Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Huff, hva er det MS driver med? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=513124&hl=

Bra jeg ikke bruker dem lengre.

5319555[/snapback]

Jeg ser ikke noe galt i det jeg.

Men å tvinge på dette til brukeren? At det kommer «du har ulovlig windows» i startupen? Det blir for jævlig.

5319619[/snapback]

Hadde jeg sittet med en piratkopi, så hadde jeg egentlig hatt forståelse for det. Om det er lurt av MS er en annen ting. Piratkopiering er det som holder markedsmonopolet til MS i gang ;). Flere vil kanskje gå over til noe annet hvis de klarer å gjøre det veldig mye vanskeligere å piratkopiere.

Jupp, jeg valgte noe annet, og er storfornøyd :!:

Hehe, jepp. Er glad jeg slipper å taste inne den forbanna nøkkelen en gang i måneden mer :p.

5319685[/snapback]

Lol :p Klarte ikke å la være å poste en henvisning til §7:

Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

Orka ikke å starte et nytt emne for et lite spørsmål.. :p

Er det mulig å lage en slaks linux server som scanner igjennom alle delte filer på et samba nettverk etter virus?

5320254[/snapback]

Burde gå greit det. ClamAV er en finfin virusscanner, og samba kan som sagt kople seg til windows file shares. Mulig at du må skripte litt for å få den til å finne, montere opp, skanne, og så logge alle forekomster av virus, men bash fikser den biffen. Om det er interessant kan jeg sikkert poste en scan av en finfin bash-scripte-howto som linuxmagasinet trykket for et -> halvannetår siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jorgis: stilig kort. Vanlige jack-innganger til f.eks gitar? :) Hvor mye ga du for det?

5322911[/snapback]

Japp. Digger det, spesielt at man kan ha balanserte utganger på jack rett inn i mikseren, istedenfor å gå via ekstra skjøtestykker. Betalte 995,- hos www.procom.no. Så vidt jeg vet er det det billigste du får det, og butikken gir kjempegod service. Bestilte forresten også en forsterker (RA-300), og fikk en mye større en (RA-500) fordi de ikke hadde RA-300 på lager. :)

EDIT: Nice oversettelse i beagle, btw. :p

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål:

1: Finnes det en liste over hardware som er 100% støttet av Linux, sånn at det er mulig å bygge en egen PC som garantert fungerer out of the box. Finnes det evt. en liknende liste over ferdigbygde laptoper?

2: I det siste har Internett koblet fra en mengde ganger. Linja deles av en CC-boks. Finnes det/er det mulig å lage en form for tekstlogg som inneholder kort og greit noe liknende

dd.mm.yy. time:minutt:sekund - Koblet til
dd.mm.yy. time:minutt:sekund - Koblet fra

Jeg tenkte jeg skulle ha noe å vise til Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...