kyrsjo Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg brukte VLC og Mplayer før, men har i det siste benyttet totem-xine. Sammen med w32codecs-pakka fungerer den på alle filmer, og jeg føler pluginen til Firefox fungerer noe bedre enn mplayer sin. Men smaken er som baken; delt på midten. 5909599[/snapback] Hvordan er egentlig totem-xine? Har totem-gstreamer inne nå, men er totem-xine bedre? Enig i at mplayerplug-in suger hardt... Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Hva er det egentlig som er så dårlig med mplayerplug-in? Fungerer da ypperlig den. Endret 12. april 2006 av olear Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hva er det egentlig som er så dårlig med mplayerplug-in? Fungerer da ypperlig den. 5910876[/snapback] Må si meg enig med olear her, har aldri hatt noen problemer med mplayerplug-in. Flash derimot.. huff. Skål, forresten. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Flash skal (i følge Macromedia, vel og merke) bedre seg betrakelig når versjon 8.5 kommer. Da skal visstnok også Linux-versjonen komme samtidig som OSX og Windass. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Flash skal (i følge Macromedia, vel og merke) bedre seg betrakelig når versjon 8.5 kommer. Da skal visstnok også Linux-versjonen komme samtidig som OSX og Windass. 5911775[/snapback] Og slippdatoen for 8.5 er vel omtrent så sikker som slippdatoen til windows vista.. eller? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvordan er egentlig totem-xine? Har totem-gstreamer inne nå, men er totem-xine bedre? Enig i at mplayerplug-in suger hardt... 5910543[/snapback] Ble behagelig overrasket av totem-xine når jeg fikk inn w32codecs. Aldri hatt noen problemer med noe format. Hva er det egentlig som er så dårlig med mplayerplug-in? Fungerer da ypperlig den. 5910876[/snapback] Vel, hos meg flyttet bilde seg ofte, samt at lyden noen ganger bare forsvant. Er vel spesialtilfelle, men jeg har ikke opplevd noe av dette med totem så langt. Rart, for jeg foretrekker egentlig litt enklere ting (totem er ganske omfattende, både i minnebruk og i interface), men men. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hva er det egentlig som er så dårlig med mplayerplug-in? Fungerer da ypperlig den. 5910876[/snapback] Må si meg enig med olear her, har aldri hatt noen problemer med mplayerplug-in. Flash derimot.. huff. Skål, forresten. 5911650[/snapback] Vel, jeg er ikke enig. Flash funker. Ja det er treigt, stygt, finnes ikke for 64-bit, ikke 110% oppdatert etc. - men det FUNKER. mplayerplugin, derimot - det funker nesten aldri som det skal. Enten så begynner det å spille for tidlig, eller så blir det liggende bak noe annet, eller så klarer det ikke å spille videoen, eller så krasjer det når du går ut fra siden, eller så monger det når du ber om fullscreen, eller så... Listen er lengre enn et vondt år. Dersom totem-xine funker bedre, så er det flotters. Bruker det samme win32-pluginsmappa som mplayer, er jo allt bare fryd og gammen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 mplayerplugin, derimot - det funker nesten aldri som det skal. Enten så begynner det å spille for tidlig, eller så blir det liggende bak noe annet, eller så klarer det ikke å spille videoen, eller så krasjer det når du går ut fra siden, eller så monger det når du ber om fullscreen, eller så... Listen er lengre enn et vondt år. Øh, bruker vi samme program? Her er mplayerplug-in perfekt, ikke et eneste problem, krasj eller lignende. Xine-baserte plugins derimot har jeg hatt problem med. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Og slippdatoen for 8.5 er vel omtrent så sikker som slippdatoen til windows vista.. eller? 5911831[/snapback] Noe i den duren tipper jeg. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Om jeg kjøper meg et sata kort, vil det da løse problemet mitt? Jeg lånte en harddisk med windows på å kjørte bios update men biosen var "up to date". Biosen er flasha en gang også, og jeg la inn driverne via ndiswrapper.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Du la inn driverne til hardisken gjennom ndiswrapper?? Slik jeg forstod posten din iallefall.. Endret 13. april 2006 av dabear Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Nei, det er slik at jeg har 2 sata porter på hovedkortet som er abit vt7. Og jeg får ikke de til å lese at det faktisk sitter på 2 stk 300gb seagate harddisker... Og jeg har penger til å kjøpe et sata kort kontroller men ser ikke vitsen i det om det heller ikke skal fungere. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det er ikkje ein jumper på hovedkortet for å aktivere s-ata kontrolleren då? Slik som på dei gamle a7n8x korta? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Det er ikkje ein jumper på hovedkortet for å aktivere s-ata kontrolleren då? Slik som på dei gamle a7n8x korta? 5915032[/snapback] hmm, ikke sett etter. Hvor vil jeg finne den jumperen da? *edit* Da river jeg ned pc'n og leter. Endret 13. april 2006 av Ole J Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Ok, fått til disk nå.. Kjøpte meg eksternt kabinett.. men over til noe annet. Valknut dc klienten min vil ikke laste ned noe som helst (er på tg) den står på active med ip og TCP listen port er på 60010 samme er UDP listen port.. Jeg har min egen ip til "Listen on IP" Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Valknut dc klienten min vil ikke laste ned noe som helst (er på tg)den står på active med ip og TCP listen port er på 60010 samme er UDP listen port.. Jeg har min egen ip til "Listen on IP" 5916602[/snapback] Porten er sperret på TG? Egentlig burde du ikke bli overrasket, hvis du tenker deg om en gang til. Kontakt systemansvarlig og du får til svar at de ikke vil ha folk som laster ned drit på DC. Dette er heller ikke et Linux/Unix-spørsmål. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Skreiv et ørlite shellscript for å ta opp X sekunder med tv (ivtv), poster det her i tilfelle noen skulle trenge det Merk: Man må selv "tune" manuellt før opptaket. if [ $1 = "--help" ]; then echo "Usage: ivtv-time filename recordtime(secounds)" exit fi cat /dev/video0 > $1 & catpid=$(ps -C "cat /dev/video0" -o pid=) echo "Recording, finished in " $2 " secounds" sleep $2 kill $catpid Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 hvordan er det med s-ata støtte i debian (2.4.27-2-686)? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Spørs hvilket kort du har, anbefaler 2.4.30+. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 det er onboard på et Abit IC7-G. Må jeg rekompilere kernelen da eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå