stigfjel Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Det er ikke alle distroer hvor man må legge til MP3-støtte manuelt. I Slackware, f.eks. ligger MP3-støtte inne i default installasjon. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) klart.. men nå er det ubuntu jeg er intr i å hjelpe til i.. bruker slackware selv... gutten sitter der å skulle hatt denna støtten:P og komandoer osv var noe tricky... så prøver å få alt automatisert Endret 20. mai 2006 av mariunae Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Har ikke automatix eller easybuntu mulighet til å installere mp3-støtte, da? Vil tro det er mye enklere å starte opp et fint GUI-script heller enn å kjøre din noe kryptiske kommando. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hei! Holder på å lage et latmannsskript for å gi nytt navn til tv-serie-filer via tv.com. Foreløpig får jeg følgende: meastp@dilbert:~$ lynx -source http://www.tv.com/mash/show/119/episode_listings.html | html2 | grep /html/body/div/div/div/div/div/div/div/table/tr/td/a= | cut -d\= -f 2- --output-delimiter=error | uniq error: End tag : expected '>' error: End tag : expected '>' error: End tag : expected '>' error: End tag : expected '>' error: htmlParseEntityRef: no name error: htmlParseEntityRef: no name error: End tag : expected '>' error: error parsing attribute name error: htmlParseStartTag: problem parsing attributes error: Couldn't find end of Start Tag li error: Unexpected end tag : li error: End tag : expected '>' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: End tag : expected '>' error: End tag : expected '>' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: htmlParseEntityRef: expecting ';' error: End tag : expected '>' error: htmlParseEntityRef: no name error: htmlParseEntityRef: no name error: End tag : expected '>' M*A*S*H - The Pilot 2 Reviews To Market, to Market 2 Reviews Requiem for a Lightweight 1 Review Chief Surgeon Who? 1 Review The Moose 1 Review Yankee Doodle Doctor 3 Reviews Bananas, Crackers and Nuts 1 Review Cowboy 0 Reviews Henry, Please Come Home 0 Reviews I Hate A Mystery 0 Reviews Germ Warfare 0 Reviews Dear Dad 2 Reviews Edwina 1 Review Love Story 0 Reviews Tuttle 4 Reviews The Ringbanger 2 Reviews Sometimes You Hear the Bullet 2 Reviews Dear Dad, Again 1 Review The Long-John Flap 4 Reviews The Army-Navy Game 2 Reviews Sticky Wicket 1 Review Major Fred C. Dobbs 0 Reviews Cease-Fire 2 Reviews Showtime 0 Reviews Jeg trenger altså å strippe vekk alt bortsett fra titlene på showene. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg trenger altså å strippe vekk alt bortsett fra titlene på showene. Hvordan gjør jeg det? 6141195[/snapback] Quick & dirty lynx -source http://www.tv.com/mash/show/119/episode_listings.html | \ sed '/<a href="http:\/\/www.tv.com\/mash/!d;/summary.html/!d;s/<[^>]*>//g;/Summary/d;s/^[ \t]*//' Lenke til kommentar
meastp Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Supert! Kunne du forklart den litt, også? Da lærer jeg litt, i stedet for cut 'n paste... Nå skal jeg ha dette i et array. Problemet er at array=( `lynx -source [url=http://www.tv.com/mash/show/119/episode_listings.html]http://www.tv.com/mash/show/119/episode_listings.html[/url] | sed '/<a href="http:\/\/www.tv.com\/mash/!d;/summary.html/!d;s/<[^>]*>//g;/Summary/d;s/^[ \t]*//'` ) legger hvert ord i et array. Jeg skulle hatt titlene, sånn at echo ${array[2]} blir: To Market, to Market ikke: The EDIT: Fikk det til med IFS=$'\n' Endret 21. mai 2006 av meastp Lenke til kommentar
meastp Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nytt problem: meastp@dilbert:~/test$ ls mash - 1x05 - Et eller annet.txt mash - 1x06 - Et to.txt mash - 1x07 - Et to.txt meastp@dilbert:~/test$ mmv "mash - 1x* - *.txt" "mash - 1x#1 - `echo ${array[#1]}`.txt" bash: #1: syntax error: operand expected (error token is "#1") Jeg har lagd noen testfiler. Problemet: Arraynummeret skal være variabel 1 ( #1 ) minus 1. mash - 1x05 - Et eller annet.txt skal bli: mash - 1x05 - {array[4]}.txt Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Andre som har trøbbel med de nyeste nvidia-driverne i dapper? Vet det ligger noe om det på diverse forum, men ingen løsning.. Irriterende å ikke kunne bruke begge skjermene mine Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Poster bare her jeg. I sta, så gikk windows bananas igjen, noe jeg er møkk lei av. Jeg satte inn e ubuntu live-cd, for å skjekke noen greier, men fikk en melding om at den ikke klarte å starte X. Det sto at den ikke fant noen skjermer. Jeg testa både d-sub og avi kontakten på pcn, uten noe hell. Jeg har et ATI radeon x800gto skjermkort. Er det dårlig støtte til dette kortet? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Vet ikke om noen har sett den ennå, men her er ihvertfall en jævlig svær guide til Ubuntu Dapper Drake Og det er GFDL, så det er bare til å begynne med oversettingen og legge det inn på linuxguiden,no (ikke det at jeg tror at folk gidder bidra på LG lenger, jeg gjør ihvertfall ikke det) Endret 22. mai 2006 av drange Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Er det lett å få til dual-sreen sjølv om du ikkje har Nvidia eller ATI? Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Er det lett å få til dual-sreen sjølv om du ikkje har Nvidia eller ATI? Jepp (se min gamle xorg.conf for eksempel). Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) oppdaterte litt i går siden det regnet, men da jeg skulle installere nyeste ati driveren kom det opp ett lite problem når jeg skulle ta å rekompilere fglrx-modulen ATI module generator V 2.0 ========================== initializing... Error: kernel includes at /usr/src/linux/include do not match current kernel. they are versioned as "2.4.32" instead of "2.4.31". you might need to adjust your symlinks: - /usr/include - /usr/src/linux noen som vet hvordan jeg fikser det? edit : må jeg rekompilere hele kernelen og fikse på configen eller? for det har jeg lite lyst til Endret 23. mai 2006 av Tob2k Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Noen som vet om Fedora Core 5 støtter ATI Radeon x800pro? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Driverne støtter ATI Radeon X800 Pro, i hvert fall. ATI har hatt støtte for X800 Pro siden høsten 2004, om enn ikke så bra. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Driverne støtter ATI Radeon X800 Pro, i hvert fall. ATI har hatt støtte for X800 Pro siden høsten 2004, om enn ikke så bra. 6161902[/snapback] Det vil si at jeg ikke vil få noen problemer med å kjøre fedora? Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 oppdaterte litt i går siden det regnet, men da jeg skulle installere nyeste ati driveren kom det opp ett lite problem når jeg skulle ta å rekompilere fglrx-modulen ATI module generator V 2.0 ========================== initializing... Error: kernel includes at /usr/src/linux/include do not match current kernel. they are versioned as "2.4.32" instead of "2.4.31". you might need to adjust your symlinks: - /usr/include - /usr/src/linux noen som vet hvordan jeg fikser det? edit : må jeg rekompilere hele kernelen og fikse på configen eller? for det har jeg lite lyst til 6161007[/snapback] Ser ut som at du kjører kernel 2.4.31, men kernel source er 2.4.32. Har du oppdatert kernel, men glemt å restarte med den nye kernelen? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Driverne støtter ATI Radeon X800 Pro, i hvert fall. ATI har hatt støtte for X800 Pro siden høsten 2004, om enn ikke så bra. 6161902[/snapback] Det vil si at jeg ikke vil få noen problemer med å kjøre fedora? 6161916[/snapback] Du skal i hvert fall ikke ha problemer. Men hvis du får det, er det i så fall et Fedora-spesifikt problem. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du skal i hvert fall ikke ha problemer. Men hvis du får det, er det i så fall et Fedora-spesifikt problem. 6162008[/snapback] Ok. Jeg får bare prøve... Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) oppdaterte litt i går siden det regnet, men da jeg skulle installere nyeste ati driveren kom det opp ett lite problem når jeg skulle ta å rekompilere fglrx-modulen ATI module generator V 2.0 ========================== initializing... Error: kernel includes at /usr/src/linux/include do not match current kernel. they are versioned as "2.4.32" instead of "2.4.31". you might need to adjust your symlinks: - /usr/include - /usr/src/linux noen som vet hvordan jeg fikser det? edit : må jeg rekompilere hele kernelen og fikse på configen eller? for det har jeg lite lyst til 6161007[/snapback] Ser ut som at du kjører kernel 2.4.31, men kernel source er 2.4.32. Har du oppdatert kernel, men glemt å restarte med den nye kernelen? 6161976[/snapback] kan hende, men når jeg rebootet stopper den på Loading linux................... ingen feilmelding eller noe, har stått sånn i ett par timer nå, noen ideer? edit: og btw er det mulig A fA tilgang til disken hvis jeg kjQrer live-cd? Endret 23. mai 2006 av Tob2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå