dabear Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Prøver å få kmobiletools til å virke med bluetooth. Adapteren funker og jeg har tidligere brukt den i xgnokii. kmobiletools spør nå etter stien til device, hvor er dette? /dev/hvafornoe? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 For de av dere som ikke vet det, har det skjedd en oppsplitting. Så hvis dere har noe dere lurer på som er BSD/UNIX-spesifikt, fins det nå et eget forum for dette, BSD/UNIX. Følte jeg måtte nevne det, for jeg ble i hvert fall veldig glad. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hmm, betyr det at alle UNIX folka med masse linux kunnskaper kommer til å slutte å henge her da, og heller henge på UNIX delen av forumet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Nei jeg er heller ikke overhappy for denne splitten. Det vil splitte et miljø som ikke er sååå stort i to "leire". Tross alt, er da mange som har kunnskaper i begge leire. Og hva med "den frie kafeen"? Den er da ikke spesiell for gnu/linux. Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Tror nok de fleste som bruker BSD/Unix kommer til å fortsette å være her. Fordelen med oppdelingen er at man slipper "rot", dette gjør det enklere å skille mellom BSD/Unix og GNU/Linux. Skjønner at noen er skeptiske til oppdelingen (har selv vært det), men jeg tror at denne oppdelingen er til det gode. Gi det litt tid Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Tja, jeg vet ikke jeg... Får gi det litt tid ja... Men en ting, nå er menyen gjort om, så Windows kategorien står der GNU/*NIX var før, så nå trykker jeg automatisk inn i windows kategorien :!: No me gusta for å si det sånn.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Tja, jeg vet ikke jeg... Får gi det litt tid ja...Men en ting, nå er menyen gjort om, så Windows kategorien står der GNU/*NIX var før, så nå trykker jeg automatisk inn i windows kategorien :!: No me gusta for å si det sånn.... 6001541[/snapback] forum 27 mann, forum 27 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Hmm, betyr det at alle UNIX folka med masse linux kunnskaper kommer til å slutte å henge her da, og heller henge på UNIX delen av forumet 6000545[/snapback] Hehe. Slapp av. Vi er her fortsatt. Har jo kjennskap til GNU/Linux, og jeg har et par GNU/Linux-maskiner også. Sliter forresten enda med et bt878-basert kort og nyere linux-kjerner enn 2.6.13 som jeg håper å finne en løsning på. Kanskje noen vet ? Men klart, jeg for min del bruker operativsystemer som FreeBSD aktivt (vurderer FreeBSD eller Solaris til en eventuell filserver), så en del av mitt fokus her på forumet vil jo gå med til det nye BSD/UNIX-forumet. Endret 27. april 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Oppdaterte til Dapper for en stund siden, og oppdaget at med Gnome 2.14 kom det en oppdatert versjon av System Monitor. Når jeg bruker den til å lese ut ledig diskplass (under fanearket devices), viser den kolonnene "free" og "available". Hva er forskjellen, og hvilken av dem angir hvor mye ledig plass jeg faktisk har tilgjengelig? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 For at man ikke skal fylle opp filsystemet helt slik at alt skal bli sirup, er gjerne 5% reservert. Vil tippe at det er de prosentene som er forskjell på free og available. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 For at man ikke skal fylle opp filsystemet helt slik at alt skal bli sirup, er gjerne 5% reservert. Vil tippe at det er de prosentene som er forskjell på free og available. 6001974[/snapback] Hm, kan kanskje stemme, men jeg har også noen SMB-shares der, og de viser samme tall på available og free. Er det rett og slett fordi SMB-protokollen ikke klarer å formidle rett "available"-verdi, eller er det noe annet? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ikke at jeg tror det har noe å si her - men jeg har hatt 120 GB brukt på en 80Gb disk. Skyltes en haug med "sparse files" (bittorrent reserverer plass, men sier i fra til filsystemet at "de blokkene som er bare 00000000...0000, bare lagre hvor de er, ikke alle nullene". Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Eg har nesten blitt forelska i Katapult som følger med Kubuntu. Men finnest det eit tilsvarande program for Gnome? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Run-dialogen? alt+f2 er hurtigtastekombinasjonen. Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 noen som kan anbefale ett rimlig lydkort som funker greit med suse10 ? ikke ute etter noe fancy greier bare ett å bruke med hodetelefoner som ikke skurrer.......... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Tja. Det som følger med på hovedkortet ditt? Hvis det skurrer, prøv å vri litt i alsamixer. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Enkelte amerikanske republikanere liker ikke oss... Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Kvalmende artikkel, rett og slett. Fyren har jo ikke skjøt en dritt. Like most things that are worth owning, Computers are an American invention Jeg sier ikke mer... Endret 29. april 2006 av Svendheim Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Virker som om hele siden er satirisk ment, men for å være et troll er det jammen ganske mye arbeid lagt inn i det... Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Ja, så det var troll-spekulasjoner lang veg. Vesenet kan umulig mene noe sånt. Endret 29. april 2006 av Svendheim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå