G2Petter Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg burde kanskje si litt om hva jeg tenker: A er en boks med CC på. Der har jeg en samba-share som jeg har pekt "Mine Dokumenter" på mammas brukere på Windows-maskinene til, sånn at hun har tilgang til alle filene uansett hvilken maskin hun bruker. B er en Windows-maskin jeg for øyeblikket lar CC-boksen skrive til med cp -r -u -f /home/samba /mnt/backup i /ect/cron.hourly. (Det er stort sett snakk om små datamengder i form av Word-dokumenter, så det blir ikke mye som skal kopieres.) Dette er for automatisk backup av mammas filer, og det kan jo hende hun er uheldig og sletter en fil hun burde tatt vare på, men dersom det finnes en enklere metode for å slette filene direkte i stedet for å overføre dem til punkt C, kan jeg sikkert gå for det. Jeg tenker at jeg kanskje kan ha to backup-mapper, med en jobb som kjører kommandoen overfor, og som tar vare på alle filene hun har hatt i tilfelle hun trenger noen hun har slettet, og ei mappe hvor jeg lagrer en kopi av alt som skjer i mappa, både opprettelse av nye og sletting av gamle dokumenter. Kanskje det siste kan løses ved først å kjøre en cp -u, for så å bruke en eller annen kommando som leter etter uoverenstemmelser mellom mappene, og sletter alle filene hos B som ikke er hos A? Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvilken medieavspiller bør jeg bruke i Ubuntu? Både film og musikk. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvilken medieavspiller bør jeg bruke i Ubuntu?Både film og musikk. 5908424[/snapback] Til filmer osv. bruker jeg VLC eller Mplayer. Til musikk/radio bruker jeg XMMS eller Beep Media Player Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg burde kanskje si litt om hva jeg tenker:A er en boks med CC på. Der har jeg en samba-share som jeg har pekt "Mine Dokumenter" på mammas brukere på Windows-maskinene til, sånn at hun har tilgang til alle filene uansett hvilken maskin hun bruker. B er en Windows-maskin jeg for øyeblikket lar CC-boksen skrive til med cp -r -u -f /home/samba /mnt/backup i /ect/cron.hourly. (Det er stort sett snakk om små datamengder i form av Word-dokumenter, så det blir ikke mye som skal kopieres.) Dette er for automatisk backup av mammas filer, og det kan jo hende hun er uheldig og sletter en fil hun burde tatt vare på, men dersom det finnes en enklere metode for å slette filene direkte i stedet for å overføre dem til punkt C, kan jeg sikkert gå for det. Jeg tenker at jeg kanskje kan ha to backup-mapper, med en jobb som kjører kommandoen overfor, og som tar vare på alle filene hun har hatt i tilfelle hun trenger noen hun har slettet, og ei mappe hvor jeg lagrer en kopi av alt som skjer i mappa, både opprettelse av nye og sletting av gamle dokumenter. Kanskje det siste kan løses ved først å kjøre en cp -u, for så å bruke en eller annen kommando som leter etter uoverenstemmelser mellom mappene, og sletter alle filene hos B som ikke er hos A? 5908422[/snapback] Hva med rsync? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvilken medieavspiller bør jeg bruke i Ubuntu?Både film og musikk. 5908424[/snapback] (g)mplayer tar "alt". Bruker den til det som er av film. For musikkbibliotek etc. er rythmbox ikke ille, men det finnes en haug av mer avanserte programmer også. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hva med rsync? 5908595[/snapback] Fungerer som ei kule. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg brukte VLC og Mplayer før, men har i det siste benyttet totem-xine. Sammen med w32codecs-pakka fungerer den på alle filmer, og jeg føler pluginen til Firefox fungerer noe bedre enn mplayer sin. Men smaken er som baken; delt på midten. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvor finner jeg sata drivere til ubuntu breezy badger 5.10 (nettop tatt dist-upgrade) Har 2stk 300gb sata disker. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvor finner jeg sata drivere til ubuntu breezy badger 5.10 (nettop tatt dist-upgrade)Har 2stk 300gb sata disker. De følger med kernelen. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Men jeg finner faen ikke diskene... Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Hvilket filsystem er det på diskene? Du kan også poste output av: sudo fdisk -l Endret 12. april 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 De er helt nye så jeg tipper at jeg må formatere dem, de står ikke i fdisk... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 fidsk -l, skal liste opp alle disker og partisjoner uansett filsystem og formatert/ikke formatert. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Og jeg spør hvorfor jeg ikke finner dem i fdisk........ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Kan være tilkoblingene som er feil, så sant de ikke f. eks fungerer i Windows. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har koblet dem til ordentlig... Kjøpte dem her i partyshop @ tg Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Biosen fant dem heller ikke, flasha en gang.. Kanskje det ikke er drivere likevel med i kernel? Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvis BIOS ikke finner diskene så er ikke problemet relatert til drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå