jorgis Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Det har jeg ikke opplevd siden den grufulle tiden med Win 98. Det skyldes ikke brukerfeil da, dette som forårsaker at XP på mirakuløst vis dør på seg? 6404026[/snapback] Det er et OS for den vanlige bruker, visstnok, så å legge skylda på brukerfeil blir litt enkelt. 6404393[/snapback] Japp, men det er helt legitimt for meg å skylde på at Norton antivirus satte seg såpass på bakbena under avinstallering at den dro med seg hele registry i toalettet. ext3-driveren jeg installerte for å få ext3-disker til å vises i explorer korrupterte hele filsystemet til Ubuntu i samme slengen, så jeg måtte i tillegg sitte flere timer og gjenopprette det. Men helt seriøst, Windows er alt for uforutsigbar til at jeg tør å bruke det lenger. I Ubuntu vet du i hvert fall at du selv er den ansvarlige om ting skulle finne på å gå i dass. EDIT: typo Endret 29. juni 2006 av jorgis Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg synes holdningen mange har er helt fantastisk. Om Windows driter seg ut, så er det brukerfeil, om GNU/Linux kræsjer eller ikke virker akkurat som de vil, så er det disse kommunistiske hækkerne som har laget et dårlig og kronglete system. Bare for å nevne noe: Kjæresten min kjøpte en Dell-PC med Windows XP og en 3 måneders trial av Norton preinstallert, om man forsøkte å avinstallere Norton så resulterte det i en blåskjerm. Nå, dette kan sikkert være like mye Symantecs feil som Microsofts, men det er helt latterlig at avinstallering av programvare skal forårsake at hele operativsystemet går til helvete. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Forøvrig trenger jeg ikke skrive 140 kommandoer for å søke opp tv-kanaler - jeg skrev et bittelite program som gjorde det for meg (og et par andre småprogrammer som gjør ting jeg bare kunne drømme om med det gamle bttv-kortet mitt under windows - som forøvrig sluttet å virke når XP kom... Funker i Linux da ) 6404420[/snapback] Jeg tenkte på en vanlig satelitt-tuner. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Nokon som veit om eg kan instalere i810switch vha pacman? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Åh hvor lekker Novells nye gnome-main-menu er Endret 1. juli 2006 av dabear Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg synes alt tok så unødvendig mye plass. Jeg liker best når ting er kompakt... Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hvordan har det seg at Debian'en finner hjelpesida til eterm men ikke selve programmet? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Åh hvor lekker Novells nye gnome-main-menu er 6416107[/snapback] Skal den erstatte den vanlige gnome-menyen (applications-menyen)? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Åh hvor lekker Novells nye gnome-main-menu er 6416107[/snapback] Skal den erstatte den vanlige gnome-menyen (applications-menyen)? 6444300[/snapback] I SLED, ja. Veldig usansynlig at den blir standard i GNOME, iallefall med det først. Jeg trur ikke akkurat at den følger GNOME sin HIG (Human interface guidelines) Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Synes nesten den virket litt rotete, for å være helt ærlig. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Synes nesten den virket litt rotete, for å være helt ærlig. 6444710[/snapback] Syns den ser finfin ut jeg, men kunne godt tenkt meg å prøve den før jeg sier noe mer. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ser ganske bra ut, men synes den kanskje tar litt stor plass, vet ikke helt, kunne tenkt meg å prøve den. Hvilket program er det? og evt. hvor kan det lastes ned? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Det er vel Novell sin sammenskrudde sykkel. Vet ikke om man kan få tak i den ellers, er det Novell du bruker dabear? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvordan kan jeg finne min ip på et nettverk i fedora core 5? Skal teste en server på en annen maskin og da er det jo greit og bite ip'en Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Skrive ifconfig i en terminal. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Det er vel Novell sin sammenskrudde sykkel. Vet ikke om man kan få tak i den ellers, er det Novell du bruker dabear? 6445862[/snapback] Dapper Drake, du finner SLAB i gnome cvs. cvs -d:pserver:[email protected]:/cvs/gnome co slab http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=208131 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Finnes det en enkel måte og åpne/extracte MANGE zip filer med 1 kommando? Sitter her med sinsykt mange zippa fonter jeg vil begynne og bruke (Er litt kjedelig og åpne 50zip filder) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Finnes det en enkel måte og åpne/extracte MANGE zip filer med 1 kommando?Sitter her med sinsykt mange zippa fonter jeg vil begynne og bruke (Er litt kjedelig og åpne 50zip filder) 6453880[/snapback] for i in *.zip; do unzip $i; done Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Da kom compiz inn på denne PC-en også. Ble litt imponert over at den kjører så glatt med mitt elendige skjermkort. Compiz er nesten bedre enn sex. Windows sux, Linux rulez...o.s.v. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hvilket "elendig" skjermkort har du? Mitt gamle Nvidia GeForce FX 5200 takler det ikke.(Ikke så rart kanskje.) Ellers var innstallasjon av SLED 10 rc3 en glatt affære og er meget pen å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå