kyrsjo Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Huff, hva er det MS driver med? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=513124&hl=Bra jeg ikke bruker dem lengre. 5319555[/snapback] Jeg ser ikke noe galt i det jeg. Men å tvinge på dette til brukeren? At det kommer «du har ulovlig windows» i startupen? Det blir for jævlig. 5319619[/snapback] Hadde jeg sittet med en piratkopi, så hadde jeg egentlig hatt forståelse for det. Om det er lurt av MS er en annen ting. Piratkopiering er det som holder markedsmonopolet til MS i gang . Flere vil kanskje gå over til noe annet hvis de klarer å gjøre det veldig mye vanskeligere å piratkopiere. Jupp, jeg valgte noe annet, og er storfornøyd :!: Hehe, jepp. Er glad jeg slipper å taste inne den forbanna nøkkelen en gang i måneden mer . 5319685[/snapback] Lol Klarte ikke å la være å poste en henvisning til §7: Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt. Orka ikke å starte et nytt emne for et lite spørsmål.. Er det mulig å lage en slaks linux server som scanner igjennom alle delte filer på et samba nettverk etter virus? 5320254[/snapback] Burde gå greit det. ClamAV er en finfin virusscanner, og samba kan som sagt kople seg til windows file shares. Mulig at du må skripte litt for å få den til å finne, montere opp, skanne, og så logge alle forekomster av virus, men bash fikser den biffen. Om det er interessant kan jeg sikkert poste en scan av en finfin bash-scripte-howto som linuxmagasinet trykket for et -> halvannetår siden. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Mounting av USB device funker ikke i openbox (standalone), men går fint i GNOME.Jeg setter inn 2 usb sticker, kjører sudo mount -a og ingenting skjer. i GNOME gjør jeg det samme, går bra. Hvordan får jeg fiksa det? Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Hei. Hvordan går jeg frem når jeg skal ha en /home-partisjon over to disker? Skal nemlig installere Debian på nytt på serveren, med begge diskene. Den ene er på 60 GB og den andre på 80 GB.... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Hei. Hvordan går jeg frem når jeg skal ha en /home-partisjon over to disker? Skal nemlig installere Debian på nytt på serveren, med begge diskene. Den ene er på 60 GB og den andre på 80 GB.... 5324298[/snapback] Nå har jeg ikke oversikten her, men hva med Logical Volume Manager? Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Takk for forslag...Skal sjekke det ut Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg kom over en liten sak i Beagle som jeg sendte inn til Harry Hurt (fikk t-skjorte ) Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Noen av dere som har testa xorg70 enda? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) jorgis: stilig kort. Vanlige jack-innganger til f.eks gitar? Hvor mye ga du for det? 5322911[/snapback] Japp. Digger det, spesielt at man kan ha balanserte utganger på jack rett inn i mikseren, istedenfor å gå via ekstra skjøtestykker. Betalte 995,- hos www.procom.no. Så vidt jeg vet er det det billigste du får det, og butikken gir kjempegod service. Bestilte forresten også en forsterker (RA-300), og fikk en mye større en (RA-500) fordi de ikke hadde RA-300 på lager. EDIT: Nice oversettelse i beagle, btw. Endret 22. desember 2005 av jorgis Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Noen av dere som har testa xorg70 enda? 5325162[/snapback] Vurderte å prøve den, men det var helt til jeg så alle tarfilene jeg må laste ned for å kompilere. Blir nok 6.9 her. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2005 To kjappe spørsmål: 1: Finnes det en liste over hardware som er 100% støttet av Linux, sånn at det er mulig å bygge en egen PC som garantert fungerer out of the box. Finnes det evt. en liknende liste over ferdigbygde laptoper? 2: I det siste har Internett koblet fra en mengde ganger. Linja deles av en CC-boks. Finnes det/er det mulig å lage en form for tekstlogg som inneholder kort og greit noe liknende dd.mm.yy. time:minutt:sekund - Koblet til dd.mm.yy. time:minutt:sekund - Koblet fra Jeg tenkte jeg skulle ha noe å vise til Telenor. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 Har dropline-gnome kommet ut for slackware current nå ? eller er det ennå lenge til? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 God jul! Jeg har visst ei stund for lenge sia laga meg en custom kernel, dom det var noe feil med. I grub sin menu.lst heter den «kernel 2.6.12-10-686.acpi », men jeg finner den ikke igjen i synaptic. Noen forslag til hvordan jeg kan fjerne den? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 God jul, pinviner! Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) God jul, gutter (og jenter?)! Måtte dere ete ribbe og pølser til buken står! Stein Erik Endret 24. desember 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 Som god linux-nerd bruker jeg selvsagt juiaften på å kompilere min egen kjerne, men god jul til dere andre som har et liv. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 God jul, folkens! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 God jul, alle sammen. Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 Hør, hør! God jul! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 God jul! måtte bare opp en tur og hente kaffe mens de andre begynner på oppvasken Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 24. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Jepp, god jul til alle sammen (sjenk meg en tanke, vi har ikke engang spist middag enda). Endret 24. desember 2005 av Izte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå