Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"You're damned if you do, and damned if you don't" er et ordtak som popper inn i hodet mitt når jeg tenker på dette med MS og antivirus.

 

MS får jo mye pes fordi windows er så usikkert, men når de prøver å gjøre det sikrere, så hemmer det konkuranse.

 

Jeg synes at vi burde la MS gjøre som de vil. Antivirus er faktisk viktig, og det er en del maskiner som ikke har det.

5527165[/snapback]

Hah, long time windows user I see? Du må innse at antivirus bare dekker over problemet. Lag heller operativsystemet sikkert fra bunnen av, så antivirus blir unødvendig.

5527509[/snapback]

 

Sludder!

Kom innom denne posten en tur da? Flott med noen alllvitene som kan ordlegge seg godt
Lenke til kommentar
sikkert ikke noe nytt, men openoffice ser jo ganske fucka ut i flux, men ikke i gnome. Kjører jeg gnome-session først funker den greit. noen måte å få openoffice til å se normal ut i fluxbox på en enkel måte?

5528296[/snapback]

Vel, slik den ser ut i Fluxbox er normalt, for å få GTK/GNOME-look så må du nok bruke gnome-session.

Lenke til kommentar

Det blir ofte sagt at GNU/Linux, eller *NIX generelt, verdenen ikke er noe for de som ønsker å spille. Vel, nå er dette en halvsannhet:

 

*flashy lydeffekt* introdusing GP2X

 

Kort sagt er et en bærbar spillkonsoll som kjører Linux! yay :)

Litt specs:

  • Dual CPU Cores: ARM920T Host Processor - ARM940T Video Coprocessor
  • 64MB - RAM
  • 64MB - NAND Flash Memory
  • SD Card Compatible for Storage
  • USB 2.0 High Speed Connection
  • Linux Operating System for Open Source Development
  • 3.5' TFT LCD Screen @ 320*240 (QVGA)
  • TV-Out for TV Connection (640x480 amplified from 320x240)
  • Video Playback of MPEG, MPEG4, DivX 3.11,4x,5x, XVID, WMV,MP3,OGG,WMA,JPG, BMP, PCX, GIF and more (some using freely available third party software players)
  • Supports e-book, games, electronic dictionary
  • Free Emulators for SNES, NES, GB, GBC and GBA, Sega Mega Drive, Master System, Spectrum, C64, Atari, PC Engine, MAME, MSX, Neo Geo Pocket, Game Gear and more
  • 1 Year Manufacturer Warranty

En annen bruker på forumet lagde en liten tråd om denne: LES HER

 

Det eneste som hindrer meg i å kjøpe denne ( og utvikle egen spill ^__^ ) er at jeg for ikke så lenge siden kjøpte med en lyd/video spiller som dekker det meste på den fronten :(

 

Hva sier *nix folket? Noe å titte på? Spennende?

It's linux in the palm of your hand, man!

Lenke til kommentar
Har ett sambaproblem.

Får ikke skrivd filer til server over 2 GB.

 

Dette er kun hvis det er ifra en linux klient.

Ifra windows, som jeg har brukt inntil nylig var det ikke noe problem med filer over 2 GB.

 

Problemet har vært både med mandriva og suse som jeg bruker nå på klientmaskin.

server er en mandrake 10.

 

såvidt jeg kan forstå må problemet ligge på klientsiden.

5493991[/snapback]

 

rekompiler klienten med CFLAGS="-D_LARGEFILE_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64"

5495758[/snapback]

 

lastet ned samba latest og:

./configure CFLAGS="-D_LARGEFILE_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64"

make

make install

 

men fikk fortsatt denne etter 2gb overført

samba5ix.png

Lenke til kommentar
Nice, men alt for stor og klumpete for at jeg ville ha kjøpt den. Blir heller en iAudio X5L på meg. :)

5534521[/snapback]

Pussig sammentreff.

Det er akkurat X5L jeg har kjøpt meg.

Men jeg hadde syns det var kult å hatt en linux dreven håndholdt spillkonsoll...

5535971[/snapback]

 

Tøøft. :) Hvordan er vekten på den? Er den voldsomt stor og klumpete i forhold til vanlig X5?

Lenke til kommentar

Siden jeg bare har X5L kan jeg ikke sammenlikne med X5, d'øøøøøh :p

 

Jeg opplever den ikke som stor og klumpete, men jeg vil ikke si den er liten og nett heller. Men det er da det du får når du kjøper HD-baserte spillere med fargeskjerm.

Hadde tenkt å laste over NerdTV episoder på'n for å se på toget til jobben, men det har jeg tilstadighet glømt, så jeg har ingen erfaring med skjermen til videobruk.

 

Lydkvaliteten er glitrende (og den betaler du for også da); jeg har KOSS PortaPro ikke akkurat de beste hodetelefonene en kan få, men slettes ikke de værste heller. Men det er headsettet som begrenser. Testa X5L'en med noen proffe hodetelefoner fra en kompis av meg som jobber med studiolyd: kick ass!

 

Nå har jeg rippa mine CDer til FLAC da, kan ha noe å si det. mp3 is for chumps :)

 

EDIT: To ting jeg ikke liker.

- du sette i en dongle for å kunne koble til USB, men det betyr ikke så mye siden 30GB er bra mye

- styrespaken (joysticken) virker utsatt. god kontroll og slikt, men hviiiis du greier å gjøre som meg: å ha X5L'en i taska og tippe over mot en vegg og treffe med X5L'en først. Nå er joysticken min litt funkay til tider :(

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Siden jeg bare har X5L kan jeg ikke sammenlikne med X5, d'øøøøøh :p

 

5537175[/snapback]

 

Godt poeng... :blush:

 

Ellers høres det veldig bra ut. Må si jeg kunne klart meg med en spiller uten skjerm, siden det er musikkspiller jeg er på jakt etter, men har ikke funnet en eneste som matcher mine krav:

 

1. Min. 30 timer batterilevetid ved vanlig bruk

2. Min. 30GB disk

3. Meget god lyd

4. Skal kunne brukes på *nix, altså uten tredjepartsprogrammer som iTunes eller Sonic Stage (ellers hadde jeg kjøpt en Sony A-3000 for lenge siden)

5. Maks 200 gram

6. vorbis eller FLAC-avspilling kan absolutt ikke skade

 

Hittil er det kun én spiller jeg har funnet som matcher mine kriterier. Spesielt 4 og 6 driter de fleste spillerne langt i. iAudio X5L er den eneste hittil. Jeg kunne ha kjøpt meg en iPod, men da vil jeg ofre punkt 3 og 6. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...