olear Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Da har GAIM 2.0.0beta1 blitt lansert. Den største forandringen er UIen (prøver å bli mer kompatibel med GNOME). Again, this is a beta release and should not be used by those with a heart condition, if you are pregnant, or if you are under the age of 8. Side-effects include awesomeness, dumbfoundedness, dry mouth and lava. Consult your doctor to find out if Gaim 2.0.0beta1 is right for you. Slackere finner pakke her: http://packages.slackforge.net/testing/gaim/ (denne versjonen inkluderer ikke gaim-encryption, da den ikke er kompatibel med 2.x enda) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg tenker på å gå til innkjøp av en printer, om den skal være tilkobla mim ubuntulaptop eller min fars desktop (winme, grøss og gru), veit jeg ikke. Printeren bør være billig, men den bør altså funke på linux OG over nettverket. Dette har jeg hørt cups skal gjøre fint, men hvordan funker cups egentlig? hvordan legger jeg til printer over nettverket? Har dere tips til hvilken printer jeg skal kjøpe inn? Så billig og bra som mulig, ikke over kr 1500,- Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Anbefaler HP, men de koster. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Da har GAIM 2.0.0beta1 blitt lansert. Den største forandringen er UIen (prøver å bli mer kompatibel med GNOME). Again, this is a beta release and should not be used by those with a heart condition, if you are pregnant, or if you are under the age of 8. Side-effects include awesomeness, dumbfoundedness, dry mouth and lava. Consult your doctor to find out if Gaim 2.0.0beta1 is right for you. Slackere finner pakke her: http://packages.slackforge.net/testing/gaim/ (denne versjonen inkluderer ikke gaim-encryption, da den ikke er kompatibel med 2.x enda) 5308979[/snapback] Så man kan altså ikke bruke MSN med gaim 2.0 med andre ord? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Gaim2 fra cvs funker strålende på msn her. Endret 18. desember 2005 av dabear Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg har nå installert Apache, PHP5 og MySQL via pakkasystemet til Ubuntu, men jeg finner ingen plasser å konfigurere dem. Må jeg gjøre dette ved å editere forskjellige tekstfiler? Sliter litt med tilgang og slikt tror jeg. ("You don't have permission to access /hjemmeside/index.htm on this server." og noe andre greier på PHP) Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Så man kan altså ikke bruke MSN med gaim 2.0 med andre ord? Fungerer fint det, gaim-encryption er en plugin. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Fikk det opp og gå nå. Kompilerte først fra source, men fikk problemer med MSN og SSL. Fant så en deb-pakke og da fungerte det fint: http://www.ubuntuforums.org/showpost.php?p...91&postcount=17 Ikke verst, nå kan man jo se sin egen status uten å legge til seg selv . Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=100899 Her finner du en liten forklaring på hvordan man kompilerer Gaim fra CVS under Ubuntu, og samtidig en .deb-pakke. Har selv installert den pakken, og det fungerer så langt strålende. Endelig en ordentlig status-funksjon! =) EDIT: ser det er flere tråder og pakker til Ubuntu, men det er vel bare bra. Endret 18. desember 2005 av Izte Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 Æsj, den støtter animasjoner Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 Er det en stor synlig forskjell på nye Gaim? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Er det en stor synlig forskjell på nye Gaim? 5311388[/snapback] Ikke større. Bedre styring på din egen status. Ellers så jeg ikke noe spesielt, bortsett fra at ting var plassert litt andre steder, litt annet utseende. Buddy-liste-saken ser slik ut. Crystal-ikonene har jeg lagt til selv. Endret 19. desember 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 En interessant observasjon gjort av www.distrowatch.com: Det er ikke bare bare å installere GCC i Ubuntu. Veldig trist at et så viktig verktøy som GCC skal være så vanskelig å installere i en distro som er lagd for å være enkel å bruke. Noe som vil få erfarne brukere til å styre unna denne distroen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) En interessant observasjon gjort av www.distrowatch.com:Det er ikke bare bare å installere GCC i Ubuntu. Veldig trist at et så viktig verktøy som GCC skal være så vanskelig å installere i en distro som er lagd for å være enkel å bruke. Noe som vil få erfarne brukere til å styre unna denne distroen. 5311579[/snapback] Så om noe er vanskelig å gjøre i en "enkel" distro vil erfarne brukere (som er vant til å gjøre det som er vanskelig) styre unna? Selvmotsigende. Dessuten er det ikke spess. vanskelig å installere GCC. Pakken build-essential inneholder gcc, g++, make, dpkg-dev og libc-dev. EDIT: Står også litt om det i ubuntuguiden, selv om det er for 5.04 har ikke noe endret seg på dette. http://ubuntuguide.org/#build-essential[/url]']Q: How to install Basic Compilers (build-essential)? 1. Read General Notes 2. Read How to add extra repositories? 3. sudo apt-get install build-essential Endret 19. desember 2005 av jorgis Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 En interessant observasjon gjort av www.distrowatch.com:Det er ikke bare bare å installere GCC i Ubuntu. Veldig trist at et så viktig verktøy som GCC skal være så vanskelig å installere i en distro som er lagd for å være enkel å bruke. Noe som vil få erfarne brukere til å styre unna denne distroen. Tja, distroens målgruppe er nybegynnere, eller folk som vil at ting bare fungerer. GCC skal ikke være nødvendig, og hvis GCC er nødvendig så har hele prinsippet med Ubuntu gått tapt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 Så om noe er vanskelig å gjøre i en "enkel" distro vil erfarne brukere (som er vant til å gjøre det som er vanskelig) styre unna? Selvmotsigende. Dessuten er det ikke spess. vanskelig å installere GCC. Pakken build-essential inneholder gcc, g++, make, dpkg-dev og libc-dev. I distroer som regnes som "vanskelige", er GCC en selvsagt del av distroen/operativsystemet. Hadde jeg ikke hatt GCC, ville jeg ikke kommet langt. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 Gaim 2.0, ja.. Synd de droppa/utsatte gaim-vv-mergen. Det var inntrykket mitt etter å ha lest på /. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 hihi, dervar egen partisjon til Ubunto opprettet, brenner ett fint image til meg selv nå =) .Gleder meg inni hampen til å prøve Ubuntu. (denne skulle kanskje værtpostet under gledes utbrudd, men men) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 hihi, dervar egen partisjon til Ubunto opprettet, brenner ett fint image til meg selv nå =) .Gleder meg inni hampen til å prøve Ubuntu. (denne skulle kanskje værtpostet under gledes utbrudd, men men) 5312422[/snapback] Skulle heller postet det i et debian-forum Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2005 hihi, dervar egen partisjon til Ubunto opprettet, brenner ett fint image til meg selv nå =) .Gleder meg inni hampen til å prøve Ubuntu. (denne skulle kanskje værtpostet under gledes utbrudd, men men) 5312422[/snapback] Skulle heller postet det i et debian-forum 5312478[/snapback] Hm, da regner jeg med at du mener på et annet forum, ikke en del av diskusjon.no? Eller det en egen del for Debian som jeg aldri har sett her? uansett, vi er up and running! Jeg fikk ikke velge partisjonen jeg så pent hadde forberedt, men Ubuntu lagde fint sin(e?) egne =) . Fikk ikke til å laste ned Opera, ble noe kluss, men det er ikke så farlig akkurat nå, sitter bare å leker meg i et OS som er nesten like vakkert som OSX! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå