Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok de fleste som bruker BSD/Unix kommer til å fortsette å være her. Fordelen med oppdelingen er at man slipper "rot", dette gjør det enklere å skille mellom BSD/Unix og GNU/Linux. Skjønner at noen er skeptiske til oppdelingen (har selv vært det), men jeg tror at denne oppdelingen er til det gode.

 

Gi det litt tid :)

Lenke til kommentar
Tja, jeg vet ikke jeg... Får gi det litt tid ja...

Men en ting, nå er menyen gjort om, så Windows kategorien står der GNU/*NIX var før, så nå trykker jeg automatisk inn i windows kategorien :!:

 

No me gusta for å si det sånn....

6001541[/snapback]

 

forum 27 mann, forum 27 :)

Lenke til kommentar
Hmm, betyr det at alle UNIX folka med masse linux kunnskaper kommer til å slutte å henge her da, og heller henge på UNIX delen av forumet :(

6000545[/snapback]

Hehe. Slapp av. Vi er her fortsatt. Har jo kjennskap til GNU/Linux, og jeg har et par GNU/Linux-maskiner også. Sliter forresten enda med et bt878-basert kort og nyere linux-kjerner enn 2.6.13 :wallbash: som jeg håper å finne en løsning på. Kanskje noen vet :hmm: ? Men klart, jeg for min del bruker operativsystemer som FreeBSD aktivt (vurderer FreeBSD eller Solaris til en eventuell filserver), så en del av mitt fokus her på forumet vil jo gå med til det nye BSD/UNIX-forumet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Oppdaterte til Dapper for en stund siden, og oppdaget at med Gnome 2.14 kom det en oppdatert versjon av System Monitor. Når jeg bruker den til å lese ut ledig diskplass (under fanearket devices), viser den kolonnene "free" og "available". Hva er forskjellen, og hvilken av dem angir hvor mye ledig plass jeg faktisk har tilgjengelig? :dontgetit:

Lenke til kommentar
For at man ikke skal fylle opp filsystemet helt slik at alt skal bli sirup, er gjerne 5% reservert. Vil tippe at det er de prosentene som er forskjell på free og available.

6001974[/snapback]

 

Hm, kan kanskje stemme, men jeg har også noen SMB-shares der, og de viser samme tall på available og free. Er det rett og slett fordi SMB-protokollen ikke klarer å formidle rett "available"-verdi, eller er det noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...