olear Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 kan hende, men når jeg rebootet stopper den på Slackware 10.2=>Current? Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Null Linux hos Telenor .....? http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/techblog/post/11861 Går det virkelig ann å behandle kundene sine på denne måten ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Det er ikke uten grunn at Telenor går under navnet Tele(h)or. Makan til monopolisme skal man lete lenge etter. Det er kommunisme på sitt verste. Endret 23. mai 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er ikke uten grunn at Telenor går under navnet Tele(h)or. Makan til monopolisme skal man lete lenge etter. Det er kommunisme på sitt verste. 6163690[/snapback] Ikke at jeg er noen kløpper på politikk, men hva har dette med kommunisme å gjøre Jeg kan forsåvidt heller ikke skjønne hvilken verden Telenor lever i, eller hvilke UNIX-spesifikke programmeringsspråk de snakker om, zsh ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Inkompetanse på teknologifeltet ser ut til å gjennomsyre Tele(h)or, samt en ensretting og styring av kunder vi ellers ser i kommunistland. Fri konkurranse er et ukjent uttrykk for denne bedriften, som forlengst burde vært splittet opp. Norge har ikke godt av Tele(h)or. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jaja. Er stort sett fornøyd med tjenestene deres (Selv om de godt kunne skrudd opp den jæskla uploaden litt, og hatt en ruter som ikke krasja hver gang noen så stygt på den!!), men dette er for dumt. Jaja. Værst for dem... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Arch Linux i ny versjon Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 egil@belerophon [~] $ cat /etc/issue Arch Linux 0.7.2 (Gimmick) (\n) (\l) Tydeligvis Strengt tatt er det jo bare et snapshot. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Arch Linux i ny versjon 6164027[/snapback] Noen spesiell grunn til at de fremdeles gir ut 0.7.x? Burde ikke 0.8 være ferdig for leeeenge siden? Siden Arch bare gir ut snapshot, har de gjort drastiske forandringer i forhold til 0.7.1 siden de gir ut en ny snapshot? Uansett, positivt at det går fremover der også Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 kan hende, men når jeg rebootet stopper den på Slackware 10.2=>Current? 6163376[/snapback] jepp kjent bug dette eller? Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg kommer ikke på msn, hverken med aMSN, Gaim eller Kopete Etter det jeg kan se er det ingen andre enn meg som syter om dette. Så tenkte jeg at det kanskje har noe å gjøre med at jeg bruker noe annet enn Microsoft msn. Kan det ha noe med saken å gjøre? Hvprdan er det for dere? Gaim kommer til "starting authentication" før den til slutt gir opp. Hurra for Arch edit: Anledningen krevde smilefjes med party-hatt Endret 23. mai 2006 av Kristian2 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Kommer ikke på nettværket med verken Fedora Core 5 eller open SUSE 10.1 jeg :S Men jeg kommer på i windows. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) kan hende, men når jeg rebootet stopper den på Slackware 10.2=>Current? 6163376[/snapback] jepp kjent bug dette eller? 6164829[/snapback] Egentlig ikke, men jeg hadde en lignende problem på en av mine maskiner. Prøv med en annen kernel en bare.i. Prøv dette (krever at Slackware booter): cd boot wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/kernels/bareacpi.i/bzImage ln -sf bzImage vmlinuz lilo Rescue metode: wget http://slacknet.slackforge.net/preview/slacknet-bareacpi-0.4pre2-2.4.31.iso cdrecord slacknet-bareacpi-0.4pre2-2.4.31.iso reboot mkdir /hd mount /dev/hda1 /hd cd /hd/boot wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/kernels/bareacpi.i/bzImage ln -sf bzImage vmlinuz cp /hd/etc/lilo.conf /etc lilo restart Hvis du fremdeles har Slackware CD'ene kan du såklart boote fra dem og fikse problemet. Anbefaler å stappe SlackNET i LILO, da har du alltid en rescuedisk tilgjengelig samme hva som skjer (overlever såklart ikke en overskriv av MBR, men du skjønner ). Endret 23. mai 2006 av olear Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) prøvde det du skrev, men når jeg kom til å starte lilo kom det bare opp unknown command edit: og den henger fortsatt ved oppstart Endret 23. mai 2006 av Tob2k Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Kommer ikke på nettværket med verken Fedora Core 5 eller open SUSE 10.1 jeg :SMen jeg kommer på i windows. 6164964[/snapback] Noen som har noen ideer om hva som kan være feil? Jeg er helt blank på ommrådet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du må fortelle litt mer om hva slags hardware det er snakk om. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 prøvde det du skrev, men når jeg kom til å starte lilo kom det bare opp unknown command edit: og den henger fortsatt ved oppstart 6165441[/snapback] Bruk CD1 fra Slackware eller en SlackNET CD. Når du kommer til bootprompt skriv: bare.i root=/din/boot/partisjon noinitrd ro Da vil Slackware boote som normal (men med kernel 2.4.31 fra CD'en). Prøv med en annen 2.4.32-kernel. I verste fall bruk den gamle 2.4.31 (eller 2.6.16). Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du må fortelle litt mer om hva slags hardware det er snakk om. 6165673[/snapback] Jeg bruker det intigrerte nettverkskortet i ASUS A8N-Sli deluxe hovedkortet, men kan gå med på å bruke wlan kortet mitt (d-link dwl-G520). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det kan være at driveren for nettverkskortet ikke er aktivert i kjernen. Det kan virke som en sannsynlig forklaring. Skulle mene at A8N-SLI Deluxe bruker en nettverkskontroller fra Marvell, og jeg vet det er støtte for Marvell-kontrollere i linux-kjernen. Så det er nok der svaret ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå