Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Å ha GUI på en filserver/nedlastnings(torrent..?) PC er vell ganske unødvendig

6315588[/snapback]

Mye mulig, men jeg tenkte at det er hakket enklere med GUI når jeg aldri har beveget meg i Linux før..

6318585[/snapback]

Sett av en dag og lær deg det. Uten at jeg har prøvd det, kan jeg ikke tenke meg at win2000 fungerer så bra som en server på maskin med 64 MB. GUI'et sluker vel omtrent opp alt. Det samme gjelder selvsagt også Linux med GUI, men man kan velge det bort og likevel ha et operativt system.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg driver sånn smått of tester ut linux verdenen. Derfor er jeg ganske grønn på mange omrdåder.

Hvordan får jeg spilt av nettradioen til www.nrk.no i firefox, med Ubuntu distro?

Det samme gjelder filmer på feks break.com

Noen som vet?

6318613[/snapback]

Installere Java kanskje?-->link

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Hei

Jeg forsøker å installere et Debian system fra ISO cd, men under installasjonen får jeg beskjed om at ingen vanlig cdrom finnes. (Nec IDE DVD/R - Plextor cdrom ide)

Alle drivermulighetene som oppgis i innstallasjonen har vært prøvd og jeg har prøvd forskjellige ISO'er med både stable og etch. Hvor ligger løsningen?

Lenke til kommentar
Å ha GUI på en filserver/nedlastnings(torrent..?) PC er vell ganske unødvendig

6315588[/snapback]

Mye mulig, men jeg tenkte at det er hakket enklere med GUI når jeg aldri har beveget meg i Linux før..

6318585[/snapback]

Sett av en dag og lær deg det. Uten at jeg har prøvd det, kan jeg ikke tenke meg at win2000 fungerer så bra som en server på maskin med 64 MB. GUI'et sluker vel omtrent opp alt. Det samme gjelder selvsagt også Linux med GUI, men man kan velge det bort og likevel ha et operativt system.

6318684[/snapback]

Joda, det går jo. Men jeg er en utålmodig person, og blir fort sur, og frustrert om jeg ikke får til.. Det går litt sent med 64 MB RAM, men jeg skal sette inn mer en vakker dag!

Lenke til kommentar
Distrowatch er helt enige med meg :p

http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20060612#opinion

6327057[/snapback]

Kanskje "for solid"? ;)

You don't have permission to access /images/screenshots/fedora-5.png on this server.

6327152[/snapback]

Nåja. Var ikke der når jeg var der, og var ikke der nå. De kjører sikkert ubuntu vett'u :p

Hvorfor skal nesten hvert eneste kde-program begynne på K? irriterende..

6327159[/snapback]

Vel... Det gjør det ihvertfall lettere for Gnome fanatikere å ungå KDE-progammer ;)

6328805[/snapback]

Og vice versa. gEDIT, gAIM, gTHUMB, gFTP, galculator (!), osv.

Lenke til kommentar
Prøv ubuntu :D

6319060[/snapback]

Jo takk, Ubuntu 6.06 er allerede på plass og oppe og kjører!

Fikk bare lyst til å kikke på Ubuntus store mor.

6319298[/snapback]

Du kunne jo prøve å installere 2.6-kjernen, ved å skrive linux26 ved prompt før starten av installasjonen.

6319827[/snapback]

Jeg prøvde meg på testing "etch" og den har jo 2.6.kjerne. Jeg måtte inn i bios og endre SATA-oppsettet til "enchanced"-modus. Det gikk ikke på automodus.(Aopen hk med Phoenix bios) Så tilbake til autoppsett for å få bootet systemet uten cd. Ikke like intuitiv og enkel den Debianinstallerer som feks. Ubuntu!

Lenke til kommentar

Går det ikke an å oppgradere fra Ubuntu 5.10 til Ubuntu 6.06 gjennom pakkesystemet?

Hvorfor kommer ikke den nyeste versjonen av Opera (8.54) opp i pakkesystemet i Ubuntu når jeg har fått melding i Opera (8.52) om at det finnes en nyere? Hvordan installerer jeg den filen som kommer ned gjennom Opera?

[LØST] Går det an å lage snarvei til programmer? Jeg må skrive opera i konsollet for å åpne Opera.[/LØST] (høyreklikk -> opprett oppstartet)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Trondheim Linux User Group har lagt ut et foredrag RMS holdt for dem her: http://tlug.no/stallman
Hvis han drikker så mye Pepsi som det ser ut som, burde han vært mer bekymret over hvor mye dritt han for i seg med det, enn properitær software. :p
Jeg syns egentlig det er et svik ovenfor oss som kjemper mot properitære løsninger: Pepsi Cola, og sågar også Coca Cola, er så innbitt properitære.

Jeg personlig drikker bare drikker basert på åpne standarder, f.eks. vann, appelsinjuice osv.

:grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...