olefiver Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg har ingen problemer med å kjøre GoogleEarth på laptoppen min. Grafikk: i915GMS, bruker standard i810 X-Window driver. Dog må jeg gjemme og ta frem igjen "sidebar" for å se hele kloden med sidebar fremme. En merkelig bug(?). og, helt irrelevant til googleearth, så er videoavspilling som regel altfor lys... ikke sikker på hvorfor. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Dog må jeg gjemme og ta frem igjen "sidebar" for å se hele kloden med sidebar fremme. En merkelig bug(?). Samme her, men kræsjer som regel etter det. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Så seinest i forgårs google earth i software-modus, det funka helt fint, om enn noe treigere. Men er det noen måte å TVINGE den i software-modus? Har møtt en bug i nvidia+kortet mitt+google earth her, de skal fikse den i neste release men... Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Bruker ikkje debian stable fortsatt XFree86?Prøv med /etc/X11/XFree86.conf eller tilsvarande. (ls /etc/X11/) 6369042[/snapback] Selvsagt, er jeg som surrer. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Idag ventet en godpakke i postkassen min, 10stk. siste versjon av Ubuntu, pluss en del klistremerker. Første gang jeg har bestilt fra ShipIt, men jeg m sei meg temmelig fornøyd med tjenesten Endret 26. juni 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Er det ikke mulig å sortere kontaktene i Gaim etter avlogget/pålogget? Savner funksjonen. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Er det ikke mulig å sortere kontaktene i Gaim etter avlogget/pålogget? Savner funksjonen. 6388755[/snapback] Kontaktvindu > Buddies > Sort Buddies > By status EDiT: Sortere avlogga og pålogga i 2 hovedgrupper trur jeg faktisk ikke går an, men du kan skjule de som er avlogga. Endret 26. juni 2006 av Flexo Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det var det jeg ville ha, i to hovedgrupper. Hmf. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hva med å legge alle i en gruppe, eller ikke ha kontaktene i en gruppe, så kan du ikke vise de avlogga. Da får du gå alle på samme sted? Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg har installert Audacious på Ubuntu 6.06, Spilleliste og display ser ut til å fungere, men får ikke lyd fra den. Systemlyder og Rhytmbox funker bra. Noen som har tips? Edit: Saken løste seg! Jeg kjørte med OSS som output plugin - nå ALSA. (Oi) Endret 27. juni 2006 av Tinker Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) *poff*, så forsvant Windows fra laptopen min, til fordel for Ubuntu. Alt funker flott; wlan, nedklokking av CPU, PCMCIA, eksternt lydkort... fantastisk release Edit: til og med webkameraet mitt, ett 149 kr på prix-kamera, fungerte uten å installere noe som helst... Endret 28. juni 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 *poff*, så forsvant Windows fra laptopen min, til fordel for Ubuntu. Alt funker flott; wlan, nedklokking av CPU, PCMCIA, eksternt lydkort... fantastisk release Edit: til og med webkameraet mitt, ett 149 kr på prix-kamera, fungerte uten å installere noe som helst... 6397682[/snapback] Gratulerer Er primært Gentoo bruker, men kjører Ubuntu på laptopen selv. En fantastisk distro. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 *poff*, så forsvant Windows fra laptopen min, til fordel for Ubuntu. Alt funker flott; wlan, nedklokking av CPU, PCMCIA, eksternt lydkort... fantastisk release Edit: til og med webkameraet mitt, ett 149 kr på prix-kamera, fungerte uten å installere noe som helst... 6397682[/snapback] Gratulerer Er primært Gentoo bruker, men kjører Ubuntu på laptopen selv. En fantastisk distro. 6398293[/snapback] Takk Vurderer faktisk å kjøre gentoo på den stasjonære, siden jeg der har større kontroll over hvilken maskinvare den faktisk inneholder, men vi får se hva det blir til, forløpig fual-booter jeg windows og fc5 på den. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei, en venn av meg har et problem, pc'n hans vil ikke boote opp og vi lurer på hvor man kan få tak i den versjonen av linux som ikke trenger innstalasjon? Klarer isåfall den versjonen og boote opp uten harddisk? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) paroa: "versjon av linux"? Linux i seg sjøl er bare kjernen i operativsystemet. Det finnes flere såkalte distroer som pakker sammen kjernen og andre verktøy til et helt operativsystem. Mange av de kan kjøres fra en såkalt live-cd som ikke krever installasjon til harddisk Her har du to: Ubuntu (det er sansynligvis desktop cd for intel du skal ha) knoppix A LiveCD is an operating system (usually containing other software as well) stored on a bootable CD-ROM that can be executed from it, without installation on a hard drive. The system returns to its previous OS when the LiveCD is ejected and the computer is rebooted. It does this by placing the files which typically would be stored on a hard drive, onto a ram disk. This however does cut down on the RAM available to applications, reducing performance somewhat. Endret 28. juni 2006 av dabear Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Laster ned Knoppix nå, vil det fungere og kjøre det uten harddisk bare for og teste om resten av datan fungerer? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Sammenligning ,installasjon av Ubuntu og Win XP. paroa:Tror det, men du får prøve . Endret 28. juni 2006 av quakie Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har ingen problemer med å kjøre GoogleEarth på laptoppen min.Grafikk: i915GMS, bruker standard i810 X-Window driver. Dog må jeg gjemme og ta frem igjen "sidebar" for å se hele kloden med sidebar fremme. En merkelig bug(?). og, helt irrelevant til googleearth, så er videoavspilling som regel altfor lys... ikke sikker på hvorfor. 6378725[/snapback] Ikke jeg heller. Jeg kjører den i Windows XP, og slipper dermed å knote med slike ting som dere gjør. At dere gidder. Når skal folk innse at Windows er bedre for sluttbrukere, mens Linux er for de som vil "mekke" og "skru". Tenk om du måtte skrive 140 kommandolinjer for å søke opp TV-kanaler på en tuner... Nei takker meg til det som virker og som er kompatibelt med det meste her i verden. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Neitakk:Installering av mange programmer er faktisk ikke så vanskelig som du tror. Ihvertfall ikke på Ubuntu . klikk meg Se forøvrig her. http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Googleearth var dritvanskelig å installere på Ubuntu. Dobbeltklikk installasjonsfilen, tut og kjør, ferdig og klar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå