Flexo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Sliter med norsk alfabet i irssi I XChat trenger du som oftest bare å skrive /charset ISO-8859-1 I irssi er det ingen charset kommando. Har prøvd å sette den til det bestemte charsettet i menyen. Noen som har peil? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 jeg har et lite problem emd dvd-brennern. jeg får brent filer til en DVD+RW plate i gnomebaker, men jeg får ikke lest plata eller slettet den. diverse feilmeldinger jeg får: Ved importering av sesjon i GnomeBaker: Feil ved henting av sesjons informasjon cdrecord: Warning: Running on Linux-2.6.12-10-686 cdrecord: There are unsettled issues with Linux-2.5 and newer. cdrecord: If you have unexpected problems, please try Linux-2.4 or Solaris. Error: Cannot gain SYS_RAWIO capability.Is cdrecord installed SUID root? : Operation not permitted cdrecord: Found DVD+ media but DVD+R/DVD+RW support code is missing. cdrecord: If you need DVD+R/DVD+RW support, ask the Author for cdrecord-ProDVD. cdrecord: Free test versions and free keys for personal use are at ftp://ftp.berlios.de/pub/cdrecord/ProDVD/ cdrecord: Unspecified command not implemented for this drive. cdrecord: Cannot read first writable address Ved å lese den via rox i /media/cdrom0 Mounting /media/cdrom0 mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdc, missing codepage or other error In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so Mount failed Done There was one error. Windows klarer det selvsagt helt fint Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Sliter med norsk alfabet i irssi I XChat trenger du som oftest bare å skrive /charset ISO-8859-1 I irssi er det ingen charset kommando. Har prøvd å sette den til det bestemte charsettet i menyen. Noen som har peil? 5367546[/snapback] Tja, kanskje... det der er noe ordentlig krøll... Jeg tror det du trenger er et skript som heter recode. Men dersom du har siste versjon av irssi, tror jeg ikke du trenger å gjøre noe som helst. Siste versjon er 0.8.10 og den ble sluppet 22.desember 2005. (altså ikke veldig lenge siden, selvom det var i fjor ) Her er recode inkludert. Du må kanskje konfigurere noe. Jeg tipper du sitter på den gamle. Jeg ville forsøkt meg på en oppgradering. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Sliter med norsk alfabet i irssi I XChat trenger du som oftest bare å skrive /charset ISO-8859-1 I irssi er det ingen charset kommando. Har prøvd å sette den til det bestemte charsettet i menyen. Noen som har peil? 5367546[/snapback] Tja, kanskje... det der er noe ordentlig krøll... Jeg tror det du trenger er et skript som heter recode. Men dersom du har siste versjon av irssi, tror jeg ikke du trenger å gjøre noe som helst. Siste versjon er 0.8.10 og den ble sluppet 22.desember 2005. (altså ikke veldig lenge siden, selvom det var i fjor ) Her er recode inkludert. Du må kanskje konfigurere noe. Jeg tipper du sitter på den gamle. Jeg ville forsøkt meg på en oppgradering. 5370217[/snapback] Forstår, takk for hjelpen Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Er minnebruken for høy på min maskin ? har disse programmene åpne: amarok opera med 4-5 tab'r åpne konqueror som filbehandler azereus gaim 2 gb ram 2018320 used , 56548 free 1 gb swap 3472 used , 1048744 free cpu ligger lavt 3-10 % java bruker mest minne med 7%, ellers 0-2% noen ganger "hakker" amarok ved avspilling, lydfilene på en filserver , lurer på om det kan ha med tilgjenglig ram gjøre. Er det mulig at endel av ram er brukt i tidligere operasjoner og ikke frigjort. ikke så godt formulert muligens. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Tror nok ikke amaroK har noe med minnet å gjøre, hvilket lydsystem bruker du i amaroK? Hvis du bruker aRts så prøv noe annet (f.eks ALSA gjennom Xine-backend). Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Tror nok også at Azureus er en liten syndebukk.. Vertfal visst du har flere .torrenter oppe samtidig. Java = minnesluk Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Noen som kan dette med makroer i Spreadsheet? Jeg ønsker å grep-e alle linjer som inneholder én eller flere forekomster av tegnet "?". Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Computerworld har konkludert med at Windows har færre sikkerhetshull enn alle operativsystemer og programmer i UNIX-miljøet (inkludert Mac osx). Gratulerer. http://www.computerworld.no/index.cfm/fuse...tikkel/id/56363 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Oh noes. Nå slutter jeg å bruke GNU/Linux altså... Jeg liker å heve ut viktige saker i artikler Listen er basert på all slags utnyttelse av svakheter, som virus og trojanske hester. Informasjonen som er grunnlaget for listen er fra tredjeparter, ikke egen forskning. Det er ingen rangering etter hvor alvorlig feilene har vært.Hadde de uthevete punktene vært redegjort for hadde tallene fra CERT kanskje vært nyttig og interessan lesning. Endret 4. januar 2006 av olefiver Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Tror nok ikke amaroK har noe med minnet å gjøre, hvilket lydsystem bruker du i amaroK? Hvis du bruker aRts så prøv noe annet (f.eks ALSA gjennom Xine-backend). 5379984[/snapback] ser ut som det hjalp å bytte lydmotor. ifra gstreamer til xine. Håper det var det hele, minne bruken er lavere nå og, uvist hvorfor. takk for hjelpen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg mistenker CW for å kjøre en ITavisen-linje, med enkel framstilling og flamebait. På den måten flere som blir med i debatter - flere hits. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har de slettet Knut Yrvins lange innlegg, eller er det bare slik at gamle kommentarer blir fjernet når nye kommer til? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Tipper på det siste. Jeg skreiv `og inn et innlegg på den saken, men det synes ikke lengre. Innlegga lagres i et forum da, så du kan finne de der http://www.computerworld.no/forum/viewtopics.cfm?Forum=33 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har de slettet Knut Yrvins lange innlegg, eller er det bare slik at gamle kommentarer blir fjernet når nye kommer til? 5382684[/snapback] De har hele debatten her: http://www.computerworld.no/forum/viewmess...srow=11&erow=20 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Kernel.org: Forbidden You don't have permission to access / on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Første gang jeg ser kernel.org har feil. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei, bare lurte på en ting her... Jeg kjører SuSE 10.0 med Gnome på maskinen min, er det mulig å instalere KDE slik at jeg kan velge KDE eller Gnome i session? Da tenker jeg uten full intalasjon av distroet, men kun KDE. Og en ting til nå som jeg er i gang; Sant det er samme programvare for Gnome og KDE? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Du kan installere KDE via YaST, søk eller velg "pakkegrupper" øverst i Programvareadministrasjonsvinduet(WOah, langt ord) Uansett: Revidert liste av sårbarehetene som var nevnt på computerworld tidligere: http://www.digi.no/php/art.php?id=285970 891 sikkerhetsfeil totalt for alle *nix-operativsystemene ser endel bedre ut enn i over 2000, som det var før. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Takk for svar Hadde det ikke vært for at Linux ikke er kombatibel med all programvare, hadde jeg brukt Linux på hoved maskinen også. Synes hele oppleget er supert og ikke minst at det ser fancy ut Personlig liker jeg SuSE best Linux Endret 5. januar 2006 av Slurt-is Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 *klagepost* Er to ting, som må på plass for jeg kan gå over til Linux. Photoshop, og at spillene jeg spiller fungerer på mac. (Spesielt når spillene kjører maskina mi for fult, hvordan vil det da gå i Wine?) The Gimp, har desverre for dårlig .DDS og .TGA håndtering, pluss at ingen på teamet jeg jobber med, bruker the gimp, noe som gjør det vanskelig å forklare =(.. </klagepost> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå