olear Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 "GTK Amarok" Håper den blir bra, lover i alle fall bra at den bruker python i stedet for mono slik "alle" de andre avanserte gtk-spillerne gjør. Hvorfor må absolutt alle som utvikler programvare til GNOME bruke Python eller et annet scriptspråk? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er vel at det er så enkelt, klart det hadde vært å foretrekke i C. Det jeg mente var bare at jeg foretrekker python, som alle jo har installert, over 40mb med mono. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Ok, nå er det ikke alle som har Python heller (skjønner hva du mener) BTW: Python tar rundt 50mb Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Håper man ikke blir skutt hvis man linker til et annet forum, men jeg trenger HJELP! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 http://picasa.google.com.nyud.net:8080/linux/ Hva synes dere, jeg liker det ikke. Gi oss gode native programmer, eller ingenting. Hvis f.eks nero alltid hadde levert den dårlige linuxversjonen sin hadde sikkert ikke k3b vært det den er i dag. Hadde ikke skype hatt en elendig linuxklient, hadde kanskje noen fikset en skikkelig implementasjon av protokollen. Osv.. Et program implemantert på denne måten vil jo være en alien på desktopen, og ikke integrere med andre programmer i det hele tatt. Det vil også ha en helt annen look-and-feel. skjermskudd Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg synes programmet virket OK nå, bedre enn gqview som jeg har pleid å bruke til nå. Hva var feil med den da? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) At det bare er windowsversjonen som kjører i Wine, med andre ord en annerangs løsning som ikke er spesielt brukervennlig. Endret 26. mai 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Jepp, merket at den kjørt i Wine ja. Brukte litt mye ressurser av ingenting, dessuten så frøs alt da jeg skulle ta capture fra cam og måtte bruke svenskeknapp. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Aldri hørt om programmet, men å bruke Wine til å "porte" programmet blir drøyt. Minner meg om da Corel "portet" Photo-Paint til Linux. Native GTK/Qt er et minimumskrav, Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Ikke at jeg har prøvd det, men ser ikke ut til å være helt wina: # Desktop Integration features require a current version of Gnome or KDE.# Camera detection and integration requires kernel >= 2.6.13, hal >= 0.56, and gnome-volume-manager or equivalent. Tipper den bruker winelib til et par ting, men den kjører neppe i wine. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 http://www.winehq.com/pipermail/wine-devel...May/047806.html Picasa for Linux uses slightly different text messages, but the .exe file is identical for both Windows and Linux. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Binærfilen er identisk, men ikke glem at de har gitt endel patcher til wine som kanskje gjør at andre programmer fungerer bedre. Hadde de laget en native Linuxutgave som fortsatt var lukket ville ikke f/oss tjent på det. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 La inn picasa nå, bare for å teste, men den henger seg mens den indekserer bildene mine. Bah! Jeg går tilbake til gthumb. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg trenger en liten oppklaring her: Jeg vil sette opp debian boksen min som mail server med mulighet for imap. Har prøvd qmail, men får det ikke til.. Hva må jeg installere hvis jeg skal ta delene hver for seg? Endret 28. mai 2006 av harald_ Lenke til kommentar
Chief Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Bare et kort spørsmål her. Grei URL til installasjonskilde av SuSE 10.1 i YaST? Noen som har en norks FTP server eller noe sånn. Greit å slippe å måtte hente det fra utlandet. /C Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hm, er det noen som vet om det finnes en liste over gadgets som kan synkronisere mot evolution? Fortrinnsvis liste over qtec-maskiner som kan det? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 palmer kan vel i allefall det... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 drange@drange:~$ mplayer -dumpstream mms://media.itavisen.no/diverse/wikipedia.wmv Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Interessant foredrag. Også treffende at ITavisen la ut et "free speech"-foredrag i wmv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå