Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gahhh! Får ikke wget til å funke.... :mad:

$ wget -nd -r --level=2  http://www.muppetlabs.com/~nathan/video/Juice/

Laster bare ned index og noen gif'er, men ikke noen av filene i katalogen.... pluss at jeg får en fil som ikke er i den forbanna katalogen... :realmad:

Edit:

Fikk til å laste ting ned med:

$ wget -B  http://www.muppetlabs.com/~nathan/video/Juice/ -F -i index.html

Men hvorfor i ... funker det ikke direkte? Har jo gjort det mange ganger før... :hrm:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
ett lite wine spørsmål:

kan windows .net applikasjoner kjøres i wine ?

Er ett supert .net app jeg gjerne skulle hatt tilgang til i linux.............

5287677[/snapback]

Mulig du kan kjøre .net framework i wine, men det ville blitt som å installere java igjennom wine - bortkastet. Java og .NET er egentlig samme greia (samme prinsipp, to varianter), og det finnes en god (har jeg hørt i alle fall, har aldri testet den selv) .NET implementasjon til Linux/Unix ved navn Mono. Prøv den ;)

Og så: Varm opp flammekasterene...

Ang Linus og Gnome: Linus kan si hva han vil. At han er knall til å lage kerneler, gir han ikke automatisk "gudestatus" som interface-designer. Personlig mener jeg KDE er stygt, rotete, og kommer generellt i veien (hvis du i det hele tatt kan finne hvilken knapp du vil ha - panelene i selv det enkleste KDE-program er totalt nedlessa...)

Det handler ikke om idioti. Ja jeg er enig i at å "påtvinge" brukerne spatial Nautilus var en tabbe, og at Konquerror er bra, men svært mange KDE-programmer har faktisk for mange valgmuligheter for lett synlig.

Gnome-programmer har heller et par store/tydlige knapper som man ikke blir sittende å myse på for de viktigste/mest brukte funksjonene, mens de andre ligger i ryddige menyer. Dette gjør at jeg er mer effektiv når jeg bruker Gnome-programmer - ettersom jeg bruker tiden min til å gjøre jobben min, ikke peke på en og en knøtteknapp for å se hva den gule teksten sier.

Lenke til kommentar
Trodde da det var almen kjent at Gnome ser bedre ut enn KDE  :p

Gnome: ren og pen:

*bilde*

KDE: litt for mye av alt:

*bilde*

He, he. Vel GNOME ser bra ut, men jeg vil heller ha noe jeg kan fikle med, er jo det indre som teller :)

Seriøst, GNOME er ren og pen, men det går ut over alt det andre. I det sekund du vil forandre på noe så sitter du der. KDE kan være litt for mye av det gode, men jeg ville nok ha valgt KDE, alene for den grunn at jeg faktisk får lov til å gjøre mer eller mindre det jeg vil.

Nå skal det sies at jeg bruker bare GTK-programmer, men såklart uten GNOME.

Stigfjel: At KDE baserer seg på norsk teknologi er etter min mening et dårlig argument for å bruke KDE, det viktigste er at det fungerer, ikke hvor eller hvem som lagde det.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Stigfjel: At KDE baserer seg på norsk teknologi er etter min mening et dårlig argument for å bruke KDE, det viktigste er at det fungerer, ikke hvor eller hvem som lagde det.

5290331[/snapback]

Det finnes mange gode grunner for å bruke KDE. De programmene jeg bruker mest, er KDE-basert. Tenker spesielt på k3b og kdetv. Og jeg liker KDE veldig godt. Det at KDE baserer seg på norske Qt er jo moro for oss nordmenn.

Lenke til kommentar
Hvis man skal få noe ordentlig "effekt" av lettvekts-vindusbehandlere må man vel unngå alt som er av GTK-, QT- og KDE-programmer?

Hva skal man da bruke?

GTK-apps og en lett WM (f.eks Fluxbox) fungerer perfekt på eldre maskiner og gir den "effekt" man trenger.

Nå ser jeg ikke på XFCE som en WM, men som en DE (GNOME lite edition :) ).

Ser også at E17 begynner å komme seg, testet den i helga igjen og nå begynner filbehandler og configmenyer å komme på plass.

Lenke til kommentar

5290331[/snapback]

Det finnes mange gode grunner for å bruke KDE. De programmene jeg bruker mest, er KDE-basert. Tenker spesielt på k3b og kdetv. Og jeg liker KDE veldig godt. Det at KDE baserer seg på norske Qt er jo moro for oss nordmenn.

5290496[/snapback]

k3b er knall. Ikke at det er noe problem å mikse det inn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...