Bøb Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Det er ingenting som stopper dere fra å fikse dette selv, det er fri programvare. Personlig synes jeg det er teit å be om at folk får "sparken" for noe slikt, om det så bare er for å vise sin misnøye på et eller annet forum. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Det er ingenting som stopper dere fra å fikse dette selv, det er fri programvare. 5748724[/snapback] Ubuntu skal være en direkte konkurrent til Windows, det er faktisk slutt på den tiden da Linux var for nerder. Personlig synes jeg det er teit å be om at folk får "sparken" for noe slikt, om det så bare er for å vise sin misnøye på et eller annet forum. 5748724[/snapback] Vi har ikke samme humor, for så vidt ditt problem. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Det er ingenting som stopper dere fra å fikse dette selv, det er fri programvare. 5748724[/snapback] Ubuntu skal være en direkte konkurrent til Windows, det er faktisk slutt på den tiden da Linux var for nerder. Jeg har også reagert på dette. Blir bare dumt å slenge sånt i ansiktet på folk, synes nå jeg. Blir litt den "hvorfor klager du, du kan ikke bedre selv"-holdningen. Barnslig. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hmm, simpelt lite problem her. Jeg har kjørt en portscann på gatewayen min fra internett, og den finner ut at 25 (smtp) og 110 (pop3) disse portene er åpene. Det skjønner jeg ikke, fordi jeg har ikke åpnet dem og jeg kjører ikke noe maildeamon. Sjekk her, dette er iptables scriptet jeg bruker: #Flushing rules: iptables -F INPUT iptables -F OUTPUT iptables -F FORWARD #Setting policy iptables -P INPUT DROP iptables -P FORWARD ACCEPT iptables -P OUTPUT ACCEPT #Input iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT iptables -A INPUT -s 127.0.0.0/8 -d 127.0.0.0/8 -i lo -j ACCEPT iptables -A INPUT -p icmp -j ACCEPT iptables -A INPUT -p tcp -i eth0 --dport 67 -j ACCEPT iptables -A INPUT -p udp -i eth0 --dport 67 -j ACCEPT iptables -A INPUT -p tcp -i eth0 --dport 22 -j ACCEPT iptables -A INPUT -p udp -i eth0 --dport 22 -j ACCEPT #NAT rule iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE Kan ikke skjønne hvorfor jeg får 25 og 110 er åpne! Det er ikke så stress siden jeg ikke kjører noe mailserver, men jeg liker ikke at ting er åpene som jeg ikke har åpnet for. Når jeg tenker meg om, så er faktisk disse portene åpne på min egen maskin også, der har jeg faktisk lagt til en iptables regel som droper alle pakker på disse portene, og de er fortsatt åpene Distro er slackware 10.2 på begge boksene. Noen som har en enkel forklaring? Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg er helt ny på linux, og skulle installere easyUbuntu, fulgte dette her: sudo apt-get install subversion cd; svn checkout svn://freecontrib.org/easyubuntu gksudo easyubuntu/trunk/easyubuntu.py alt gikk helt fint til den siste linjen, etter det kommer: Traceback (most import apt, apt_pkg ImportError: No module named apt Hva er galt her? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvorfor ikke gjøre det litt enklere. Åpne en terminal og: wget http://easyubuntu.freecontrib.org/EasyUbuntu-latest.tar.bz2 bunzip2 EasyUbuntu-latest.tar.bz2 tar xvf EasyUbuntu-latest.tar sudo python easyubuntu.py Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvorfor ikke gjøre det litt enklere. Åpne en terminal og: wget http://easyubuntu.freecontrib.org/EasyUbuntu-latest.tar.bz2 bunzip2 EasyUbuntu-latest.tar.bz2 tar xvf EasyUbuntu-latest.tar sudo python easyubuntu.py 5752873[/snapback] Ja det er sikkert enklere det, men jeg får fortsatt samme feilmelding.. # sudo python easyubuntu.py gir: Traceback (most recent call last): File "easyubuntu.py", line 24, in ? import apt, apt_pkg ImportError: No module named apt Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvorfor ikke gjøre det litt enklere. Åpne en terminal og: wget http://easyubuntu.freecontrib.org/EasyUbuntu-latest.tar.bz2 bunzip2 EasyUbuntu-latest.tar.bz2 tar xvf EasyUbuntu-latest.tar sudo python easyubuntu.py 5752873[/snapback] Ja det er sikkert enklere det, men jeg får fortsatt samme feilmelding.. # sudo python easyubuntu.py gir: Traceback (most recent call last): File "easyubuntu.py", line 24, in ? import apt, apt_pkg ImportError: No module named apt 5753039[/snapback] Regner med det er distroen Ubuntu du har installert? Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvorfor ikke gjøre det litt enklere. Åpne en terminal og: wget http://easyubuntu.freecontrib.org/EasyUbuntu-latest.tar.bz2 bunzip2 EasyUbuntu-latest.tar.bz2 tar xvf EasyUbuntu-latest.tar sudo python easyubuntu.py 5752873[/snapback] Ja det er sikkert enklere det, men jeg får fortsatt samme feilmelding.. # sudo python easyubuntu.py gir: Traceback (most recent call last): File "easyubuntu.py", line 24, in ? import apt, apt_pkg ImportError: No module named apt 5753039[/snapback] Regner med det er distroen Ubuntu du har installert? 5753059[/snapback] yes.. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ja.. Dette løser ikke problemet, men du kan jo kanskje prøve Automatix. Gjør mye det samme som easyUbuntu. wget http://beerorkid.com/automatix/automatix_5.6-2_i386.deb sudo dpkg -i automatix_5.6-2_i386.deb Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ja.. Dette løser ikke problemet, men du kan jo kanskje prøve Automatix. Gjør mye det samme som easyUbuntu. wget http://beerorkid.com/automatix/automatix_5.6-2_i386.deb sudo dpkg -i automatix_5.6-2_i386.deb 5753091[/snapback] Takk takk, det virket! Meeen, nytt problem Jeg vil installere kubuntu-desktop, men jeg får opp denne feilmeldingen: Some packages could not be installed. This may mean that you have requested an impossible situation or if you are using the unstable distribution that some required packages have not yet been created or been moved out of Incoming. Since you only requested a single operation it is extremely likely that the package is simply not installable and a bug report against that package should be filed. The following information may help to resolve the situation: The following packages have unmet dependencies: kubuntu-desktop: Depends: amarok but it is not going to be installed E: Broken packages Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Veit ikke om det er Slackware'n min eller om det er gaim pakka som er mongo, men den finner ikke støtte for SSL under installasjonen, når jeg tar ./configure Kan ikke engang huske å ha hatt noe SSL når jeg har installert det før. Noen som veit? Prøvd med både 1.5 og 2.0.0 beta2 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 OpenSSL skal ligge i slackware/a og slackware/n. Du tok full-install og inkluderte A- og N-pakkene, ikke sant? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Gaim er kompilert mot Mozilla. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Nja, prøvde å gå utifra denne her jeg da. Kommandoen i Slackware for å få opp igjen pakke behandleren var igjen. Altså den som du får før du kopierer fra CD'en til harddisken? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Som sagt så er Gaim kompilert mot Mozilla. Hvis du installerer Mozilla så vil Gaim fungere. Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 pkgtool eller bare installpkg /dir/til/pakke.tgz Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Tusen takk Fikk det til nå. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Gnome 2.14 kom gjennom updates her for ikke lenge sia Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg vurderer å dist-upgrade til dapper nå, men er redd for at jeg kommer til å ende opp med et ødelagt system (noe som vanligvis skjer hver gang jeg dist-upgrader). :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå