellene sine etterhvert?

Lenke til kommentar
Og hva vil Apple gjøre? De har jo brukt ATi på Macbook Pro, men om ATi faller i unåde hos Intel, hva skjer da? Kanskje de skifter GPU på laptopmodellene sine etterhvert?

6557244[/snapback]

Hmm, det var jo også ett poeng. Eneste alternative for god ytelse da, er nVidia, som ikke har noen Mac-drivere, etter det jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Og hva vil Apple gjøre? De har jo brukt ATi på Macbook Pro, men om ATi faller i unåde hos Intel, hva skjer da? Kanskje de skifter GPU på laptopmodellene sine etterhvert?

6557244[/snapback]

Hmm, det var jo også ett poeng. Eneste alternative for god ytelse da, er nVidia, som ikke har noen Mac-drivere, etter det jeg har forstått.

6558066[/snapback]

De faller ikke i unåde hos ATi, ganske enkelt fordi AMD vil tjene penger. Det blir jo ikke særlig penger i kassa for Ati/AMD hvis Apple går over til Nvidia.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
De faller ikke i unåde hos ATi, ganske enkelt fordi AMD vil tjene penger.

 

Nå skriver du det litt bakvendt av hva jeg sa. Jeg sa aldri at noen skulle falle i unåde hos ATi, men at Intel kanskje blir litt mer usikre på hva de helst vil støtte, og kan finne på å inngå noen avtaler med nVidia. Har ingenting å gjøre med om ATi/AMD vil tjene penger eller ikke. Apple er jo også en såpass liten kunde av Intel, at jeg neppe tror Intel bryr seg nevneverdig om Apple foretrekker ATi.

Apropos: Hvilken produsent av hovedkort er det Apple bruker?

Lenke til kommentar
De faller ikke i unåde hos ATi, ganske enkelt fordi AMD vil tjene penger.

 

Nå skriver du det litt bakvendt av hva jeg sa. Jeg sa aldri at noen skulle falle i unåde hos ATi, men at Intel kanskje blir litt mer usikre på hva de helst vil støtte, og kan finne på å inngå noen avtaler med nVidia. Har ingenting å gjøre med om ATi/AMD vil tjene penger eller ikke. Apple er jo også en såpass liten kunde av Intel, at jeg neppe tror Intel bryr seg nevneverdig om Apple foretrekker ATi.

Apropos: Hvilken produsent av hovedkort er det Apple bruker?

6559967[/snapback]

Ja, det var dette jeg mente, nå bil jo Apple måtte handle med både Intel og AMD, og at de dermed kanskje blir "tvunget" til å se på nVidia. Det spørs om Intel kommer til å bry seg, men man vet aldri.

 

Angående hovedkort vet jeg ikke, mulig det er selvproduserte, men de bruker Intel-brikkesett iallefall.

Lenke til kommentar
Myter, løgner og sannheter om Linux: http://www.kroah.com/log/linux/ols_2006_keynote.html
Bet meg fast i dette avsnittet:
This just is not true at all. We have a whole sub-architecture that only has 2 users in the world out there. We have drivers that I know have only one user, as there was only one piece of hardware ever made for it. It just isn't true, we will take drivers for anything into our tree, as we really want it.

Noen som ver hvilken sub-arch. og hvilken(e) driver(e) det er snakk om?

Hadde vært arti å visst.

Lenke til kommentar

Når det står: "Linux supports more devices, "out of the box", than any other operating system ever has."

Menes det da at en vanilla kernel støtter flere devicer enn noe annet operativsystem "out of the box", eller er det da inkludert 3rdpartydrivere?

Dersom det siste er tilfelle, så må jeg bare si "Wow!"

 

Edit: Det siste, ja..

Endret av Paull
Lenke til kommentar

Går det an å auto søke etter tilkobla mus? Eg hadde MSIE 4.0 tilkobla når eg instalere Linux, og den fant visst den. Stod til og med M$ i instillinga på Yast. Men no har eg skifta mus, som eg ikkje fant på lista over muser, og valgte derfor Generic og huka av på bruk mushjul. Men likevel så virker ikkje hjulet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...