RattleBattle Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Huff, hva er det MS driver med? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=513124&hl=Bra jeg ikke bruker dem lengre. 5319555[/snapback] Jeg ser ikke noe galt i det jeg. Men å tvinge på dette til brukeren? At det kommer «du har ulovlig windows» i startupen? Det blir for jævlig. 5319619[/snapback] Hadde jeg sittet med en piratkopi, så hadde jeg egentlig hatt forståelse for det. Om det er lurt av MS er en annen ting. Piratkopiering er det som holder markedsmonopolet til MS i gang . Flere vil kanskje gå over til noe annet hvis de klarer å gjøre det veldig mye vanskeligere å piratkopiere. Jupp, jeg valgte noe annet, og er storfornøyd :!: Hehe, jepp. Er glad jeg slipper å taste inne den forbanna nøkkelen en gang i måneden mer . Endret 21. desember 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Plagsomt, dog ikke overraskende: Mitt nye ESI Juli@ vil ikke fungere i siste versjon av ALSA. Jaja, får sende det tilbake og heller kjøpe et annet, da. :/ 5317433[/snapback] Hva?! Det skulle være støttet, leste lenge om det, og satte det på toppen av ønskelista! 5318600[/snapback] Får et svært svakt signal, som er veldig skurrete og dårlig. Volumkontroll i alsamixer fungerer heller ikke. Mulig at bare den digitale biten fungerer, ser i hvert fall slik ut i ALSA-changelogs jeg har lest. Vet du om M-audio Audiophile 2496 fungerer i ALSA? 5319439[/snapback] Har du mulighet til å paste det du fant i changeloggen? Finner bare endel om "rasjonalisering" av kontroller spesifikke til digitale utganger spesifikt til DMX6Fire, og en fiks for Delta kort når jeg søker på envy24. M-Audio 2496 er støttet ifølge lista over lydkort ALSA støtter - merk dog at den er relativt gammel. Fant heller ingenting merkelig på devel-maillista. Har dessverre ingen erfaring med kortet, sitter fortsatt på et gammelt drittkort. Er heller ingenting på bugtracker'n om Juli@ kortet - tror det er flere som blir glade om du er villig til å slenge inn et par linjer om hva som har skjedd deg her Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Hvordan sletter jeg GRUB? Må bli kvitt det, for å kunne kjøre backup, da det avbryter backup programmet jeg har =( Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Orka ikke å starte et nytt emne for et lite spørsmål.. Er det mulig å lage en slaks linux server som scanner igjennom alle delte filer på et samba nettverk etter virus? Endret 21. desember 2005 av Hrisebro Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Ang. pirat-Windows: Tror MS gjør dette fordi de har nok brukere som ikke vet om alternativene til at de vil betale for det. Problemet er bare det at folk nå bare blir nektet oppdateringer (noe de fleste ikke vil savne, siden oppdateringer er så plagsomt å køjre når de skal surfe rundt med mywebspywaresearch). Konsekvensen er at uansett om MS fikser sikkerhetshull i windows eller ikke, vil hjemmemaskiner med pirat-windows (en god del) være full i virus og annet dritt. Flere brukere til Ubuntu, da. bøb: Fant denne når jeg googlet før jeg kjøpte det (googlet på "juli@ alsa linux"): <[email protected]> (05/02/14 1.1966.112.43) [ALSA] Added ICE1724 - ESI Juli@ code (not complete) + AK4114 code + AK4358 Serial BUS drivers,AK4114 receiver,AK4XXX AD/DA converters ICE1712 driver,ICE1724 driver Initial incomplete driver for ESI Juli@ cardcards based on ICE1724, AK4114, AK4358 and AK5385. The ICE1724 and ICE1712 main files plus some drivers are also updated (cleanups and new callbacks). Signed-off-by: Jaroslav Kysela <[email protected]> Dette var altså i februar i år, så jeg regnet med at det var mulig å gjøre litt fremgang på 10 måneder... Ser nå at i listen over lydkort finnes ikke ESI, men Ego Systems Inc. (som er forkortelsen til ESI). Det så jeg ikke før, og der står det at Juli@ er under utvikling: [X+] Possible to support, but no driver has been written yet Står at "driver is being written right now". Men om det kommer til å ta ti måneder til før driverne er ferdig, kommer jeg til å sende det tilbake. I utgangspunktet trenger jeg ikke inngangene på lydkortet før om noen måneder, men det er greit å i det minste ha playback-muligheter. EDIT: Noen på ESI-forumene sier at de har fått det til å virke med en nyere versjon av ALSA enn jeg kjører. Ubuntu breezy har vel 1.0.9, mens de har testet med 1.0.10rc2 og nyere. Der skulle det visstnok fungere, men volumkontroll var ikke mulig. For min del er volumkontroll uvesentlig, da jeg likevel har gain-kontroll på mikseren min. Noen som har en lett guide til hvordan jeg kan installere/kompilere ALSA 1.0.11 (fra .tar.gz på siden deres)? Har prøvd, men gikk ikke så bra, grunnet utrolig dårlig dokumentasjon. Endret 21. desember 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Eneste problemet med den lista over støttede ting er den ikke har blitt oppdatert siden Mars. Devel-lista og bugtracker'n sier at kortet er støtta ( https://bugtrack.alsa-project.org/alsa-bug/view.php?id=908 og http://thread.gmane.org/gmane.linux.alsa.devel/23090 ) siden 6/6. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Så problemet mitt er bare at min ALSA-versjon (1.0.9) er for gammel? Da er det bare å finne en god guide til kompilering og installasjon av 1.0.11, da... *krysse fingre* Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Aner ikke, men det er sikkert verdt et forsøk i det minste Hvilken distro har du? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Ubuntu Breezy, dog ikke en ren install, men en apt-get upgrade fra 5.04. Skal ta clean install så snart jeg får fatt i en ny disk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Hmm, nå funker alt superdupert med mitt Juli@-kort. Eneste som irriterer er at volumet kun kan endres på den ene kanalen, og det er så lavt at det fort blir litt sus på inngangene på mikseren. Skal sjekke om jeg får fikset det nå, med min gode venn google ved min side. EDIT: Litt instillinger i volumkontrollen til GNOME, så funker alt superduperperfekt. Takk til deg, Bøb, for jeg hadde egentlig gitt opp håpet om å få det til å virke før du fikk meg til å ombestemme meg. Endret 21. desember 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Heh, bare hyggelig. Kjekt å få bekreftet at drømmekortet (vel, iallefall midlertidig, tror jeg er på god vei til å bli av den typen audiofil som aldri blir fornøyd av noe) faktisk virker i GNU/Linux Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Nå som alt fungerer fint, er eneste nedturen at jeg kjøpte ubalanserte jack-kabler istedenfor balanserte (ikke det at de hadde det på musikkmagasinet, men likevel). Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Som sagt, aldri fornøyd On "topic", har noen av dere prøvd ut Xorg R7.0 enda? Den ligger i testing i Archlinux, men jeg har ikke giddet å legge det inn enda, er ikke helt sikker på om det er verdt maset å fikse det (ligger ikke lenger i /usr/X11R6/ etc). Ser morro ut riktignok Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Ligger visst i Ubuntu Dapper (tilsvarende testing), men hva er nytt egentlig? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Den største forandringen er nok at alt er modulisert. Fonter, drivere etc kan legges inn hver for seg. Lurer bare på hvordan det funker i praksis. Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Tror nok det blir et helvete for de som har pakkeansvaret i de forskjellige distroer. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 Orka ikke å starte et nytt emne for et lite spørsmål.. Er det mulig å lage en slaks linux server som scanner igjennom alle delte filer på et samba nettverk etter virus? 5320254[/snapback] Quoter meg selv jeg.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 jorgis: stilig kort. Vanlige jack-innganger til f.eks gitar? Hvor mye ga du for det? Står en del i kommentar-delen på /. om modulær Xorg. Sånn jeg oppfattet det vil det først og fremst gjøre det enklere for utviklerne og evt. nye utviklere, men dette kommer jo oss forbrukere til gode i form av hyppigere oppdateringer... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 En av fordelene er at man slipper å installere drivere etc som man ikke bruker. På den andre siden må man være klar over hvilke man trenger. Arch skulle hvertfall lage en pseudo-pakke som avhenger av alle driverne, fontene osv slik at man får en enklest mulig overgang. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2005 http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=0...227239&from=rss Kjør Linux som en skjermbeskytter i Windows! Interesant, men nyttig? http://www-128.ibm.com/developerworks/linu...ary/l-scrnsave/ So why should you read this article? Why, indeed, should I write it? My motive is to help remove two obstacles to the wider adoption of free and open source software. Those obstacles are: * The perceived difficulty and disruptive effects of installing Linux * The uncertainty of hardware support for Linux OS/2 is finally being withdrawn on December 23, 2005. According to the IBM Web site on OS/2 Warp migration (see Resources), there is no replacement product from IBM. IBM suggests that OS/2 customers consider Linux. But which Linux? Without knowing what a client intends to do, it would be irresponsible to make a blanket recommendation. However, on December 25, 2005, the demand for GamesKnoppix St. Nicholas' Day will be large, and the delivery capability will be sufficient. And if you configure it as a screensaver, even the possibility of pressing the wrong key to start it is eliminated. Morro er det uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå