huf Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Blir 18 om ca 3 måneder.. Forresten, hva er det med iwconfig som ikke vil høre på meg når jeg angir en wep-nøkkel? iwconfig eth1 key restricted 5a7b2cadbecf6a7b8c3daebf1a Error for wireless request "Set Encode" (8B2A) : SET failed on device eth1; Operation not supported. Dersom nøkkelen er en ASCII-streng, må du prefixe den med s:, altså "iwconfig eth1 key s:5a7b2cadbecf6a7b8c3daebf1a", men nå vet jo ikke jeg om den er det eller ei... Jeg får samme feilmelding vel bruk av s-prefix'en. Jeg aner ikke hvilken type streng det er, det var bare slik jeg fikk den oppgitt (fra skolen's admin). x2 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) HP med bærbare pc'er med Ubuntu: http://www.heise.de/english/newsticker/news/58780 Endret 20. april 2005 av Gimper Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Prøvd uten "restricted"? Nå bare skyter jeg i blinde, altså... Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Prøvd uten "restricted"? Nå bare skyter jeg i blinde, altså... Ja, det har jeg også prøvd. Uten suksess. Kan da ikke være så vanskelig å få til dette? Kan det ha sammenheng med at jeg bruker ndiswrapper? Finnes det eventuelt programmer som kan håndtere wlan-sikkerhetsinstillinger? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Får du til nett uten WEP? Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Får du til nett uten WEP? Sitter hjemme nå uten kryptering; funker glimrende. Kortet er basert på ipw2200, og jeg er klar over at det finnes frie drivere(ipw2200.sourceforge.net). Grunnen til at jeg ikke bruker de, var at jeg rett og slett ikke fikk de til å fungere. Derfor sviktet jeg mine prinsipper, og la inn ndiswrapper. Endret 20. april 2005 av huf Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Dei er enkle å få til å fungere då.... Kvifor får du det ikkje til`? Har du lagt inn hotplug? Lagt til Firmware? Satt rett firmware-mappe? (eg hadde ikkje satt rett firmware-mappe! Difor gjekk det ikkje!!) Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Når jeg jobbet på et sykehus tidligere tok vi bare vare på alle disker som var for gamle til å brukes i en stor stor kasse. Sykehus? Burde ikke en runde med diskene i MR gjøre susen? (Var innom en slik forleden og ble dobbeltskjekket at jeg hadde fjernet alt av metall, inkludert gullring, trodde da ikke den var så magnetisk?, Da de spurte om jeg hadde noen splinter i øynene var bare tanken "AU, hva vil en slik gjøre i magnetfelt"...) Vel, mulig at en MR-maskin ikke setter pris på å få for mye metall inni seg. M. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Når jeg jobbet på et sykehus tidligere tok vi bare vare på alle disker som var for gamle til å brukes i en stor stor kasse. Sykehus? Burde ikke en runde med diskene i MR gjøre susen? (Var innom en slik forleden og ble dobbeltskjekket at jeg hadde fjernet alt av metall, inkludert gullring, trodde da ikke den var så magnetisk?, Da de spurte om jeg hadde noen splinter i øynene var bare tanken "AU, hva vil en slik gjøre i magnetfelt"...) Vel, mulig at en MR-maskin ikke setter pris på å få for mye metall inni seg. M. Var nylig i nær nærhet av NMR-maskinen på UiO, kjemisk institutt. Der ble vi bedt om å tømme lommer for... Alt. Dog ingen spørsmål om splinter i øyne - vi befant oss på utsiden, ikke i det flytende hydrogenet... Tror det var et magnetfelt på 11 Tesla... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tror nok både diskene og MR-maskinen ville blitt noe ødelagt om man kastet de inn der... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=0...tid=109&tid=106 zaxios writes "Techworld is reporting that Microsoft has announced support for running Linux on their virtualization software, Virtual Server 2005. From the article: '[Microsoft] can't compete against VMware without support for other operating systems.' Perhaps the significance of this is that Microsoft has acknowledged Linux as an OS people might want to use, which seems an upgrade from its previous status as a communist cancer." Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Apropos Linux. Eterm-terminalene mine i Ubuntu med Fluxbox vil ikke vise æ,ø og å. Funker fint i alle andre terminaler, men bare ikke Eterm... Noen som vet hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 UTF-8 støtten i eterm tipper jeg på Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 *argh* Eterm støtter ikke UTF-8 nei, det er sånn det er. Da får jeg vel finne på noe annet... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Fungerer akkurat like dårlig med Aterm... Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Har åøæ i Aterm (og alle andre terminaler) jeg. Kjører da selvfølgelig ikke UTF. BTW: Kjører Aterm 0.4.2 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Apropos Linux.Eterm-terminalene mine i Ubuntu med Fluxbox vil ikke vise æ,ø og å. Funker fint i alle andre terminaler, men bare ikke Eterm... Noen som vet hva det kan skyldes? Prøvd export LC_CTYPE=no_NO ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Husker jeg hadde det problemet i XFCE og Gnome da jeg satt språk til norsk, elns, men så gikk jeg tilbake til Fluxbox, og da er problemet vekke. Men charset har alltid vært et problem i denne verden. På tide å innføre en felles koding som støtter alle tegn i verden. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Når jeg jobbet på et sykehus tidligere tok vi bare vare på alle disker som var for gamle til å brukes i en stor stor kasse. Sykehus? Burde ikke en runde med diskene i MR gjøre susen? (Var innom en slik forleden og ble dobbeltskjekket at jeg hadde fjernet alt av metall, inkludert gullring, trodde da ikke den var så magnetisk?, Da de spurte om jeg hadde noen splinter i øynene var bare tanken "AU, hva vil en slik gjøre i magnetfelt"...) Vel, mulig at en MR-maskin ikke setter pris på å få for mye metall inni seg. M. Jo, det kunne sikkert fikset det, men det koster ufattelig mye(av en eller annen grunn) å kjøre igang MR-maskinen. Maskinen koster helt sikkert en god del peng i seg selv også, så tviler på at radiografene er så villig til ekperimentell bruk. Var ofte innom MR, men nøkkelkortet og visakortet holdt koken. Tømte aldri lommer for noe jeg, selv om det nå hang et skilt som sa at jeg skulle dette. Magnetfeltet kan jo ikke være så sterkt utenfor maskinen. Merket aldri at nøkler fløy rundt om kring i hvertfall. (Men jeg klarte jo å rote vekk et sett med nøkler en gang, så...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå