Vico Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 har eit problem med ein ny instalert suse10.0. Når eg skal legge til nye mirrors i Yast så får eg feilmelding om at: kan ikkje opprete installasjonskilde. ERROR(InstSrc:E_no_instsrc_on_media). Har prøvd med både ftp og http mirrors som eg fant på http://www.novell.com/products/suselinux/d...nt_mirrors.html Nokon som har vert borti noko slikt? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Ok, nå har jeg funnet ut hvordan jeg skal skifte frekvens på tuner, med ivtv-tune. Deretter bruker jeg cat /dev/video0 > fil.mpg for å lage en fil. Kan noen hjelpe meg med et script der jeg bare gir en frekvens i Hz, også vil dette skriptet ta opp 10-sekunders-snutter med video for hver 62500Hz i i 20 steg både fremover og bakover? Jeg vet ikke hvordan jeg skal subtrahere/addere med . som desimal. jeg skal jo legge til 0.0625 MHz for hvert steg. mythtv@tvboks:~/fine-tune$ ivtv-tune --frequency=196.250 /dev/video0: 196.250 MHz mythtv@tvboks:~/fine-tune$ cat /dev/video0 > 196250.mpg Forresten: Lyden har forsvunnet. Jeg får ikke lyd på live-tv eller når jeg tar opp med cat. Hva kan dette skyldes? Endret 26. januar 2006 av meastp Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Etter en rar HD krasj prøver Eirik linux igjen. Er mest spent på om jeg får fikset lyden denne gangen, og om hvordan Guild Wars kjører under Wine/Cedega Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Har fått installert Gentoo nå og sitter og kompilerer KDE. Den har holdt på i ca 11-12 timer nå på en 1.3 GHz Celeron med 640 MB RAM. Er det noe håp for at den blir ferdig idag?? Endret 26. januar 2006 av Pinguvin Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Har fått installert Gentoo nå og sitter og kompilerer KDE. Den har holdt på i ca 11-12 timer nå på en 1.3 GHz Celeron med 640 MB RAM. Er det noe håp for at den blir ferdig idag?? 5502921[/snapback] He, he. Tar sin tid ja. Gentoo er ikke noe man bruker hvis man har det travelt, eller har dårlig HW. Sist jeg installerte Gentoo så tok jeg over natta, var ferdig nå jeg sto opp. Brukte da en AMD 2500+. Lenke til kommentar
Vico Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 problem med xmms i susen no. Kvifor åpner den ikkje mapper det ligg mp3 filer i? trengs det noko plugin eller? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Woho, 5.1 surrounden funka "out of the box". Bare å fikse wine da, og så er vi igang =) Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 OK! Nå er KDE inne og Xorg funker sånn halvveis. Fikk hvertfall started kdm men det er ganske håpløst å gjøre noe uten mus. Så kossen får eg den til å funke? Har TouchPad og Logitech MX510. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hva sier xorg.conf om musekonfigen din? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 har eit problem med ein ny instalert suse10.0. Når eg skal legge til nye mirrors i Yast så får eg feilmelding om at: kan ikkje opprete installasjonskilde. ERROR(InstSrc:E_no_instsrc_on_media).Har prøvd med både ftp og http mirrors som eg fant på http://www.novell.com/products/suselinux/d...nt_mirrors.html Nokon som har vert borti noko slikt? 5500809[/snapback] Gå til siden du prøver å legge til, og sjekk at det er en fil der som heter noe som directory.yast, støtte for mp3-filer skal være mulig å installere via YOU eller andre muligheter. Eller, uten å være skråsikker, for å få mp3støtte i amarok måtte jeg installere kdemultimedia3-mad, kanskje det hjelper å legge til packman pakkekilde i YaST og installere xmms-lib-mad? Jeg har packman.iu-bremen.de som kilde, og suse/10.0 som katalog. Lenke til kommentar
Vico Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det funka perfekt når eg la inn xmms-lib-mad. Då har eg faktisk ikkje fleire problemer med susen for øyebliket Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 For oss gamere: Hipp hurra for USA, dobbeltmoralens høyborg! Ikke noe problem å skyte i hjel eller kjøre ned en haug med mennesker, men ser vi en pikk i løse lufta, da blir det bråk! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Meh, what else is new. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ang. tvkortet: Har du sett her?: http://ivtvdriver.org/index.php/Main_Page ivtv har mye god dokumentasjon Ellers så er jeg svært interessert i å høre om framgangen, har tenkt å kjøpe det kortet der selv (i stedet for det stygge bttv kortet jeg har i dag...). Kjører du btw. på antenne siden du trenger å fintune? Jeg kjører kabel, og autosøk har alltid fiksa sakene for meg, på både dedikert utstyr (tv/vhs) og tvkort. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 http://www.computerworld.no/index.cfm/fuse...tikkel/id/57004 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Mulig jeg er subjektiv, men jeg føler Yrvin kom best ut av det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg føler med deg. Han Windows fyren ville reklamere. Synes heller crackerne kunne svare for seg! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 4 spørsmål: 1: Hvordan får jeg endra bakgrunnsfargen til et rox-panel? la til noen greier i gtkrc-2.0, men ingenting skjedde, selv om det har funka før. Hvordan får jeg endra det? 2: Yab (adesklets) lukker seg straks jeg velger et program fra lista. Hva kan jeg gjøre med det? 3: Jeg prøver å legge til noen oppstartsprogrammer i Fluxbox (legger til å ~/.fluxbox/startup), men de starter ikke opp. Hva ellers må gjøres? 4: er det mulig å få opp en sånn liste over programmer samtidig som den bytter mellom vinduer med Alt + Tab? sånn som standard GNOME, Windows og sikker også KDE har... 1 og 3 har jeg klart før, men ikke nå lenger Lenke til kommentar
meastp Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ang. tvkortet: Har du sett her?:http://ivtvdriver.org/index.php/Main_Page ivtv har mye god dokumentasjon Ellers så er jeg svært interessert i å høre om framgangen, har tenkt å kjøpe det kortet der selv (i stedet for det stygge bttv kortet jeg har i dag...). Kjører du btw. på antenne siden du trenger å fintune? Jeg kjører kabel, og autosøk har alltid fiksa sakene for meg, på både dedikert utstyr (tv/vhs) og tvkort. 5506182[/snapback] Joda, har tatt en titt... Jeg kjører kabel, men noen av signalene er ikke heeelt hundre prosent. Likevel tror jeg ikke de blir bedre med "fintuning", men det er jo verdt et forsøk? Skriptet mitt fungerer nå, og lager 8-sekunders-snutter i 0.0625 MHz-steg som jeg senere kan se på og deretter justere offset. Installerte alt på nytt i dag etter at kortet plutselig ble kranglete. Nå gikk alt smertefritt, siden jeg allerede hadde knotet en del. Tok meg omtrent fire timer. Mythtv er oppe og går, og alt fungerer. Nå skal jeg ta opp et program og overføre det til min pc over lan, deretter brenne til dvd for å se hvor mye "hassle" det byr på. Spm: Når jeg skal ha input fra s-video (hi8, vhs etc.), da kan jeg like gjerne bruke cat /dev/video0/ > fil.mpg, ikke sant? Den fila blir jo en mpeg2-fil, så da skulle det være enkelt å lage dvd av uten å konvertere. Når du kjøper kortet, si ifra, for jeg har et par tips å komme med! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 For å koble til windows xp gjennom vnc, bruker jeg bare host name «WINXP_DABEAR», hvordan kan jeg gjøre dette med linux? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå