Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gaim2.0 i beta? Grøss und Gru - jeg som har kunnet slappe av i oversettinga i laang tid nå... Så kommer den monsterjobben rasende. *grynt*.

5313692[/snapback]

Oversetter du? Si ifra hvis jeg skal hjelpe til med et ord eller hundre.

5314287[/snapback]

Ahh.. Vanvittig deilig å slippe den überslemme *SPLINGSPLOINGHYYYL*-lyden hver gang man sender/mottar en melding.

De nye lydene er så behagelige at jeg faktisk vurderer å ha dem påslått.

Når det kommer til oversetting, kan jeg godt gi en hjelpende hånd også, dersom det er ønskelig.

5314312[/snapback]

En STOR takk! Er ikke noe vits å begynne ennå, iom. at det er lenge unna "String Freeze" (mye endringer har poppet opp etter at beta'en har kommet). Dersom dere virkelig er interessert, meld dere på på denne mailinglista (lite trafikk). Si i fra her når dere er på, så skal jeg få sendt ut instruksjoner. Flott å slippe å sitte med hele jobben alene!

http://lists.sourceforge.net/lists/listinfo/gaim-i18n

Når det er gjort, trenger jeg jabber/msn-nicket deres så vi kan koordinere hvilke ord som brukes etc. (versjon 1.x er et rot av forskjellige ord brukt om det samme - spesiellt "buddy"). Send meg på PM så legger jeg dere til.

Språklige rettningslinjer når du oversetter til norsk:

http://i18n.skolelinux.no/ (hovedside)

http://i18n.skolelinux.no/retningslinjer.html (språklige retningslinjer)

http://i18n.skolelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html (ordliste for dataord. Merk spes. host -> vert etc. Ha denne oppe i firefox og bruk control-F for å søke opp ting når du er usikker på hva som er godt norsk)

Ellers så tror jeg ikke det er noen nynorskoversetter - kansje kan en slik oversettelse avledes fra en bokmålsoversettelse? Personlig skriver jeg det som må kunne kalles et "radikalt bokmål" - dvs. jeg bruker en del a-endinger etc. Sikkert lurt om vi forsøker å holde ca. samme stil, men dette avtaler vi seinere i dag pr. IM. OK?

Lenke til kommentar

Jah, da har vi dagens "olefiver kjeder seg på jobb og har surfet rundt etter GNU/Linux nyheter" innlegg:

Debunking common GNU/Linux myths

En meget god artikkel som tar for seg 9 vanlige GNU/Linux myter/fordommer i dagens samfunn, og oppklarer hva som er galt med dem.

Godt sluttord også:

GNU/Linux is a lot of things, and by the same token it isn't a lot of things. The best way you can determine its worth to you is by researching which distribution will be best for what you want to do, and to give it an honest and patient evaluation. Fear generates myth, and in the case of GNU/Linux there is a lot of fear from several fronts: from proprietary software manufacturers, from Windows-dependent businesses and consulting firms, and from users who don't understand what free software is about. Don't be afraid -- try it for yourself.
Lenke til kommentar
Gaim2.0 i beta? Grøss und Gru - jeg som har kunnet slappe av i oversettinga i laang tid nå... Så kommer den monsterjobben rasende. *grynt*.

5313692[/snapback]

Oversetter du? Si ifra hvis jeg skal hjelpe til med et ord eller hundre.

5314287[/snapback]

En STOR takk! Er ikke noe vits å begynne ennå, iom. at det er lenge unna "String Freeze" (mye endringer har poppet opp etter at beta'en har kommet). Dersom dere virkelig er interessert, meld dere på på denne mailinglista (lite trafikk). Si i fra her når dere er på, så skal jeg få sendt ut instruksjoner. Flott å slippe å sitte med hele jobben alene!

http://lists.sourceforge.net/lists/listinfo/gaim-i18n

5314350[/snapback]

Prøvde å joine den mailing-listen, men fikk litt trøbbel når jeg sendte sånn confirm-mail:

<[email protected]>:
66.35.250.206 does not like recipient.
Remote host said: 550-Callback setup failed while verifying <[email protected]>
550-Called:   83.143.81.58
550-Sent:     MAIL FROM:<>
550-Response: 555 fully qualified email address required (#5.5.1)
550-The initial connection, or a HELO or MAIL FROM:<> command was
550-rejected. Refusing MAIL FROM:<> does not help fight spam, disregards
550-RFC requirements, and stops you from receiving standard bounce
550-messages. This host does not accept mail from domains whose servers
550-refuse bounces.
550 Sender verify failed
Giving up on 66.35.250.206.

:dontgetit:

EDIT: Synes det er litt merkelig, ser jo i mail-headerne mine at From-headeren er spesifisert og ser helt greie ut:

From: Jørgen Tellnes <[email protected]>

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Plagsomt, dog ikke overraskende: Mitt nye ESI Juli@ vil ikke fungere i siste versjon av ALSA. :(

Jaja, får sende det tilbake og heller kjøpe et annet, da. :/

5317433[/snapback]

Hva?!

Det skulle være støttet, leste lenge om det, og satte det på toppen av ønskelista!

Lenke til kommentar

Hei, jeg prøver å installere Openbox menu builder (eller no sånt), men jeg får ikke installert setup.py. Jeg bruker kommandoen "python setup.py install", men får følgende feilmelding:

running install

error: invalid Python installation: unable to open /usr/lib/python2.4/config/Makefile (No such file or directory)

Hva mangler jeg?

Lenke til kommentar

Ok, nå er jeg lei av dette; hvordan kan jeg få acpi til å lese batteristatusen min? Dette er laptopen det gjelder. Jeg har prøvd å lappa acpi-table (som kun hadde warnings, ingen error), installert nyeste kernel fra kernel.org, satt diverse parametere i menu.lst og søkt på google. Enda finner jeg det ikke ut. Batteriet det gjelder er Et smart battery, og det funka bra å lese fra i windows, den gangen jeg hadde det installert.

dmidecode gir:

Handle 0x0017
       DMI type 22, 26 bytes.
       Portable Battery
               Manufacturer: Sanyo
               Name: Sanyo
               Chemistry: Lithium Ion
               Design Capacity: 4400 mWh
               Design Voltage: 14800 mV
               SBDS Version: Bat123
               Maximum Error: 100%
               SBDS Serial Number: 04D2
               SBDS Manufacture Date: 1985-08-25
               OEM-specific Information: 0x00000000

«ls /proc/acpi/battery» er tom og «lsmod | grep battery» gir

battery                 9348  0

Forslag? Anyone?

Lenke til kommentar
Plagsomt, dog ikke overraskende: Mitt nye ESI Juli@ vil ikke fungere i siste versjon av ALSA. :(

Jaja, får sende det tilbake og heller kjøpe et annet, da. :/

5317433[/snapback]

Hva?!

Det skulle være støttet, leste lenge om det, og satte det på toppen av ønskelista!

5318600[/snapback]

Får et svært svakt signal, som er veldig skurrete og dårlig. Volumkontroll i alsamixer fungerer heller ikke. Mulig at bare den digitale biten fungerer, ser i hvert fall slik ut i ALSA-changelogs jeg har lest. Vet du om M-audio Audiophile 2496 fungerer i ALSA?

Lenke til kommentar
Huff, hva er det MS driver med? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=513124&hl=

Bra jeg ikke bruker dem lengre.

5319555[/snapback]

Jeg ser ikke noe galt i det jeg.

Men å tvinge på dette til brukeren? At det kommer «du har ulovlig windows» i startupen? Det blir for jævlig.

Windows får man på en betingelse, at man betaler for den. Vil du ikke det, velger man noe annet.

5319573[/snapback]

Jupp, jeg valgte noe annet, og er storfornøyd :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...