Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Blir 18 om ca 3 måneder..

Forresten, hva er det med iwconfig som ikke vil høre på meg når jeg angir en wep-nøkkel?

iwconfig eth1 key restricted 5a7b2cadbecf6a7b8c3daebf1a
Error for wireless request "Set Encode" (8B2A) : 
     SET failed on device eth1; Operation not supported.

:hmm:

Dersom nøkkelen er en ASCII-streng, må du prefixe den med s:, altså "iwconfig eth1 key s:5a7b2cadbecf6a7b8c3daebf1a", men nå vet jo ikke jeg om den er det eller ei...

Jeg får samme feilmelding vel bruk av s-prefix'en. Jeg aner ikke hvilken type streng det er, det var bare slik jeg fikk den oppgitt (fra skolen's admin).

:hmm: x2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd uten "restricted"? Nå bare skyter jeg i blinde, altså...

Ja, det har jeg også prøvd. Uten suksess. Kan da ikke være så vanskelig å få til dette? Kan det ha sammenheng med at jeg bruker ndiswrapper? :huh:

Finnes det eventuelt programmer som kan håndtere wlan-sikkerhetsinstillinger?

Lenke til kommentar
Får du til nett uten WEP?

Sitter hjemme nå uten kryptering; funker glimrende.

Kortet er basert på ipw2200, og jeg er klar over at det finnes frie drivere(ipw2200.sourceforge.net). Grunnen til at jeg ikke bruker de, var at jeg rett og slett ikke fikk de til å fungere. Derfor sviktet jeg mine prinsipper, og la inn ndiswrapper. :whistle:

Endret av huf
Lenke til kommentar
Når jeg jobbet på et sykehus tidligere tok vi bare vare på alle disker som var for gamle til å brukes i en stor stor kasse.

Sykehus? Burde ikke en runde med diskene i MR gjøre susen?

(Var innom en slik forleden og ble dobbeltskjekket at jeg hadde fjernet alt av metall, inkludert gullring, trodde da ikke den var så magnetisk?, Da de spurte om jeg hadde noen splinter i øynene var bare tanken "AU, hva vil en slik gjøre i magnetfelt"...)

Vel, mulig at en MR-maskin ikke setter pris på å få for mye metall inni seg.

M.

Lenke til kommentar
Når jeg jobbet på et sykehus tidligere tok vi bare vare på alle disker som var for gamle til å brukes i en stor stor kasse.

(Var innom en slik forleden og ble dobbeltskjekket at jeg hadde fjernet alt av metall, inkludert gullring, trodde da ikke den var så magnetisk?, Da de spurte om jeg hadde noen splinter i øynene var bare tanken "AU, hva vil en slik gjøre i magnetfelt"...)

M.

Var nylig i nær nærhet av NMR-maskinen på UiO, kjemisk institutt. Der ble vi bedt om å tømme lommer for... Alt.

Dog ingen spørsmål om splinter i øyne - vi befant oss på utsiden, ikke i det flytende hydrogenet... Tror det var et magnetfelt på 11 Tesla...

Lenke til kommentar

http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=0...tid=109&tid=106

zaxios writes "Techworld is reporting that Microsoft has announced support for running Linux on their virtualization software, Virtual Server 2005. From the article: '[Microsoft] can't compete against VMware without support for other operating systems.' Perhaps the significance of this is that Microsoft has acknowledged Linux as an OS people might want to use, which seems an upgrade from its previous status as a communist  cancer."
Lenke til kommentar

Husker jeg hadde det problemet i XFCE og Gnome da jeg satt språk til norsk, elns, men så gikk jeg tilbake til Fluxbox, og da er problemet vekke.

Men charset har alltid vært et problem i denne verden. På tide å innføre en felles koding som støtter alle tegn i verden.

Lenke til kommentar

M.

Jo, det kunne sikkert fikset det, men det koster ufattelig mye(av en eller annen grunn) å kjøre igang MR-maskinen. Maskinen koster helt sikkert en god del peng i seg selv også, så tviler på at radiografene er så villig til ekperimentell bruk.

Var ofte innom MR, men nøkkelkortet og visakortet holdt koken. Tømte aldri lommer for noe jeg, selv om det nå hang et skilt som sa at jeg skulle dette. Magnetfeltet kan jo ikke være så sterkt utenfor maskinen. Merket aldri at nøkler fløy rundt om kring i hvertfall. (Men jeg klarte jo å rote vekk et sett med nøkler en gang, så...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...