Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Jeg brukte VLC og Mplayer før, men har i det siste benyttet totem-xine. Sammen med w32codecs-pakka fungerer den på alle filmer, og jeg føler pluginen til Firefox fungerer noe bedre enn mplayer sin. Men smaken er som baken; delt på midten.

5909599[/snapback]

 

Hvordan er egentlig totem-xine? Har totem-gstreamer inne nå, men er totem-xine bedre? Enig i at mplayerplug-in suger hardt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flash skal (i følge Macromedia, vel og merke) bedre seg betrakelig når versjon 8.5 kommer. Da skal visstnok også Linux-versjonen komme samtidig som OSX og Windass.

5911775[/snapback]

Og slippdatoen for 8.5 er vel omtrent så sikker som slippdatoen til windows vista..

 

 

eller?

Lenke til kommentar
Hvordan er egentlig totem-xine? Har totem-gstreamer inne nå, men er totem-xine bedre? Enig i at mplayerplug-in suger hardt...

5910543[/snapback]

Ble behagelig overrasket av totem-xine når jeg fikk inn w32codecs. Aldri hatt noen problemer med noe format.

 

Hva er det egentlig som er så dårlig med mplayerplug-in? Fungerer da ypperlig den.

5910876[/snapback]

Vel, hos meg flyttet bilde seg ofte, samt at lyden noen ganger bare forsvant. Er vel spesialtilfelle, men jeg har ikke opplevd noe av dette med totem så langt.

 

Rart, for jeg foretrekker egentlig litt enklere ting (totem er ganske omfattende, både i minnebruk og i interface), men men.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig som er så dårlig med mplayerplug-in? Fungerer da ypperlig den.

5910876[/snapback]

Må si meg enig med olear her, har aldri hatt noen problemer med mplayerplug-in.

 

Flash derimot.. huff.

 

Skål, forresten.

5911650[/snapback]

 

Vel, jeg er ikke enig. Flash funker. Ja det er treigt, stygt, finnes ikke for 64-bit, ikke 110% oppdatert etc. - men det FUNKER.

 

mplayerplugin, derimot - det funker nesten aldri som det skal. Enten så begynner det å spille for tidlig, eller så blir det liggende bak noe annet, eller så klarer det ikke å spille videoen, eller så krasjer det når du går ut fra siden, eller så monger det når du ber om fullscreen, eller så... Listen er lengre enn et vondt år. Dersom totem-xine funker bedre, så er det flotters. Bruker det samme win32-pluginsmappa som mplayer, er jo allt bare fryd og gammen.

Lenke til kommentar
mplayerplugin, derimot - det funker nesten aldri som det skal. Enten så begynner det å spille for tidlig, eller så blir det liggende bak noe annet, eller så klarer det ikke å spille videoen, eller så krasjer det når du går ut fra siden, eller så monger det når du ber om fullscreen, eller så... Listen er lengre enn et vondt år.

Øh, bruker vi samme program? Her er mplayerplug-in perfekt, ikke et eneste problem, krasj eller lignende. Xine-baserte plugins derimot har jeg hatt problem med.

Lenke til kommentar
Valknut dc klienten min vil ikke laste ned noe som helst (er på tg)

den står på active med ip og TCP listen port er på 60010 samme er UDP listen port..

Jeg har min egen ip til "Listen on IP"

5916602[/snapback]

Porten er sperret på TG? Egentlig burde du ikke bli overrasket, hvis du tenker deg om en gang til. Kontakt systemansvarlig og du får til svar at de ikke vil ha folk som laster ned drit på DC. Dette er heller ikke et Linux/Unix-spørsmål.

Lenke til kommentar

Skreiv et ørlite shellscript for å ta opp X sekunder med tv (ivtv), poster det her i tilfelle noen skulle trenge det :)

 

Merk: Man må selv "tune" manuellt før opptaket.

 

if [ $1 = "--help" ]; then
   echo "Usage: ivtv-time filename recordtime(secounds)"
   exit
fi

cat /dev/video0 > $1 &
catpid=$(ps -C "cat /dev/video0" -o pid=)
echo "Recording, finished in " $2 " secounds"
sleep $2
kill $catpid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...