RattleBattle Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hvor lang tid pleier det vanligvis å ta før firefox blir oppdatert i Ubuntu? Vanligvis har jeg pleid å laste ned FF fra mozila.com, men fikk fikset en lyd-bøg i flash ved å endre på /etc/firefox/firefoxrc, så nå bruker jeg den som følger med apt-get. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Rimlig kjapt. med mindre det er snakk om nye funksjoner. Ubuntu gir bare ut sikkerhetsfikser. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Men den skal komme i en 1.5.0.4, eller vil de bare patche en 1.5.0.3? I så fall burde de jo bare ha kjørt en 1.5-versjon, siden alt etter 1.5.0 er sikkerhetsfikser fra mozilla. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Husker jeg fikk en 1.5.0.4 oppdatering i 5.10, men har ikke fått noe i drapper.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hvis du fikk 1.5 i breezy, kom vel det gjennom backports. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Nei vent litt, jeg lastet fra mozilla! Ikke backports Endret 7. juni 2006 av Lassie Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Nevermind, man kan bare starte firefox med "aoss firefox" for å få lyd i flash, så nå er jeg tilbake til "løse" pakken fra mozilla.com. Endret 7. juni 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Sitter og plundrer litt med aMSN jeg, hvor finner jeg tcl-dev og tk-dev? Evt noen som har tips til en annen "god" msn klient. (Er littlei av gaim.) Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det finner du i pakkesystemet ditt. Eller hvis du vil installere selv(ikke annbefalt) kan du se på denne: http://www.tcl.tk/software/tcltk/ Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Noen som har erfaringer med icecast? Tenkte jeg skulle prøve meg på å lage litt streaming, og lurte bare på om noen kan puffe meg litt i riktig retning. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Når jeg oppretter en ny fil i mappen /var/www blir jeg fileier, og jeg er den eneste som har lese/skrivetilgang til filene. alle andre har ikke engang lesetilgang. Derfor må jeg manuelt chmodde hver fil for at den skal være tilgjengelig via webserveren. Finnes det en enkel måte å fikse dette på? Endret 9. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Når jeg oppretter en ny fil i mappen /var/www blir jeg fileier, og jeg er den eneste som har lese/skrivetilgang til filene. alle andre har ikke engang lesetilgang. Derfor må jeg manuelt chmodde hver fil for at den skal være tilgjengelig via webserveren. Finnes det en enkel måte å fikse dette på? 6275387[/snapback] Enten kan du sette din egen umask i .bashrc slik: umask 022 Problemet da et at det vil gjelde for alle filer du lager, ikke bare de i www. Et alternativ jeg bruker er å lage et lite script som fikser det for deg: #!/bin/bash find /var/www -type d -exec chmod 705 '{}' \; find /var/www -type f -exec chmod 604 '{}' \; Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Hei! Jeg holder på å laste ned: ubuntu-6.06-desktop-i386.iso Trenger jeg bare å brenne på en cd og putte i cdrom? Det er XP på maskinen fra før, forsovidt ikke noe viktig ellers så trenger ikke å ta vare på noe av dataen som ligger på disken. På tide å prøve linux, maskinen har 16MB skjermkort så går ikke akkurat glipp av noe spilling. Det er en bærbar Fujitsu Siemens. Hvordan er det med batteri? Er Ubuntu mer sparsomt enn XP? Det er god plass på maskinen hvordan kan jeg sette opp eventuelt dual boot? Endret 9. juni 2006 av chills Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei! Jeg holder på å laste ned: ubuntu-6.06-desktop-i386.iso Trenger jeg bare å brenne på en cd og putte i cdrom? Ja, men du må brenne den på rett måte: https://wiki.ubuntu.com/BurningIsoHowtoDet er XP på maskinen fra før, forsovidt ikke noe viktig ellers så trenger ikke å ta vare på noe av dataen som ligger på disken. På tide å prøve linux, maskinen har 16MB skjermkort så går ikke akkurat glipp av noe spilling. Det er en bærbar Fujitsu Siemens. Hvordan er det med batteri? Er Ubuntu mer sparsomt enn XP? Mye det sammeDet er god plass på maskinen hvordan kan jeg sette opp eventuelt dual boot? 6276182[/snapback] Installereingsprogrammet fikser dualboot for deg! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Når jeg oppretter en ny fil i mappen /var/www blir jeg fileier, og jeg er den eneste som har lese/skrivetilgang til filene. alle andre har ikke engang lesetilgang. Derfor må jeg manuelt chmodde hver fil for at den skal være tilgjengelig via webserveren. Finnes det en enkel måte å fikse dette på? 6275387[/snapback] Enten kan du sette din egen umask i .bashrc slik: umask 022 Problemet da et at det vil gjelde for alle filer du lager, ikke bare de i www. Et alternativ jeg bruker er å lage et lite script som fikser det for deg: #!/bin/bash find /var/www -type d -exec chmod 705 '{}' \; find /var/www -type f -exec chmod 604 '{}' \; 6275992[/snapback] 1: jeg la til umask 022 i .bashrc, men det var ingen forskjell. 2: og da må du kjøre dette scriptet for hver fil du lager? tungvindt... husker at dette ikke var noe problem før, vet ikke om det er jeg som har fucka det til eller dapper som har gjort noen endringer. i så fall er det 3. problem dapper har dratt med seg Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Takker for hjelpen. Sletter XP jeg, ja så fornøyd er jeg. Da jeg allikvel ikke kan bruke den til spilling, dekker Ubuntu alle mine behov. Thankz a lot guys =) Et spørsmål: Jeg er tross alt programmerer og hvordan er det med C++ kompilering og programmering i Ubuntu om det i det hele tatt er mulig? Endret 9. juni 2006 av chills Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 1: jeg la til umask 022 i .bashrc, men det var ingen forskjell. .bashrc blir bare lest når bash starter(antar du bruker bash), så enten må du starte bash på nytt for at det skal funke, eller du må be bash lese filen på nytt: source ~/.bashrc Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 EDIT: noe jeg ikke tenkte på i stad, jeg oppretter jo ikke fila via bash. jeg gjør det i nautilus Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Takker for hjelpen. Sletter XP jeg, ja så fornøyd er jeg. Da jeg allikvel ikke kan bruke den til spilling, dekker Ubuntu alle mine behov. Thankz a lot guys =) Et spørsmål: Jeg er tross alt programmerer og hvordan er det med C++ kompilering og programmering i Ubuntu om det i det hele tatt er mulig? 6276524[/snapback] Ja, det er mulig, men jeg har aldri gjort det før. Mener å huske at du også programmerer i VB? det må du nok bare glemme i Ubuntu (og alle andre distroer) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 VB er en greie ja, har gått over til C++. Da jeg finner det litt mer ja, nyttigt :S Så det blir nok C++, med fare for at jeg ser på Python. Har ligget inn Ubuntu på bare den bærbare, skal nå ligge det innpå den stasjonære sammen med XP. Vær sin partisjon, det burde gå helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå