Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Den skal fjernes fordi?

5965862[/snapback]

Er det vesentlig da? :nei:

5969526[/snapback]

Ja. Jeg lurer på om du skal fjerne fordi du rett og slett ikke liker den, eller fordi du skal fjerne Linux og gå tilbake til Windows. Sistnevnte er egentlig et Windowsspørsmål som de i Windowsforumet antakelig er lei av å svare på, så det lureste er å søke der hvis du skal gå tilbake til Windows og slette bootloaderen og Linux. Linuxpartisjonene kan slettes i diskbehandlingen i Windows.

 

Hvis førstnevnte, så tror jeg man må ha GRUB eller LILO. Man kan evt. redusere nedtellingen, slik at det ikke tar så lang tid å boote opp.

 

Slik som du oppførerer deg, antar jeg at det er sistnevnte du skal. Du skulle sjekke hvor fanatiske Linux-brukere var, eller hva var poenget med postene dine? Ingen bryr seg om du vil bruke Windows, men oppfør deg litt bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den skal fjernes fordi?

5965862[/snapback]

Er det vesentlig da? :nei:

5969526[/snapback]

Slik som du oppførerer deg, antar jeg at det er sistnevnte du skal. Du skulle sjekke hvor fanatiske Linux-brukere var, eller hva var poenget med postene dine? Ingen bryr seg om du vil bruke Windows, men oppfør deg litt bedre.

5971133[/snapback]

Beklager... Jeg tolket deg nok på en litt humoristisk måte. Dere må da eie litt selvironi, selv om jeg ikke helt kan se at jeg har oppført meg dårlig :p

 

Nei, årsaken er den at jeg har en laptop med kun en harddisk i, og den har jeg delt opp i to partisjoner. Nå har det seg slik at det er Windows på den ene, og Mandriva på den andre. Jeg kunne tenke meg å teste ut flere distroer, men jeg ønsker samtidig å ha Mandriva. Derfor tenkte jeg å dele den andre partisjonen i to. Jeg skal også teste ut Vista på den andre partisjonen, og med fare for at jeg kanskje aldri kommer inn i Windows igjen, tenkte jeg å gjøre maskinen helt ren med bare Windows på C: og alt som normalt først.

Lenke til kommentar

Hver gang du installerer er OS legger den også inn en ny bootloader, så du trenger ikke tenke på å fjerne den forrige. Et annet tips er å installere Windows'ene dine først, da de ikke er så "snille" å sette opp en bootloader som også laster GNU/Linux-distribusjonene dine. Motsatt vei pleier det å gå greit, altså installer en GUN/Linux-distro til slutt.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

eehm, sliter litt her nå.. I ubuntu, nettet kom ikke utomatisk opp, den greide det ikke. Men jeg skulle fikse det selv, så jeg fant det trådløse nettverket, skrev passordet, men kommer ikke inn på nettet med firefox. Hva skal jeg gjøre?

 

EDIT:btw, likte mye bedre hvordan ubuntu så ut og virka i forhold til suse :p (hehe kanskje jeg har greid å få uvenner allerede?:p)

Endret av beneiro
Lenke til kommentar

Joda, jeg står på beina igjen etter min lille fadese... :p

 

Har funnet ut at jeg dropper ressurstunge azureus, og har nå installert rtorrent.

 

Scenario:

 

Har allerede komplette filer/mapper m/torrents som jeg ønsker å seede i ~/P2P/completed

Har torrents jeg skal laste ned, og vil gjerne at rtorrent ser etter nye torrents i mappen ~/P2P/torrents

Mens jeg laster ned, bør torrents og uferdige filer være i ~/P2P/downloading

 

Jeg har åpnet portene 4000-4010. Holder det?

 

Kan noen hjelpe meg med konfigurasjon til denne? Dokumentasjonen er heller tynn. Skjønte f.eks ikke helt hvordan jeg skal sjekke etter ny ip (dynamisk ip) periodisk, eller hvordan konfigurasjonsfilen fungerer...

Lenke til kommentar

Genialt. Filmbransjen har fattet sitt eget beste, og kutter prisene for å få folk til å slutte å piratkopiere.

http://itavisen.no/php/art.php?id=300529

Iallefall i Kina.

 

Tenkt deg det - du kunne fått en dvd-film for 20-30 kr, f.eks. på narvesen eller andre steder. Så kunne du f.eks. plukket opp et par filmer mens du ventet på tog/buss/bane etc., uten å loppe deg selv totalt.

 

Eller om du kunne gått inn på "hollywood.no" eller noe, og herifra lastet ned DVD-iso'er med filmene, betalt på en enkel og grei måte, og fått hele greia rett ned på disken. Gjerne via bittorrent eller noe, slik at jeg lettere kunne starte en nedlasting en dag og fortsette neste, sette på pause etc., eller bare være sikker på at det ikke har skjedd noe krøll. Og faktisk få filmen innen rimelig tid SELV om den nye harrypotterfilmen tilfeldigvis ble sluppet på samme dag. Så hadde det bare vært å slenge en plate i brenner'n, vente ti minutter, skrible over med en tusj hva filmen heter, putte den i spilleren og slappe av. Dette stedet burde seff hatt et skikkelig bra utvalg. Ikke søren om jeg hadde giddi TPB da!

 

Så kunne de heller solgt "gold edition" eller noe hvor du fikk med ekstramateriale etc. Ekstrameteriale er stort sett bare piss, så jeg hadde ikke savna det - når jeg skal se en film, så skal jeg stort sett bare se filmen, ikke granske skjelslivet til regisøren. Og stort sett så ser jeg den ikke mer enn en gang, i allefall ikke innenfor en relativt lang tidsperiode.

Lenke til kommentar

Håhåida, dere! Er visst et nytt lovforslag og lusker rundt dørene i statene for tiden.. Intellectual Property Protection Act

Les igjennom artikkelen, det er jo helt vilt! Får satse på at kongressen (eller hvemdetnåer som har mulighet) får stoppet den. Går den igjennom blir det sikkert mer press på EU, og til slutt vedtatt i Norge via EØS (om jeg har skjønt systemet riktig).

Crazy! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...