Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Prøver her.

Har en Raptordisk på RAID-kontroller (kjører ikke RAID, men måtte dette for at windows ville finne disken under installasjonen). Problemet nå er at Partition Magic ikke klarer å partisjonere diske slik at jeg kan installere Fedora(64Bit). Har en annen S-ATAdisk også, som står på vanlig kontroller, og heller ikke denne klarer PM å partisjonere.

Kan jeg partisjonere disken fra installasjonen av Fedora? Har prøvd å installere fedora på en P_ATAdisk også, men da får jeg ikke bootloader til å virke, så den starter bare windows som normalt etter installasjonen. Kan heller ikke velge P-ATAdisken som bootdevice i BIOS, selv om BIOS finner den. Begynner å bli litt rådløs her.

Specs i profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir 18 om ca 3 måneder..

Forresten, hva er det med iwconfig som ikke vil høre på meg når jeg angir en wep-nøkkel?

iwconfig eth1 key restricted 5a7b2cadbecf6a7b8c3daebf1a
Error for wireless request "Set Encode" (8B2A) : 
     SET failed on device eth1; Operation not supported.

:hmm:

Endret av huf
Lenke til kommentar
Blir 18 om ca 3 måneder..

Forresten, hva er det med iwconfig som ikke vil høre på meg når jeg angir en wep-nøkkel?

iwconfig eth1 key restricted 5a7b2cadbecf6a7b8c3daebf1a
Error for wireless request "Set Encode" (8B2A) : 
     SET failed on device eth1; Operation not supported.

:hmm:

Dersom nøkkelen er en ASCII-streng, må du prefixe den med s:, altså "iwconfig eth1 key s:5a7b2cadbecf6a7b8c3daebf1a", men nå vet jo ikke jeg om den er det eller ei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...