stigfjel Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Synes k3b fungerer like bra, eller bedre enn selveste Nero. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Nå ser jeg ikke på XFCE som en WM, men som en DE (GNOME lite edition ).5291232[/snapback] Xfce er det Gnome prøver å være Men det er jo også helt riktig. Xfce *er* en DE, faktisk er Xfce det eneste skikkelige alternative til KDE og Gnome. (hvis ikke en har lyst til å bruke CDE eller noen av de mer obskure da) BTW: hvem bruker grafiske filbehandlere når en har CLI og mc Lenke til kommentar
mrMarL Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Noen som vet hvorfor CPUen blir overbelasta når jeg besøker vg sin hjemme sie? Bruker Firefox, testa opera men der gikk det helt greit. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Det er flash som bruker cpu, og du har nok ikke flash-plugin i Opera. VG viser gif-er i stedet hvis du ikke har flash, man ser ikke så lett forskjell. Gå på hw.no f.eks. så ser du forskjellen. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Flashblock, evt. adblock er fine extensions for å stoppe Flash-trash. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Hvis man skal få noe ordentlig "effekt" av lettvekts-vindusbehandlere må man vel unngå alt som er av GTK-, QT- og KDE-programmer? Hva skal man da bruke? GTK-apps og en lett WM (f.eks Fluxbox) fungerer perfekt på eldre maskiner og gir den "effekt" man trenger. Nå ser jeg ikke på XFCE som en WM, men som en DE (GNOME lite edition ). Ser også at E17 begynner å komme seg, testet den i helga igjen og nå begynner filbehandler og configmenyer å komme på plass. 5291232[/snapback] Ja, hva man skal bruke ja. Det lurte jeg på også . Jeg brukte fluxbox litt på en eldgammel PC, men følte at jeg var like langt igjen da jeg fyrte opp GTK-programmer. Lenke til kommentar
mrMarL Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Det er flash som bruker cpu, og du har nok ikke flash-plugin i Opera. VG viser gif-er i stedet hvis du ikke har flash, man ser ikke så lett forskjell. Gå på hw.no f.eks. så ser du forskjellen. 5292093[/snapback] unnskyld, jeg mente dagbladet. Men RattleBattle, adblock er et program som jeg må installere eller noe som er innebygd i firefox som jeg må aktivere?. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Xfce er det Gnome prøver å være Men det er jo også helt riktig. Xfce *er* en DE, faktisk er Xfce det eneste skikkelige alternative til KDE og Gnome. (hvis ikke en har lyst til å bruke CDE eller noen av de mer obskure da) BTW: hvem bruker grafiske filbehandlere når en har CLI og mc 5291757[/snapback] Jepp, MC slår alle GUI-baserte filbehandlere. XFCE er grei den, synes personlig at Fluxbox m/ROX er et bedre alternativ en XFCE. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Det er flash som bruker cpu, og du har nok ikke flash-plugin i Opera. VG viser gif-er i stedet hvis du ikke har flash, man ser ikke så lett forskjell. Gå på hw.no f.eks. så ser du forskjellen. 5292093[/snapback] unnskyld, jeg mente dagbladet. Men RattleBattle, adblock er et program som jeg må installere eller noe som er innebygd i firefox som jeg må aktivere?. 5292239[/snapback] Adblock er en extension og i grunn ganske lett å installere: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?s...=774&hl=adblock EDIT: Scroll deg ned til adblock plus. Den originale adblock har hatt litt problemer med FF 1.5. Trykk på isntall, og kjør i gang. Første gang du gjør det, kommer det opp en sak litt oppe hvor du må godkjenne siden. Trykk så install igjen etter dette. Du er også greit å legge til et filter i adblock. Dette fungerer greit hos meg: *.ad.* *.ads.* *.adserver.* *.adtech.* *.tradedoubler.* */ADS_Banner/* */Ads/* */Banners/* */adframe.* */an/* */annonser/* */annonsorer/* */bannere/* */banners/* */campaigns/* */uploads/*/gallery* *ChatMeiddleLeft* *adserver* *banner* *habbo* *http://ad.* *http://ad1.* *http://ads.* Da er det en start, du finner sikkert ut av mer om adblock etterhvert . Endret 14. desember 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
mrMarL Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Takk RattleBattle, ser på det nå. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Ja, hva man skal bruke ja. Det lurte jeg på også . Jeg brukte fluxbox litt på en eldgammel PC, men følte at jeg var like langt igjen da jeg fyrte opp GTK-programmer.5292106[/snapback] Hvis den er eldgammel er det sikkert best å kun bruke WM og programmer basert på Xlib Som Xedit og Xroast, og JWM eller Matchbox som WM. thihi Eller du kan legge inn QNX? Ja! Bruk QNX Jepp, MC slår alle GUI-baserte filbehandlere. XFCE er grei den, synes personlig at Fluxbox m/ROX er et bedre alternativ en XFCE. 5292319[/snapback] MC is teh l0rd 0f teh fil3s Spørsmål: Har du prøvd å gå ROX only? Altså bare ROX, det skal vel gå... For ROX er jo orginalt en DE. Du bruker vel bare visse deler av ROX, som ikon behandling... Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Spørsmål: Har du prøvd å gå ROX only? Altså bare ROX, det skal vel gå...For ROX er jo orginalt en DE. Du bruker vel bare visse deler av ROX, som ikon behandling... Nope, tror nok ikke jeg kommer til å teste den heller. Skal mye til for at jeg i det hele tatt vurderer noe annet en Flux (er helt avhengig av shortcuts og lignende). RattleBattle: Hvor gammel maskin snakker vi om egentlig? Brukte en gammel PII 300mhz med 64mb som hovedmaskin i fjor, kjørte Mozilla, GIMP, XMMS og MPlayer uten noen problem, greit Mozilla kunne ha vært raskere i oppstarten, men i bruk var den helt grei. Endret 14. desember 2005 av olear Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 233 Mhz, 292 (?) MB Ram. Altså det gikk greit, men følte ikke at selve surfingen gikk så mye raskere enn i GNOME/KDE (strippet for effekter) enn det den gjorde i fluxbox. Selvfølgelig var det stor forskjell i sekunder den brukte på å starte skrivebordet, men ellers ikke noe vesentlige forskjeller. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Ok, problemet er Gecko, den er for kravstor. Får håpe at GTK+ Webcore prosjektet blir noe av. KHTML er mye raskere når det gjelder rendring. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Nope, tror nok ikke jeg kommer til å teste den heller. Skal mye til for at jeg i det hele tatt vurderer noe annet en Flux (er helt avhengig av shortcuts og lignende).5292484[/snapback] Hver sin smak. Selv om det motstrider hensikten ved å bruke Flux: har'u prøvd å bruke Flux som WM for KDE eller Gnome? Har det no særlig innvirkning på ytelsen tro? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Når jeg skal installere ubuntu fra boot cd så kommer det til start tingen der jeg kan velge server eller bare vanlig installasjon av å trykke enter. Her fryser det seg. Jeg prøvde med mandriva cd, det gikk helt fint. Har prøvd to forskjellige ubuntu cd'er.. Må jeg fjerne mandriva først? Hvordan? Hva skal jeg gjøre for å få installert ubuntu. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Sikker på at cden er frisk? Fryser det idet du trykker enter eller kommer det noe tekst først. I så fall hvor langt kommer du. Du trenger i alle fall ikke å slette Mandriva først. Endret 14. desember 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Prøvd 2 cd'er Kommer til der det kommer tekst.. *edit* misforsto, får ikke trykket enter nei, har prøvd men det låser seg bare. Knyttneven var ikke til hjelp her. *editx2* Kommer en person med flere cd'er om littegrann skal prøve senere men må renske forgasseren på mopeden først Endret 14. desember 2005 av Ole J Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Hver sin smak. Selv om det motstrider hensikten ved å bruke Flux: har'u prøvd å bruke Flux som WM for KDE eller Gnome? Har det no særlig innvirkning på ytelsen tro? Jepp Faktisk, prøvde en Flux/KDE-kombo for noen år tilbake, hadde ikke nå å si på ytelsen. Det er ikke WMen til KDE som er treig, det er alt det andre. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 14. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2005 Nå har jeg prøvd 6 cd'er og ingen funket i boot alle fryser seg før jeg får muligheten til å trykke enter.. Alle funker inne i mandriva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå