RattleBattle Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Den skal fjernes fordi? 5965862[/snapback] Er det vesentlig da? 5969526[/snapback] Ja. Jeg lurer på om du skal fjerne fordi du rett og slett ikke liker den, eller fordi du skal fjerne Linux og gå tilbake til Windows. Sistnevnte er egentlig et Windowsspørsmål som de i Windowsforumet antakelig er lei av å svare på, så det lureste er å søke der hvis du skal gå tilbake til Windows og slette bootloaderen og Linux. Linuxpartisjonene kan slettes i diskbehandlingen i Windows. Hvis førstnevnte, så tror jeg man må ha GRUB eller LILO. Man kan evt. redusere nedtellingen, slik at det ikke tar så lang tid å boote opp. Slik som du oppførerer deg, antar jeg at det er sistnevnte du skal. Du skulle sjekke hvor fanatiske Linux-brukere var, eller hva var poenget med postene dine? Ingen bryr seg om du vil bruke Windows, men oppfør deg litt bedre. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg leter etter cam til lap-topen min, men litt vanskelig å finne ut om det fungerer "out of box". Det virket for meg som at creative er vanskelig i Linux. Noen som har erfaringer med logitech-kameraer generelt? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Mitt logitech fungerer helt finfint. Det er ca. 100 år gammelt og jeg aner ikke hvilken modell det er, men det fungerer hvertfal. Om dette er representativt for ALLE logitech kameraer tviler jeg meget sterkt på, men som sagt, mitt funket out-of-box! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Den skal fjernes fordi? 5965862[/snapback] Er det vesentlig da? 5969526[/snapback] Slik som du oppførerer deg, antar jeg at det er sistnevnte du skal. Du skulle sjekke hvor fanatiske Linux-brukere var, eller hva var poenget med postene dine? Ingen bryr seg om du vil bruke Windows, men oppfør deg litt bedre. 5971133[/snapback] Beklager... Jeg tolket deg nok på en litt humoristisk måte. Dere må da eie litt selvironi, selv om jeg ikke helt kan se at jeg har oppført meg dårlig Nei, årsaken er den at jeg har en laptop med kun en harddisk i, og den har jeg delt opp i to partisjoner. Nå har det seg slik at det er Windows på den ene, og Mandriva på den andre. Jeg kunne tenke meg å teste ut flere distroer, men jeg ønsker samtidig å ha Mandriva. Derfor tenkte jeg å dele den andre partisjonen i to. Jeg skal også teste ut Vista på den andre partisjonen, og med fare for at jeg kanskje aldri kommer inn i Windows igjen, tenkte jeg å gjøre maskinen helt ren med bare Windows på C: og alt som normalt først. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Hver gang du installerer er OS legger den også inn en ny bootloader, så du trenger ikke tenke på å fjerne den forrige. Et annet tips er å installere Windows'ene dine først, da de ikke er så "snille" å sette opp en bootloader som også laster GNU/Linux-distribusjonene dine. Motsatt vei pleier det å gå greit, altså installer en GUN/Linux-distro til slutt. Endret 23. april 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
............... Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) eehm, sliter litt her nå.. I ubuntu, nettet kom ikke utomatisk opp, den greide det ikke. Men jeg skulle fikse det selv, så jeg fant det trådløse nettverket, skrev passordet, men kommer ikke inn på nettet med firefox. Hva skal jeg gjøre? EDIT:btw, likte mye bedre hvordan ubuntu så ut og virka i forhold til suse (hehe kanskje jeg har greid å få uvenner allerede?) Endret 23. april 2006 av beneiro Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Mitt logitech fungerer helt finfint. Det er ca. 100 år gammelt og jeg aner ikke hvilken modell det er, men det fungerer hvertfal. Om dette er representativt for ALLE logitech kameraer tviler jeg meget sterkt på, men som sagt, mitt funket out-of-box! 5971839[/snapback] Da bestilte jeg ett. Får krysse fingrene. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Joda, jeg står på beina igjen etter min lille fadese... Har funnet ut at jeg dropper ressurstunge azureus, og har nå installert rtorrent. Scenario: Har allerede komplette filer/mapper m/torrents som jeg ønsker å seede i ~/P2P/completed Har torrents jeg skal laste ned, og vil gjerne at rtorrent ser etter nye torrents i mappen ~/P2P/torrents Mens jeg laster ned, bør torrents og uferdige filer være i ~/P2P/downloading Jeg har åpnet portene 4000-4010. Holder det? Kan noen hjelpe meg med konfigurasjon til denne? Dokumentasjonen er heller tynn. Skjønte f.eks ikke helt hvordan jeg skal sjekke etter ny ip (dynamisk ip) periodisk, eller hvordan konfigurasjonsfilen fungerer... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Hmm? Du trenger da bare en port til bittorrent? EDIT: Laget en finfin-liten guide - er ikke 100% ferdig (mangler dvd-menyer), men kan sikkert være av interese: http://www.linuxguiden.no/index.php/Digita...av_analog_video Endret 23. april 2006 av kyrsjo Lenke til kommentar
meastp Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Azureus bruker vel én port, mens resten av klientene bruker flere, avhengig av ant. torrents? EDIT: Guiden din ser veldig bra ut! Men hvor blir det av givtv til fininstillingsprosessen? Endret 23. april 2006 av meastp Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det kommer det kommer Jeg må bare se å få mestra gtk... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Genialt. Filmbransjen har fattet sitt eget beste, og kutter prisene for å få folk til å slutte å piratkopiere. http://itavisen.no/php/art.php?id=300529 Iallefall i Kina. Tenkt deg det - du kunne fått en dvd-film for 20-30 kr, f.eks. på narvesen eller andre steder. Så kunne du f.eks. plukket opp et par filmer mens du ventet på tog/buss/bane etc., uten å loppe deg selv totalt. Eller om du kunne gått inn på "hollywood.no" eller noe, og herifra lastet ned DVD-iso'er med filmene, betalt på en enkel og grei måte, og fått hele greia rett ned på disken. Gjerne via bittorrent eller noe, slik at jeg lettere kunne starte en nedlasting en dag og fortsette neste, sette på pause etc., eller bare være sikker på at det ikke har skjedd noe krøll. Og faktisk få filmen innen rimelig tid SELV om den nye harrypotterfilmen tilfeldigvis ble sluppet på samme dag. Så hadde det bare vært å slenge en plate i brenner'n, vente ti minutter, skrible over med en tusj hva filmen heter, putte den i spilleren og slappe av. Dette stedet burde seff hatt et skikkelig bra utvalg. Ikke søren om jeg hadde giddi TPB da! Så kunne de heller solgt "gold edition" eller noe hvor du fikk med ekstramateriale etc. Ekstrameteriale er stort sett bare piss, så jeg hadde ikke savna det - når jeg skal se en film, så skal jeg stort sett bare se filmen, ikke granske skjelslivet til regisøren. Og stort sett så ser jeg den ikke mer enn en gang, i allefall ikke innenfor en relativt lang tidsperiode. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Håhåida, dere! Er visst et nytt lovforslag og lusker rundt dørene i statene for tiden.. Intellectual Property Protection Act Les igjennom artikkelen, det er jo helt vilt! Får satse på at kongressen (eller hvemdetnåer som har mulighet) får stoppet den. Går den igjennom blir det sikkert mer press på EU, og til slutt vedtatt i Norge via EØS (om jeg har skjønt systemet riktig). Crazy! Lenke til kommentar
............... Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hvem musikkavspillings program bruker folk a? Og hvor/hvordan legge det inn? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hvem musikkavspillings program bruker folk a? Og hvor/hvordan legge det inn? 5979998[/snapback] amaroK. Ingen over, mange under. installasjon: sudo apt-get install amarok Lenke til kommentar
............... Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 heh uff... blei litt forvirra når jeg gikk på hjemmesiden dems, det samme skjedde med amsn, hva skal jeg laste ned?(ubuntu) Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) HVILKET musikkavspillings program bruker folk a? Og hvor/hvordan legge det inn? 5979998[/snapback] men bruker xmms jeg skriv: sudo apt-get install xmms i consolen Endret 24. april 2006 av Tob2k Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 HVILKET musikkavspillings program bruker folk a? Og hvor/hvordan legge det inn? 5979998[/snapback] Jeg bruker bmp (beep media player) sudo apt-get install beep-media-player Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg bruker amaroK (Hvordan jeg installerte den? pacman -S amarok-base amarok-engine-xine). Det er en grei spiller. Desverre finnes det ingen spiller for GNU/Linux som kan måle seg med foobar2000 (men det er mer eller mindre den eneste Windows-applikasjonen jeg savner). Lenke til kommentar
............... Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) okei.. men jeg laster ned en pakke, bep fil. Men når jeg skriver det dere sier i konsol så kommer det opp at den ikke finner fila. hva skal jeg gjøre? Endret 24. april 2006 av beneiro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå