AudunSæther Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Porten er sperret på TG? Egentlig burde du ikke bli overrasket, hvis du tenker deg om en gang til. Kontakt systemansvarlig og du får til svar at de ikke vil ha folk som laster ned drit på DC. Dette er heller ikke et Linux/Unix-spørsmål. 5920398[/snapback] Hm, er det ikke sånn at TG har egne DC-servere, og ikke tillater trafikk over andre porter? EDIT: unntatt HTTP/SSH osv da, selvsagt. Endret 14. april 2006 av Izte Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Harald: Skaff deg en 2.6 kjerne. Her er hw-støtten langt bedre, spesiellt dersom du har noe nyere maskinvare. (har faktisk opplevd en maskin som måtte bruke 2.4 og nektet å starte under 2.6, men det var en *gammel* boks...). Debian lar deg lett installere dette vha. apt. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Glimrende! Nå funker det =) Jeg trodde kernel bytting var en stor jobb jeg, men neida Endret 15. april 2006 av harald_ Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Om det trådløse nettverket detter ut, hvordan kan jeg få det opp igjen? Det har seg slik at ifdown wlan0 && ifup wlan0 ikke får opp kortet, jeg må restarte for å få opp nettverket. Litt tungvindt Endret 16. april 2006 av dabear Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hvordan detter ned? Dårlig link quality? Prøv å trekke kortet ut av pc'n og sette det inn igjen Eller trikset jeg har lært moren min: Klikk på network-manager, og be den kople til nettverket (dvs. hun ber networkManager kople seg til det samme nettet hun akkurat var koplet på) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Vel, ruteren begynner å gå på sine siste dager, den "fryser" og ingen kan koble seg til den gjennom kabel eller trådløst. Dette skjer bare i korte perioder, men jeg får ikke kobla opp igjen dessverre, så jeg må ta en restart (I motsetning til ei windows-maskin som får til å koble seg opp så fort nettverket er oppe igjen). Mitt ipn2220 er dessverre innebygd, så det blir litt vanskelig å trekke det ut Dette leder til spørsmålet; hvilken kommando/hvilket script er det ubuntu kjører for å få opp nettverket ved boot? Kunne kanskje vært mulig å kjøre dette én gang til.. Lenke til kommentar
Entropi Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Dette leder til spørsmålet; hvilken kommando/hvilket script er det ubuntu kjører for å få opp nettverket ved boot? Kunne kanskje vært mulig å kjøre dette én gang til.. 5933729[/snapback] I debian er det i alle fall /etc/init.d/networking. Siden Ubuntu så vidt jeg vet er Debian-basert, er det vel noe tilsvarende. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Dette leder til spørsmålet; hvilken kommando/hvilket script er det ubuntu kjører for å få opp nettverket ved boot? Kunne kanskje vært mulig å kjøre dette én gang til.. 5933729[/snapback] I debian er det i alle fall /etc/init.d/networking. Siden Ubuntu så vidt jeg vet er Debian-basert, er det vel noe tilsvarende. 5934412[/snapback] Stemmer det, så lenge man har riktige innstillinger i /etc/networking/interfaces. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ta å legg inn networkManager dersom dette er en laptop. Jeg lover: du kommer ikke til å angre. Tror det så vidt jeg vet ligger i apt. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Noen som har hørt den nye Tool-singelen? Herregud, noe så bra! Lett det beste jeg har hørt hittil i år. Gleder meg som en unge til skiva! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Noen som har hørt den nye Tool-singelen? Herregud, noe så bra! Lett det beste jeg har hørt hittil i år. Gleder meg som en unge til skiva! 5937408[/snapback] Og hva har singelen med denne tråden å gjøre? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Trenger litt hjelp her. Leser litt i Ubuntu guiden, men så fikk jeg et lite problem her da jeg skulle installere Java: "# To install JRE, run the downloaded file. Type fakeroot make-jpkg jre-1_5_0_04-linux-i586.bin" Det står at det er ingen kommando som heter "make-jpkg". Jeg bruker Kubuntu 6.05 BETA. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Og hva har singelen med denne tråden å gjøre? Hehe.. Ikke stort annet enn at siden det var den frie kafeen, tok jeg meg friheten til å spørre. Artig med noe løst og fast en gang i blant. Endret 17. april 2006 av Svendheim Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Xfce 4.4 beta 1 kom ut i går Største nyheten er at Thunar nå har tatt over som filbehandler. Endelig så er (etter min mening) XFCE et skikkelig alternativ til GNOME. Mer info her Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Xfce 4.4 beta 1 kom ut i går Største nyheten er at Thunar nå har tatt over som filbehandler. Endelig så er (etter min mening) XFCE et skikkelig alternativ til GNOME. Mer info her 5939858[/snapback] XFCE har da alltid vært et godt alternativ. Bare å bruke terminalen eller ROX til filbehandling. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Alternativ til GNOME. Terminalen og ROX blir ikke helt det samme Lenke til kommentar
Entropi Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Trenger litt hjelp her. Leser litt i Ubuntu guiden, men så fikk jeg et lite problem her da jeg skulle installere Java: "# To install JRE, run the downloaded file. Type fakeroot make-jpkg jre-1_5_0_04-linux-i586.bin" Det står at det er ingen kommando som heter "make-jpkg". Jeg bruker Kubuntu 6.05 BETA. 5938079[/snapback] sudo apt-get install java-package Pakken java-package inneholder make-jpkg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) En liten hilsen til Linux-folket... Endret 18. april 2006 av jarmo Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Kan jeg få ping til å spytte ut 0 eller 1 (avhenig av svar/ikke svar)? "man ping" gjorde meg ikke noe smartere.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Kan jeg få ping til å spytte ut 0 eller 1 (avhenig av svar/ikke svar)? "man ping" gjorde meg ikke noe smartere.. 5946441[/snapback] ping -f markerer ping sendt med en prikk, og visker vekk prikken når den får svar. Gjør det ganske lett å se grafisk hvor mye pakketap du egentlig har, siden det vil vises som prikker som ikke viskes vekk igjen. ...om det er det du planlegger å gjøre, i hvert fall... Endret 18. april 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå