Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke uten grunn at Telenor går under navnet Tele(h)or. Makan til monopolisme skal man lete lenge etter. Det er kommunisme på sitt verste.

6163690[/snapback]

Ikke at jeg er noen kløpper på politikk, men hva har dette med kommunisme å gjøre :roll:

 

Jeg kan forsåvidt heller ikke skjønne hvilken verden Telenor lever i, eller hvilke UNIX-spesifikke programmeringsspråk de snakker om, zsh ?

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke på msn, hverken med aMSN, Gaim eller Kopete :(

 

Etter det jeg kan se er det ingen andre enn meg som syter om dette. Så tenkte jeg at det kanskje har noe å gjøre med at jeg bruker noe annet enn Microsoft msn. Kan det ha noe med saken å gjøre? Hvprdan er det for dere?

 

Gaim kommer til "starting authentication" før den til slutt gir opp.

 

Hurra for Arch :fun:

 

edit: Anledningen krevde smilefjes med party-hatt

Endret av Kristian2
Lenke til kommentar
kan hende, men når jeg rebootet stopper den på

Slackware 10.2=>Current?

6163376[/snapback]

 

jepp :) kjent bug dette eller?

6164829[/snapback]

Egentlig ikke, men jeg hadde en lignende problem på en av mine maskiner. Prøv med en annen kernel en bare.i.

 

Prøv dette (krever at Slackware booter):

cd boot
wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/kernels/bareacpi.i/bzImage
ln -sf bzImage vmlinuz
lilo

 

Rescue metode:

wget http://slacknet.slackforge.net/preview/slacknet-bareacpi-0.4pre2-2.4.31.iso
cdrecord slacknet-bareacpi-0.4pre2-2.4.31.iso
reboot
mkdir /hd
mount /dev/hda1 /hd
cd /hd/boot
wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/kernels/bareacpi.i/bzImage
ln -sf bzImage vmlinuz
cp /hd/etc/lilo.conf /etc
lilo
restart

 

Hvis du fremdeles har Slackware CD'ene kan du såklart boote fra dem og fikse problemet.

 

Anbefaler å stappe SlackNET i LILO, da har du alltid en rescuedisk tilgjengelig samme hva som skjer (overlever såklart ikke en overskriv av MBR, men du skjønner ;) ).

Endret av olear
Lenke til kommentar
prøvde det du skrev, men når jeg kom til å starte lilo kom det bare opp unknown command :confused:

 

edit: og den henger fortsatt ved oppstart :(

6165441[/snapback]

Bruk CD1 fra Slackware eller en SlackNET CD.

 

Når du kommer til bootprompt skriv:

 

bare.i root=/din/boot/partisjon noinitrd ro

 

Da vil Slackware boote som normal (men med kernel 2.4.31 fra CD'en). Prøv med en annen 2.4.32-kernel. I verste fall bruk den gamle 2.4.31 (eller 2.6.16).

Lenke til kommentar

Det kan være at driveren for nettverkskortet ikke er aktivert i kjernen. Det kan virke som en sannsynlig forklaring. Skulle mene at A8N-SLI Deluxe bruker en nettverkskontroller fra Marvell, og jeg vet det er støtte for Marvell-kontrollere i linux-kjernen. Så det er nok der svaret ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...