olear Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg vet ikke, xine-lib er et bibliotek. GUI'en heter xine-ui. Hvordan Debian gjør dette vet jeg ikke, men de er jo kjent for å dele opp et program i tusen pakker (og såklart kalle det noe helt annet). 'Binary files' sier ikke noe annet en at de er kompilert. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg vet ikke, xine-lib er et bibliotek. GUI'en heter xine-ui. Hvordan Debian gjør dette vet jeg ikke, men de er jo kjent for å dele opp et program i tusen pakker (og såklart kalle det noe helt annet). 'Binary files' sier ikke noe annet en at de er kompilert. 6062757[/snapback] Vel... fant xine-ui. Viste seg at jeg hadde multiverse, men ikke universe. Men etter å ha installert en bunke pakker med codec'er så får jeg bare video i xine, og klage på manglende AUDIO CODEC Layer 2/3. Fikk uansett aviplay til å fungere med både lyd og video, så da får jeg i det minste sett filmer. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Noen av dere som har noen erfaring med lydinnspilling på en GNU/Linux-plattform? Jeg har konkrete planer om å prøve dette, samt kjøpe meg dette lydkortet og lurte derfor på om noen av dere har testet det selv, evt kan referere til noe som er spilt inn med dette kortet. Virker som om det skal være greit støttet i Linux. Har en Presonus Firepod som det bare har vært tull med, så det hadde vært moro å prøvd noe annet. Delta 1010 Kanskje jeg kan parkere den gamle Powermacen min for godt. 6045807[/snapback] Hmm, jeg har bare prøvd meg bitte-litte grann på amatørnivå. Bruker et Creative SB! Audigy LS smed ALSA... Spilte bare inne noen få takter, og resulatet ble helt greit. Bruke audacity, noe som er langt fra noe profft utstyr, men det funker på hobbybasis. Brukte også trommeprogrammet hydrogen, bare for å ha noe å spille til, funka bra det også. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jajo, Audacity er vel greit nok til sitt bruk, men jeg tenkte først og framst på ordentlig multitracking, og da blir det nok litt spinkelt. Men skal teste Ardour når jeg får ting oppe å gå. Blir det for ille, er aldri Cubase langt unna. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvis du er root, går det deg ille: http://www.washtimes.com/upi/20060322-110526-4594r.htm Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvordan tar man livet av X på Kubuntu - Dapper drake? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 sudo /etc/init.d/kdm stop eller sudo init 1 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvis du er root, går det deg ille:http://www.washtimes.com/upi/20060322-110526-4594r.htm 6083640[/snapback] Var en litt annen type root det der da... Men trist sak. Lite annet å si, egentlig. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Oioi! Har nå såvidt testa SuSE 10.1, og herre min hatt, jeg må si førsteinntrykket er utrolig bra. Har ikke fått ratta meg så mye rundt enda, men har såvidt prøvd systemet litt, og det føles veldig kjapt, samtidig som det ser meget bra ut; nesten bedre enn OSX i mine øyne. Men det mest geniale er utvilsomt den nydelige intergreringa av Active Directory. Tre klikk, og SuSE auteniserer seg mot AD. Helt genialt! Nå er det jo f.eks. null problem å integrere en SuSE terminalserver i et eksisterende windowsmiljø. En bra start på helga dette her! Endret 12. mai 2006 av Svendheim Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Noen som tror det kommer til å bli et problem å bruke et nettverkskort fra Biltema på slackware maskinen min? Skulle gjerne linka til kortet, men får ikke noe URL til akkurat det produktet skjønner dere... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hvis du f.eks. bruker Firefox, kan du bare dra linken opp i en ny tab, da får man dyplinka kjipe sider. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hei. Tenkte jeg skulle laste ned Mandriva Linux sin Live-CD. Jeg går inn på ftp-serveren. Men der var det jo mye å velge i. Hvilken skal jeg velge ? link. Endret 12. mai 2006 av quakie Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hvis du f.eks. bruker Firefox, kan du bare dra linken opp i en ny tab, da får man dyplinka kjipe sider. 6089041[/snapback] Så er det nå de sidene som bruker flash til alt... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Sider kun laget i flash driter man i. Punktum. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei. Tenkte jeg skulle laste ned Mandriva Linux sin Live-CD. Jeg går inn på ftp-serveren. Men der var det jo mye å velge i. Hvilken skal jeg velge ? link. 6089790[/snapback] Sansynligvis denne Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Har akkurat henta ned FC5-dvd'en, og den ble korrupt. Noen som har en idé om hvordan man kan fikse uten å laste ned hele på nytt? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 hm, prøv å last ned med bittorrent? Da vil torrentklienten sjekke den du har lastet ned og laste ned korrupt data på nytt. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Oioi! Har nå såvidt testa SuSE 10.1, og herre min hatt, jeg må si førsteinntrykket er utrolig bra. Har akkurat installert det også, et par bugs irriterer vettet av meg: Banshee vil ikke indeksere .ogg filer, det er en kjent bug, men trist at den ikke er fikset når den når release, og networkmanager vil ikke la wlankortet mitt koble seg til accesspunktet mitt. Ellers er inntrykket mitt av SUSE 10.1 at det er en veldig bra distro, og Xgl virker fint Lenke til kommentar
quakie Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei. Tenkte jeg skulle laste ned Mandriva Linux sin Live-CD. Jeg går inn på ftp-serveren. Men der var det jo mye å velge i. Hvilken skal jeg velge ? link. 6089790[/snapback] Sansynligvis denne 6091190[/snapback] Jeg lastet ned den for vest-Europa jeg da.. Tror dere det gjør noe? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) hm, prøv å last ned med bittorrent? Da vil torrentklienten sjekke den du har lastet ned og laste ned korrupt data på nytt. 6092000[/snapback] Jeg vet det. Noen mulighet for å få bittorrent til å "fikse" de ødelagte bitene uten å måtte hente hele greia på nytt? EDIT: Fikk det til, tror jeg. Satt i gang en torrent, avsluttet bittorrentprogrammet med en gang jeg hadde "satt den opp", kopierte den ferdige men korrupte fila til mappen torrentprogrammet henter ned fra, og nå freser den igjennom til 100%. Hmm.. Merkelig. Nå sier den "joda, jeg er helt ferdig jeg"... Kansje den ikke var korrupt likevel? Dreper torrent-klienten før den får lasta opp til folk... Endret 13. mai 2006 av kyrsjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå