kyrsjo Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Enkelte amerikanske republikanere liker ikke oss... 6007521[/snapback] Jaja. Dersom dette er typen folk som "president Bush" menger seg med, så er det i allefall ikke lenge til det landet ligger med brukken rygg. Men herregud. Det var morsomt å lese da. Jeg trodde først det var en spøk, men det ser ut til at fyren faktisk tror på det... Ufattelig mye bullshit samlet på et sted! Forøvrig, om du virkelig vil le godt, les noen av kommentarene Jaja. Stakars fyr. Såååå mye frustrasjon på ett sted... Har faktisk ikke engang hørt liknende konspirasjonsteorier på PRS her på hw - og der er det en del sprø folk av alle politiske avskygninger. Denne "shelly"-fyren tar ærlig talt kaka. ROTFL Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 De enkelte republikanerne glemmer fullstendig at Sun Microsystems lar folk laste ned Solaris helt gratis. Det er jo amerikansk, bruker UNIX System V-koden... Men er dette helt seriøst? Virker som at noen har skrevet dette for å være morsomme. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 De enkelte republikanerne glemmer fullstendig at Sun Microsystems lar folk laste ned Solaris helt gratis. Det er jo amerikansk, bruker UNIX System V-koden... Men er dette helt seriøst? Virker som at noen har skrevet dette for å være morsomme. 6008960[/snapback] Dersom du leser videre nedover, ser det ikke slik ut... Desverre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Når jeg trykker på linken så havner jeg på ei obskur amerikansk newsgruppe? Hvor er denne artige bloggposten? Jeg ser bare masse tråder som kanskje kan være kommentarer på posten? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) I'm talking about a project called 'Linux', something you may not have encountered, but might do some day.It's a computer program that was initially developed in Finland as a means of circumventing valuable copyrights and patents owned by an American company called SCO Group. HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA*hikst* Åh, hvor latterlig. If you see a company using Linux, it may be that they have not paid for this software. Report them to the Business Software Alliance who have the legal authority to inspect any company's computers for illegal programs like Linux.Quick honey! Hide your linux-server! The BSA is comming! Og denne kommentaren til artikkelen måtte jeg bare sitere: And I must also add that the link of terrorism and linux is not even hidden, if you take a look at website like this one : http://plf.zarb.org/about.php Linux is just a anarchist invention aiming at bringing chaos and death everywhere in the world. I am still amazed to see that no one is able to see the truth in their games. For a stjele litt fra Stan "The Man" Lee: 'nuff said. EDIT: Fant disse kommentarene litt lengre ned: At Wednesday, April 26, 2006 6:06:23 AM, Anonymous said... too bad ShelleyTheRepublican.com blogs is hosted on linux as shown by the nmap port scanner. # nmap -O shelleytherepublican.com ... Running: Linux 2.4.X|2.5.X, D-Link embedded OS details: Linux 2.4.0 - 2.5.20, Linux 2.4.18 - 2.4.20, Linux 2.4.26, Linux 2.4.27 or D-Link DSL-500T (running linux 2.4) Time to put your acts where your words are and find a linux-free hosting solution. At Wednesday, April 26, 2006 6:15:39 AM, Shelley said... Sorry, I think you are a liar. Me and linux hosting? Never! EDIT2: Ville bare ha et siste ord med dere før jeg flytter tilbake til windows. Det er nemlig altfor farlig å fortsette å bruke linux. Hade bra og stem Bush. At Thursday, April 27, 2006 4:28:53 AM, Anonymous said... Just to say, I'm glad other people are picking up on the insidious threat of Linux - would you believe that most of the people involved in the project are actually fairly naive and believe that actually they're being altruistic in creating a free, stable, effective operating system? A friend of mine installed Linux on his laptop recently, buying into the hype, and it actually caused his screen to slowly melt! The manufacturer have refused a refund, explaining that the video drivers in Linux are so poorly written that they cause the screen's backlight to run at the power of an industrial laser - they said he was lucky not to have been burned! Don't listen to all the Linux-supporters above, they're probably just pinko commies who eat babies for breakfast. God bless America! Endret 29. april 2006 av olefiver Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Syke menneske... Hva får folk til å bli _så_ trangsynte og enspora? - Har jeg noen mulighet til å endre TTL i dhcpd? fant ikkeno om det i manualen til config fila. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ja, men dhcp server vil i 99% av tilfellene overskrive TTLen din. dhcpcd -l "tid i sekunder" Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 det er i serveren jeg vil endre ttl, ikke på klientsiden Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Sorry, leste feil. Komandoen du må legge til fila er: default-lease-time (F.eks 999999999999999) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hva er (k)ubuntus cli kommando for å sjekke hvilke services som går og ikke? (Tilsvarende gentoo 'rc-status') ? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 bruk top? eller ctrl + esc Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Er ikke noe problem å finne ut hva slags program som kjører. Bruker som regel 'ps -e | grep cups' for eksempel. kde har også i kontroll-senteret en grafik oversikt. Men det er så veldig praktisk med en kjapp kommando på kommandolinja: # rc-status Runlevel: default local [ started ] netmount [ started ] domainname [ started ] net.eth0 [ started ] metalog [ started ] vixie-cron [ started ] sshd [ started ] xdm [ started ] apache2 [ started ] mysql [ off ] hdparm [ started ] cupsd [ started ] alsasound [ started ] ntpd [ started ] Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg har ikke den. Derimot vet jeg at det går å sjekke /etc/init.d/<servicename> status Hadde sikkert tatt ca. 10 minutter å skrive et skript son gjorde dette for alle servicene, og skreiv ut status... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Protest against ATI nearly led to the arrest of RMS http://www.fsf.org/blogs/community/rms-ati-protest.html Endret 30. april 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Meh. Selvom jeg med støtter det RMS gjør, er dette en ikke-nyhet. Dette kunne like gjerne skjedd med en som protesterte mot Bush eller røyking. Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 er det mulig å få hurtig tastene til å funke på ms keyboard with fingerprint reader ? har prøvd xev men klarte ikke å gjenkjenne hurtig tastene.. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Driver å setter opp torsmo, men inniblant forsvinner den for 5 sekunder om gangen. Utrolig irritabelt. Har prøvd å sette på double_buffer 1 men da forsvinner resten av ikonene på skrivebordet. Suggestions? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Antar du bruker gnome: Nautilus og torsmo funker dårlig, du har to alternativ: 1: ikke bruk nautilus til å tegne skrivebordet -> ingen ikoner 2: la torsmo lage et vindu, og bruk devilspie til å fjerne vindusdekor og putte det vinduet under alle andre, og fjerne det fra tasklist og <Alt>+<tab>-listen. -> ingen bakdeler, bortsett fra at det er litt arbeid. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Meh. Selvom jeg med støtter det RMS gjør, er dette en ikke-nyhet.Dette kunne like gjerne skjedd med en som protesterte mot Bush eller røyking. 6017351[/snapback] Hun arrangør-dama ville vel bare ha ham vekk pga. dårlig reklame. Politiet ble vistnok også temmelig irritert på henne når de fikk vite at han ikke hadde sagt et ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå