Langbein Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) okei.. men jeg laster ned en pakke, bep fil. Men når jeg skriver det dere sier i konsol så kommer det opp at den ikke finner fila. hva skal jeg gjøre? 5981216[/snapback] Kommandoene som ble nevnt over tar seg automagisk av både nedlasting OG installasjon av programmene Du trenger altså ikke laste ned noen .deb-fil på forhånd. Endret 24. april 2006 av Langbein Lenke til kommentar
............... Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 hmmm nyttig info:p men kommer bare opp "E: Klarte ikke å finne pakken amarok" samme med amsn.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Du skal også ha et grafisk program som gjør det samme(installerer programmer lett som bare det), se litt rundt i menyene så finner du det. Lenke til kommentar
............... Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 uff skjønner ikke noe jeg.. går jeg og legger meg... Kanskje noen fler tips i morra? Eller navnet på denne grafiske isntalllasjons program.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 hmmm nyttig info:p men kommer bare opp "E: Klarte ikke å finne pakken amarok"samme med amsn.. 5981977[/snapback] Om du kjører ubuntu er det fordi du ikke har påslått universe/multiverse-repositoriene. Du kan lese litt her om hvordan du slår dem på, og det er også greit å lese litt om synaptic. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Noen som har problemer med NetworkManager / nm-applet i Dapper? Får feilmeldingen "The NetworkManager applet could not find some required resources. It cannot contiune" når GNOME starter. "nm-applet" fra terminal gir "(nm-applet:9627): Lib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed". Any ideas? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Samme her når jeg testet dapper, men jeg kjørte den bare gjennom chroot, så jeg trodde det var det som skapte problemet. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er det satt en utgivelsesdato til Ubuntu Dapper? Hvis det er, hvilken dato er det? Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 hmmm nyttig info:p men kommer bare opp "E: Klarte ikke å finne pakken amarok"samme med amsn.. 5981977[/snapback] Om du kjører ubuntu er det fordi du ikke har påslått universe/multiverse-repositoriene. Du kan lese litt her om hvordan du slår dem på, og det er også greit å lese litt om synaptic. 5982327[/snapback] ah, takker Men lurte på hvilket filformat må musikken ha? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Dei aller fleste lydformat er støtta I GNU/Linux. Men enkelte distroer har ikkje støtte for enkelte format inne som standard, p.g.a. lisensproblemer (mp3 er eit eksempel). Men det er ingen problem å legge inn støtte for dei manglande formata sjølv. Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Dei aller fleste lydformat er støtta I GNU/Linux. Men enkelte distroer har ikkje støtte for enkelte format inne som standard, p.g.a. lisensproblemer (mp3 er eit eksempel). Men det er ingen problem å legge inn støtte for dei manglande formata sjølv. 5987093[/snapback] hehe det er ikke et problem nei? Lyst til å dele løsninga med meg? mp3 som ikke virker.. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) RTFM Den som ikkje søker finner ikkje Endret 25. april 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) RTFM Den som ikkje søker finner ikkje 5987398[/snapback] hehe jada.. men dere er så greie her Men vet dere hvordan jeg kan koble meg opp mot et eksternt skrivebord? må det på skolen for å få nett:/ Endret 25. april 2006 av beneiro Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er det satt en utgivelsesdato til Ubuntu Dapper? Hvis det er, hvilken dato er det? 5986760[/snapback] 1. Juni 2006. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Samme her når jeg testet dapper, men jeg kjørte den bare gjennom chroot, så jeg trodde det var det som skapte problemet. 5984171[/snapback] The bug of which this one is a duplicate is "fix released". To repair manually, do "sudo gtk-update-icon-cache -f /usr/share/icons/hicolor/". I confirm it works. Launchpad Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Mitt logitech fungerer helt finfint. Det er ca. 100 år gammelt og jeg aner ikke hvilken modell det er, men det fungerer hvertfal. Om dette er representativt for ALLE logitech kameraer tviler jeg meget sterkt på, men som sagt, mitt funket out-of-box! 5971839[/snapback] Da bestilte jeg ett. Får krysse fingrene. 5973590[/snapback] Da har jeg et kamera jeg vil anbefale for laptoper, som fungerte "out of box" i Ubuntu Dapper . https://www.psdata.no/ps.asp?IT=121724 Bare et lite vink: Cam funket ikke med amsn hvis jeg ikke lastet ned aller siste ubuntu-versjon fra amsn.sourceforge.net. Man må også åpne porter, noe som er litt synd/unødvendig, men men.. Endret 26. april 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hvordan fikser jeg scrolling via musa (laptop)? Har HP Pavilion dv4000 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 RTFM Den som ikkje søker finner ikkje 5987398[/snapback] hehe jada.. men dere er så greie her Men vet dere hvordan jeg kan koble meg opp mot et eksternt skrivebord? må det på skolen for å få nett:/ 5987574[/snapback] Windows sin protokoll, VNC, X11, Citrix?!? Dersom førstnevnte, legg inn "rdesktop". Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Så noe mistenksomt i sted, forumet har skiftet navn til GNU/Linux. Dette betyr vel at forumet har blitt splittet. GNU/Linux og BSD/Unix. Stigfjel: Det lønner seg tydligvis å mase Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 hva med de som bruker nextenta os, debian/kfreebsd og liknende da? Vi trenger enda en kategori, gnu/unix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå