olefiver Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hva forretningsplanen og område til IBM er egentlig revnende likegyldig. VG saken er om hvilke OS IBM vil bruke internt i fremtiden. Eneste IBM produkt som kanskje vil berøres av dette er IntelliStation seriene. Disse kan i dag leveres med WinXP pro, så det er en mulighet for at IBM ikke vil tilby disse med Vista i fremtiden, f.eks. avhengig av hvordan omstillingen går internt i IBM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hvilken Linux til programmering og den slags (mest webdesign etc)? Takker for alle svar Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Mye det samme, alle programmer funker på alle distroer. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Tester ut Ubuntu Dapper nå. Er det virkelig slik at de ennå ikke har implementert GUI for WPA? Er litt pinlig, mildt sagt, å si at Linux er enkelt til windowsbrukere og man må lese en howto for å bruke WPA. Hvis tilfellet er dette svakt av Ubuntu, som liksom skal konkurrere med Windows (Vista). Heller ikke Samba-configen kan man konfigurere alt og mulighet for deling av printer via GUI er heller ikke mulig. Jeg klarer alltids å lese meg gjennom en howto, men hvis Ubuntu skal få over flere windowsbrukere, er dette svært viktig å få til. Endret 9. mars 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 WPA i Networkmanager finnes, men bare i CVS versjonene så vidt jeg har forstått, det er altså trolig ikke stabilt nok til å ta med i Dapper. Jeg vil tro det vil bli mulig å installere fra Universe, Multiverse eller kanskje Backports relativt kjapt etter release. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Må man formatere når man innstalerer Linux? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Som regel ja. Hvis du skal installere på en PC som tidligere har hatt windows har du ikke linux filsystemer på disken.. Hvis du vil beholde windows kan du bruke f.eks. Partition Magic til å krympe windows partisjonen for å lage plass til linux. Uansett formatere Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Tester ut Ubuntu Dapper nå. Er det virkelig slik at de ennå ikke har implementert GUI for WPA? Er litt pinlig, mildt sagt, å si at Linux er enkelt til windowsbrukere og man må lese en howto for å bruke WPA. Hvis tilfellet er dette svakt av Ubuntu, som liksom skal konkurrere med Windows (Vista). Heller ikke Samba-configen kan man konfigurere alt og mulighet for deling av printer via GUI er heller ikke mulig. Jeg klarer alltids å lese meg gjennom en howto, men hvis Ubuntu skal få over flere windowsbrukere, er dette svært viktig å få til. 5728384[/snapback] Er ikke det GNOME sin greie, da? (altså at det ikke er Ubuntu sin skyld) Lenke til kommentar
haagen Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Når jeg logger inn på til server min gjennom SSH og den standar velkomstmedlinga som kommer opp, hvordan kan jeg endre på den, eks sette sånn at det ser uptime på maskina eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Som regel ja. Hvis du skal installere på en PC som tidligere har hatt windows har du ikke linux filsystemer på disken.. Hvis du vil beholde windows kan du bruke f.eks. Partition Magic til å krympe windows partisjonen for å lage plass til linux. Uansett formatere 5728622[/snapback] Jeg har en harddisk med to partisjoner. "I" er selve fil-partisjonen, men "C" er selve Windows partisjonen. Så jeg må formatere "I" partisjonen opp i en "B" eller lignende for Linux-filene, mens "I" disken fortsatt eksisterer? Har aldri formatert en harddisk før, så jeg trenger litt veiledning Takker for alle svar (det er snakk om SUSE 10 her) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Når jeg logger inn på til server min gjennom SSH og den standar velkomstmedlinga som kommer opp, hvordan kan jeg endre på den, eks sette sånn at det ser uptime på maskina eller noe sånt? 5728762[/snapback] /etc/issue.net, må kanskje endre sshd_conf også Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har en harddisk med to partisjoner. "I" er selve fil-partisjonen, men "C" er selve Windows partisjonen. Så jeg må formatere "I" partisjonen opp i en "B" eller lignende for Linux-filene, mens "I" disken fortsatt eksisterer?Har aldri formatert en harddisk før, så jeg trenger litt veiledning Takker for alle svar (det er snakk om SUSE 10 her) Så "C" skal stå urørt og du skal fikse plass til SuSE på "I" uten at noe på "I" skal forsvinne? Du må krympe "I" med Partition Magic eller dertil egnet program. Du kan ikke installere SuSE på "I" uten å miste alt som ligger på den. Krymp "I" slik at det blir plass til en ny partisjon "B". Installer SuSE på "B". Formateringen vil installasjonsprogrammet til SuSE ta seg av. Men husk å ta backup og vær sikker på hva du gjør for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Pirates of Silicon Valley på Tv3 om 25min Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Pirates of Silicon Valley på Tv3 om 25min 5729683[/snapback] Et spørsmål: Hva er det? Tror det sto noe om "Datapiratene" på TV3. Er det et program om noen som prøver å cracke banker og slikt? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Pirates of Silicon Valley på Tv3 om 25min 5729683[/snapback] Et spørsmål: Hva er det? Tror det sto noe om "Datapiratene" på TV3. Er det et program om noen som prøver å cracke banker og slikt? 5730708[/snapback] Den handler hovedsaklig om historien til MS, Apple og IBM. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Microsoft i 1977. The picture shows: Starting from the top, left: Steve Wood, Bob Wallace & Jim Lane Next row: Bob O'Rear, Bob Greenburg, Marc McDonald & Gordon Letwin Next row: Bill Gates, Andrea Lewis, Marla Wood & Paul Allen Microsoft i 2005. Revenues: $36.84B %Growth 14% Employees:57,086 Net Income (US$) $8.17B % Growth 8% Endret 10. mars 2006 av hotstian Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Når man skal installere Linux SUSE, skal man bruke NFTS eller FAT32 som partisjon? Og hvor stor burde partisjonen være? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 GNU/Linux bruker egne filsystemer, det du trenger er en ledig partisjon så fikser SUSE-installeren resten for deg. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Heisann, jeg har en mp3 spiller som sier velkommen med logo filer, logo filene ligger på mp3 spilleren og det er 10 stk, de er litt kjedelige.. Formatet er: .MLG Finner ikke noe å åpne/redigere filformatet .MLG med.. Her finner dere fliene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 GNU/Linux bruker egne filsystemer, det du trenger er en ledig partisjon så fikser SUSE-installeren resten for deg. 5731394[/snapback] Ok, men hvor mye plass sånn ca vil jeg trenge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå