kyrsjo Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Dersom du har gnome og en relativt ny distro (fedora 3 eller nyere, eller tilsvarende), så er det bare å plugge inn og klikke på "disken" på desktop'en. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 I dag oppdaget jeg rxvt-unicode, en glimrende terminal som har ekte gjennomsiktighet hvis du har composite-extension. Kanskje gammelt nytt, men digg å slippe den liksomgjennomsiktig terminalen: f.eks: urxvt +sb -depth 32 -fg gray -bg rgba:0000/0000/0000/cccc -fn "xft:Bitstream Vera Sans Mono:Pixelsize=15" -geometry 80x24-55-45 -name "Terminal" Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Velkommen etter Anbefaler å legge innstillinger i ~/.Xresources. En annen god terminal er Terminal som følger med XFCE 4.4, denne er nesten identisk med gnome-terminal, men uten bloat. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Intervju med Mark Shuttleworth (skaper av canoncial/ubuntu), starter ved 34:18 http://tllts.org/archives/tllts_142-05-31-06.ogg http://tllts.org/archives/tllts_142-05-31-06.mp3 Endret 2. juni 2006 av dabear Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Commanden 'make all' funker tydeligvis ikke, finnes det noen alternativ?Har pakket ut et akriv med drivere for webcam som jeg skal installere. *@ubuntu:~/Desktop/Christian/qc-usb-0.6.4$ make all bash: make: command not found Bruker btw Ubuntu Endret 29. mars 2019 av Quote Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Intervju med Mark Shuttleworth (skaper av canoncial/ubuntu), starter ved 34:18 http://tllts.org/archives/tllts_142-05-31-06.ogg http://tllts.org/archives/tllts_142-05-31-06.mp3 6232104[/snapback] Kult å høre på sjefen selv. Så fant jeg og ut at Ubuntu hørtes enda rarere ut på engelsk...hehe. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Commanden 'make all' funker tydeligvis ikke, finnes det noen alternativ?Har pakket ut et akriv med drivere for webcam som jeg skal installere.*@ubuntu:~/Desktop/Christian/qc-usb-0.6.4$ make all bash: make: command not found Bruker btw Ubuntu6233179[/snapback] Make all har jeg aldri sett, men mulig det funker. Det virker som du mangler kompileringsverktøy:sudo apt-get install build-essential Endret 29. mars 2019 av Quote Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Noen som har opplevd at nettet plutselig slutter og funke etter en liten stund? Har prøvd både wLAN og vanelig tråd, men enda blir den bare "borte" etter en liten stund! går meg på nervene snart. Det er laptop det er snakk om. Og når jeg kjører /etc/init.d/networking restart funker det igjen. Endret 3. juni 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Noen som har opplevd at nettet plutselig slutter og funke etter en liten stund?Har prøvd både wLAN og vanelig tråd, men enda blir den bare "borte" etter en liten stund! går meg på nervene snart. Det er laptop det er snakk om. Og når jeg kjører /etc/init.d/networking restart funker det igjen. 6238077[/snapback] Jeg hadde problemer med det, da jeg bruker statisk IP på boksen min, men etter en stund klarer den tydeligvis å kjøre DHCP-request.. fjerna bare dhcp3-client jeg da, men irriterende lell. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Noen som har opplevd at nettet plutselig slutter og funke etter en liten stund?Har prøvd både wLAN og vanelig tråd, men enda blir den bare "borte" etter en liten stund! går meg på nervene snart. Det er laptop det er snakk om. Og når jeg kjører /etc/init.d/networking restart funker det igjen. 6238077[/snapback] Jeg hadde problemer med det, da jeg bruker statisk IP på boksen min, men etter en stund klarer den tydeligvis å kjøre DHCP-request.. fjerna bare dhcp3-client jeg da, men irriterende lell. 6238215[/snapback] Hm, så jeg burde prøve statisk IP istedenfor? Er ikke noe router\switch feil i allefall. Ser ut som det har funka en god stund nå. Kan det være samme problemet med at wLAN blir borte også? Endret 4. juni 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hei! Har en ntfs partisjon på laptoppen, i tillegg til windows partisjonen og Ubuntu partisjonen. Kunne tenke meg å bruke denne partisjonen i Linux i stedet for Windows, er det da bare å formattere den over i ext3? Partisjon 1 : NTFS : Win Partisjon 2 : Ext3 : Ubuntu Partisjon 3 : NTFS : Ubrukt Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Bruk eit partisjoneringsprogramm til å sette den til type 83, og formater derreter som ext3/xfs/reiserfs/kvadumåtteønske Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 type 83? Tenkte jeg bare kunne bruke partition pro magic i Win jeg, og formattere som ext3 Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 har noen fryktelig irriterendes problemer med wlan. Når maskinen starter skriver jeg 'iwconfig wlan0 essid default' også '/etc/init.d/networking restart', men det er som ikke wlan-adapteret gidder og gjør noe. Det lyser kunn på Power og ikke på Link, og når jeg har brukt den på en annen boks før har den blinket på Link som hellvette(både når den søker og er koblet til). Så det er akkurat som den ikke gidder søke eller noe. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få koblet til wlanet? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Noen som har peiling på en bra gdesklet for å vise CPU/MTB-temperaturer som gitt av "sensors"? Synes den cpu'en min er litt varm, og så er jo gdesklets sjeft da (jaja, inrømmer at det er litt småharry... Men sjeft er det likevell ). Virker som om gdesklets siden er litt defekt..., så om noen har en tar.gz liggende kan de jo legge den ut her? Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 noen som vet hva jeg må skrive for å mounte mp3spilleren min? skriver mount /dev/sda1 /sted/for/mp3spiller . da kan jeg se hva som er på den, men får ikke skrevet til den, hvva mer må jeg skrive? . Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 har noen fryktelig irriterendes problemer med wlan. Når maskinen starter skriver jeg 'iwconfig wlan0 essid default' også '/etc/init.d/networking restart', men det er som ikke wlan-adapteret gidder og gjør noe. Det lyser kunn på Power og ikke på Link, og når jeg har brukt den på en annen boks før har den blinket på Link som hellvette(både når den søker og er koblet til). Så det er akkurat som den ikke gidder søke eller noe. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få koblet til wlanet? 6242417[/snapback] Du må konfigurere vanlige ting med ifconfig før du konfigurerer det wlan-spesifikke med iwconfig. iwconfig gjør ingenting før interfacet er startet med ifconfig interface up ... Har stresset litt med det selv Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det jeg gjør når jeg setter opp trådløs-nettet, er at jeg setter opp hvilket trådløs-nett WLAN-kortet skal bruke med iwconfig, deretter spesifiserer jeg ip-adresse med ifconfig (aktiverer dhcp-klienten på trådløskortet) og WLAN-kortet fungerer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Her - stem, stem, stem! Diskusjon.no -> Hva synes du om OpenOffice? Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 http://slashdot.org/ har endelig gjort noe med utseende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå