quakie Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Lastet ned Damn Small Linux nå. Men vegrer meg for å bruke en hel brenne-cd på det. Noen andre som har prøvd DSL her? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Lastet ned Damn Small Linux nå. Men vegrer meg for å bruke en hel brenne-cd på det. Noen andre som har prøvd DSL her? 6309383[/snapback] DSL kjører glatt i qemu: qemu -cdrom dsl.iso -boot d Endret 14. juni 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
quakie Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Lastet ned Damn Small Linux nå. Men vegrer meg for å bruke en hel brenne-cd på det. Noen andre som har prøvd DSL her? 6309383[/snapback] DSL kjører glatt i qemu: qemu -cdrom dsl.iso -boot d 6309452[/snapback] .................... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Installer qemu med pakkesystemet, og skriv det jeg sa i en terminal, men bare bytt ut dsl.iso med riktig navn på iso-filen! Lenke til kommentar
czr Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Hei! Jeg lastet nettopp ned den nye Ubuntu 6.06, men jeg har ett problem. Jeg får ikke brent den som iso cd siden filen er for stor. Hvordan kan jeg løse dette? Den skal jo kunne brennes på denne måten... Edit: NVM: Jeg fikk det til til slutt. Har nok brukt en for liten CD. Dæng.. Endret 14. juni 2006 av Arnenonym Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei!Jeg lastet nettopp ned den nye Ubuntu 6.06, men jeg har ett problem. Jeg får ikke brent den som iso cd siden filen er for stor. Hvordan kan jeg løse dette? Den skal jo kunne brennes på denne måten... Edit: NVM: Jeg fikk det til til slutt. Har nok brukt en for liten CD. Dæng.. 6310252[/snapback] For stor fil og for liten CD har ofte en logisk sammenheng Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvorfor skal Linux være så vanskelig?! Jeg får ikke til å innstallere Samba.. Hverken via MyDSL (pakkeprogram)(feil: not valid DSL user.) eller med bruksanvisning jeg fant på nettet.. Den maser om at jeg må ha en ANSI C kompliator.. Lastet da ned SDCC, som sto oppført på en side under "free C/C++ compliators. Men innstallasjonen av Samba gikk like dårlig allikevel.. Hjelp! 6308089[/snapback] Kan du ikke bruke en "normal" distro som f.eks Fedora, Ubuntu, eller SuSE da? Tviler på at samba er noe problem der... Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Noen som vet om en IRC bot til linux som kan gi auto op , gi velkomstmeldinger og sånt? Helst grafisk grensesnitt, men går til nøds uten. Bruker Ubuntu, 6309312[/snapback] Eggdrop er vel den mest stabile, dog uten grafisk grensesnitt, men dem er det vel ikke mange av i Linux uansett? Fila finner du her, og forskjellige script finner du her Når satt opp kan du styre hele boten som du vil ifra DCC chat. Lykke til Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvorfor skal Linux være så vanskelig?! Jeg får ikke til å innstallere Samba.. Hverken via MyDSL (pakkeprogram)(feil: not valid DSL user.) eller med bruksanvisning jeg fant på nettet.. Den maser om at jeg må ha en ANSI C kompliator.. Lastet da ned SDCC, som sto oppført på en side under "free C/C++ compliators. Men innstallasjonen av Samba gikk like dårlig allikevel.. Hjelp! 6308089[/snapback] Kan du ikke bruke en "normal" distro som f.eks Fedora, Ubuntu, eller SuSE da? Tviler på at samba er noe problem der... 6312026[/snapback] Nei, fordi jeg bare har 64MB RAM i maskina.. og jeg prøvde både Ubuntu og puppy uten at jeg fikk det til.. Så nå gjør jeg et forsøk med Win2k.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg kjørte ubuntu hoary på ei maskin med 64mb ram swappa konstant, men det funka Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Fluxbox 1.0rc er ute Etter maaaange år så ser det faktisk ut til at 1.0 er i horisonten. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvorfor skal Linux være så vanskelig?! Jeg får ikke til å innstallere Samba.. Hverken via MyDSL (pakkeprogram)(feil: not valid DSL user.) eller med bruksanvisning jeg fant på nettet.. Den maser om at jeg må ha en ANSI C kompliator.. Lastet da ned SDCC, som sto oppført på en side under "free C/C++ compliators. Men innstallasjonen av Samba gikk like dårlig allikevel.. Hjelp! 6308089[/snapback] Kan du ikke bruke en "normal" distro som f.eks Fedora, Ubuntu, eller SuSE da? Tviler på at samba er noe problem der... 6312026[/snapback] Nei, fordi jeg bare har 64MB RAM i maskina.. og jeg prøvde både Ubuntu og puppy uten at jeg fikk det til.. Så nå gjør jeg et forsøk med Win2k.. 6312923[/snapback] Uten at jeg veit hva slags maskin du har, kan jeg vel trygt si at man kan få kjøpt billig ram nå for tiden. Av den "gamle" typen (som jeg ikke husker hva heter) betalte jeg 1kr pr mb ram (det var brukt da) uansett, da skulle det ikke bli altfor dyrt og oppgradere til fks 128 eller 256mb. + DDR ram ligger vel på halve prisen brukt. (Gjør ivertfall det der jeg kjøper deler, hvet ikke hvordan det er andre steder i verden) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Orker jeg ikke å søke i tråden, men hva skulle du egentlig bruke PC-en til igjen? Hvis det bare er diverse servere, kan du vel kjøre f.eks. Ubuntu uten GUI (skrive server ved installasjon). Samba-server er ganske lett å få til, kan få en enkel og grei mal av meg, om hvordan smb.conf kan se ut. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Når vi først er inne på servere.... Kan jeg ha såkalt QoS på en server som også skal opptre som mail- og webserver? slik at dersom det er trafikk fra LAN'et, får den trafikken prioritet? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Orker jeg ikke å søke i tråden, men hva skulle du egentlig bruke PC-en til igjen? Hvis det bare er diverse servere, kan du vel kjøre f.eks. Ubuntu uten GUI (skrive server ved installasjon). Samba-server er ganske lett å få til, kan få en enkel og grei mal av meg, om hvordan smb.conf kan se ut. 6314955[/snapback] Skal bruke den som filserver/nedlastnings PC. Men nå har jeg innstallert Win2K. Sikkert synd å skrive det i Linuxforumet men.. hehe. Jeg er utålmodig, og orker ikke klundre med ting jeg ikke får til. Når jeg ikke en gang klarer å innstallere ting så orker jeg ikke.. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Å ha GUI på en filserver/nedlastnings(torrent..?) PC er vell ganske unødvendig Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Trondheim Linux User Group har lagt ut et foredrag RMS holdt for dem her: http://tlug.no/stallman Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Å ha GUI på en filserver/nedlastnings(torrent..?) PC er vell ganske unødvendig 6315588[/snapback] Mye mulig, men jeg tenkte at det er hakket enklere med GUI når jeg aldri har beveget meg i Linux før.. Lenke til kommentar
czr Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei! Jeg driver sånn smått of tester ut linux verdenen. Derfor er jeg ganske grønn på mange omrdåder. Hvordan får jeg spilt av nettradioen til www.nrk.no i firefox, med Ubuntu distro? Det samme gjelder filmer på feks break.com Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå