kyrsjo Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Var det bare meg, eller var den google-earth greia sinnsykt buggy? Fikk jo bilder overalt hvor de ikke hørte hjemme... Endret 13. juni 2006 av kyrsjo Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Den virka glimrende her, svært pent også Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 kyrsjo: Har ikke hatt noen bugs eller annet her, bortsett fra at lastingen av de forskjellige zoom-nivåene gikk litt tregere enn jeg hadde håpet på. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hmm... trodde jeg fikk til å innstallere java, men den gang ei.. får feilmelding om "not valid" hva nå? EDIT: feilmeldingen sier: OOPS, you don't seem to have a valid JRE /usr/java/jrel1.5.0_07/bin/java = Error You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer 6297187[/snapback] Bumper meg selv, med håp om hjelp... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Kjørt følgende kommando, og valgt rett JRE? update-alternatives --config java I menyen som dukker opp, velger du rett JRE-versjon (jeg kjører /usr/lib/j2re1.5-sun/bin/java, da jeg har en java-versjon hentet fra sun sine nettsider). Lenke til kommentar
ratix Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Google earth ute til Linux! Denne gang bruker de qt+opengl og ikke ekle wine (som de gjorde med Picasa). http://earth.google.com/tour/thanks-linux4.html 6297340[/snapback] Fy f..n å kult dette var. Elsker Google earth. 6301378[/snapback] Jeg liker ikke dette windows-guiet, ganske skuffende. Bruker google earth winelib som gui kanskje? Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Google earth ute til Linux! Denne gang bruker de qt+opengl og ikke ekle wine (som de gjorde med Picasa). http://earth.google.com/tour/thanks-linux4.html 6297340[/snapback] Fy f..n å kult dette var. Elsker Google earth. 6301378[/snapback] Jeg liker ikke dette windows-guiet, ganske skuffende. Bruker google earth winelib som gui kanskje? 6303709[/snapback] Bruker qt. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Bruker qt. 6303825[/snapback] Nei, det gjør det ikke edit: eller kanskje det gjør det ... for et rot Endret 14. juni 2006 av ratix Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Selv om det er lett å tenke det betyr ikke QT KDE. Se f.eks på Opera som bruker QT, den har (desverre) sitt helt egne GUI. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kjørt følgende kommando, og valgt rett JRE? update-alternatives --config java I menyen som dukker opp, velger du rett JRE-versjon (jeg kjører /usr/lib/j2re1.5-sun/bin/java, da jeg har en java-versjon hentet fra sun sine nettsider). 6303581[/snapback] Skrive det der i bash? Da får jeg bare unknown command... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Er kommet langt i planleggingen av server: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=590825 Tenker spesielt på RAM-spørsmålet... Lenke til kommentar
............... Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 lurte på, er ubuntu dapper den nye ubuntu? Hvem verson burde jeg legge inn på datan min? (og kan noen gi meg en link til den riktige versonen av dapper? ) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hvilken versjon du bør legge inn, kommer vel ann på bruk. Det finnes tre forskjellige for skrivebordet, som bruker tre forskjellige skrivebordsmiljøer. (søk på gnome, KDE og xfce og ta en titt på screenshots, så kan du jo se hvilken du vil teste) Alle heter Dapper 6.06 Der 6 står for måned, og 06 står for år. Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Dapper er nyaste. Du "bør" sikkert legge inn desktop-versjonen. Du finn den her: http://se.releases.ubuntu.com/6.06/. Husk å laste ned til rett arkitektur. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hvorfor skal Linux være så vanskelig?! Jeg får ikke til å innstallere Samba.. Hverken via MyDSL (pakkeprogram)(feil: not valid DSL user.) eller med bruksanvisning jeg fant på nettet.. Den maser om at jeg må ha en ANSI C kompliator.. Lastet da ned SDCC, som sto oppført på en side under "free C/C++ compliators. Men innstallasjonen av Samba gikk like dårlig allikevel.. Hjelp! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Pleier av og til å stikke innom bloggen til macslow, han har mange imponerende kodesnutter. Nå har han laget en cairo-basert dock, kompilerte fint her. Det må være den smooth'este docken jeg har sett. Det er bare en proof-of-consept, men med cairo og openGL har vi mye gøy å se fram til! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Pleier av og til å stikke innom bloggen til macslow, han har mange imponerende kodesnutter. Nå har han laget en cairo-basert dock, kompilerte fint her. Det må være den smooth'este docken jeg har sett. Det er bare en proof-of-consept, men med cairo og openGL har vi mye gøy å se fram til! 6308176[/snapback] Ja, han er genial. Håper Lowfat blir noe av. Docken er jo noe "alle" har ventet på. gDeskletsene er jo bare bleke kopier i forhold - treige er de også. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Finnes google earh beta 3 til linux også? Det stod at det skulle gå, men jeg fant ingen nedlastings link. Kan jo prøvd google earth beta 4, men jeg tror ikke ram'en min holder... Vis noen har noe tips er det bare og rope ut! Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Noen som vet om en IRC bot til linux som kan gi auto op , gi velkomstmeldinger og sånt? Helst grafisk grensesnitt, men går til nøds uten. Bruker Ubuntu, Endret 14. juni 2006 av Plexiglass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå