LessThanJake Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 Hei, noen som kan anbefale meg en god multilanguage editor for gnome? Den må altså støtte python/php kombinert med html og js samtidig pluss eventuelt andre. Den må ha et gtk-grensesnitt, så fks Kdevelop er ikke aktuelt. 5286843[/snapback] Jeg liker best Emacs, tar "litt" lang tid å komme inn i, men det er verdt det!! Den er ikke gtk, man heller ikke qt. så den ser litt jalla ut Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 Har prøvd å ta en "sudo route add default gw" <ip> men det funker like dårlig! Forslag? Feilmelding? route add default gw <ip> skal fungere. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 Hei, noen som kan anbefale meg en god multilanguage editor for gnome? Den må altså støtte python/php kombinert med html og js samtidig pluss eventuelt andre. Den må ha et gtk-grensesnitt, så fks Kdevelop er ikke aktuelt. 5286843[/snapback] Jeg liker best Emacs, tar "litt" lang tid å komme inn i, men det er verdt det!! Den er ikke gtk, man heller ikke qt. så den ser litt jalla ut 5286881[/snapback] Den bruker da gtk1 så vidt jeg veit? Uansett kompilerte jeg den med gtk2, så den ser ikke så værst ut. Andre forslag? Liker ikke emacs så veldig godt egentlig. Spesielt at scrollbaren er til venstre Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Den bruker da gtk1 så vidt jeg veit? Uansett kompilerte jeg den med gtk2, så den ser ikke så værst ut. Andre forslag? Liker ikke emacs så veldig godt egentlig. Spesielt at scrollbaren er til venstre GVIM, Gedit, Bluefish eller kanskje Leafpad? Endret 12. desember 2005 av olear Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) (set-scroll-bar-mode 'right) i .emacs Mer scrolling (mouse-wheel-mode t) aktiverer muse-hjulet. Endret 12. desember 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har også et problem.. Installerte akkurat Slackware 10.2 og driver å konfigurer nettverket. Men av en eller annen grunn hopper gateway adressa opp på x.x.x.255 Har prøvd å ta en "sudo route add default gw" <ip> men det funker like dårlig! Forslag? 5286828[/snapback] I Slackware logger man seg inn som root hvis man skal konfigurere. Man bruker ikke sudo hvis man ikke setter opp /etc/sudoers. Prøv netconfig, et enkelt og greit verktøy for å sette opp nettverket. 5286854[/snapback] Hmm, snodig Har forresten 2 nettverkskort på maskina, det ene er Jensen 100 MBit og det andre Marvell Yukon (ASUS) GBit. Har prøvd å kjøre netconfig som root og alt går som det skal. (Statisk) Etterpå når jeg tar en ifconfig eth0 får jeg opp: eth0 Link encap:Ethernet HWaddr "bla bla bla" inet addr:192.168.0.2 Bcast: 192.168.0.1 Mask: 255.255.255.0 BROADCAST MULTIADRESS MTU:1500 Metric:1 RX packets: 20 errors:0 dropped:0 overruns: 0 frame: 0 TX packets: 15 errors:0 dropped:0 overruns: 0 carrier: 0 collision:0 txqueuelen:1000 RX bytes:6664 TX bytes:630 Interrupt: 11 Base adress:0xa000 Driver å funderer på om den broadcasten har tulla seg. Har prøvd å koble TP til begge eth. korta. Visst jeg tar ifconfig eth1 får jeg: eth1: error fetching interface information: Device not found Alle svar blir gledelig motatt Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) * dobbelpost * Endret 12. desember 2005 av dabear Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 GVIM, Gedit, Bluefish eller kanskje Leafpad? 5287065[/snapback] Verken gedit eller bluefish støtter html, javascript og php i samme dokument, og leafpad stopper opp når jeg prøver å laste inn ei fil desverre. Jeg er egentlig ute etter noe sånt som notepad2, bare til gnu/linux Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 netconfig i Slackware er for å konfigurere eth0. Skal du konfigurere eth1 må du inn i /etc/rc.d/rc.inet1.conf. I den filen får du en anelse om hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) GVIM, Gedit, Bluefish eller kanskje Leafpad? 5287065[/snapback] Verken gedit eller bluefish støtter html, javascript og php i samme dokument, og leafpad stopper opp når jeg prøver å laste inn ei fil desverre. Jeg er egentlig ute etter noe sånt som notepad2, bare til gnu/linux Ok, vet ikke hva notepad2 er, prøvde du GVIM? Tips: det er mulig å kode uten syntax Endret 12. desember 2005 av olear Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 HJEEELP.. Har fortsatt ikke fått til nettverket Åpen for forslag Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2005 Hei, noen som kan anbefale meg en god multilanguage editor for gnome? Den må altså støtte python/php kombinert med html og js samtidig pluss eventuelt andre. Den må ha et gtk-grensesnitt, så fks Kdevelop er ikke aktuelt. 5286843[/snapback] Om du driver med PHP-utvikling (gjerne også med HTML og JS spedd i), kan jeg sterkt anbefale Zend Studio. Det har dog sine begrensninger, siden det er java-basert og dermed får trøbbel med ytelsen når prosjektene dine begynner å bli litt store (kildefiler på > 500kB eller 4-5 tusen linjer i samme fil gir lag når du skriver). Dessuten koster Zend Studio penger (tror det er $100 for studentversjon), men om du har råd til det vil jeg anbefale det sterkt. Har gode muligheter til PHP-debugging og CVS-integrasjon m.m. Det er ikke designet for å brukes med python, men du kan sikkert gjøre det om du må. Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 ett lite wine spørsmål: kan windows .net applikasjoner kjøres i wine ? Er ett supert .net app jeg gjerne skulle hatt tilgang til i linux............. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 Hei, noen som kan anbefale meg en god multilanguage editor for gnome? Den må altså støtte python/php kombinert med html og js samtidig pluss eventuelt andre. Den må ha et gtk-grensesnitt, så fks Kdevelop er ikke aktuelt.5286843[/snapback] *Må* det være GTK? Hvis du er villig til å lempe på kravet om GTK vil jeg sterkt anbefalle NEdit. NEdit is a multi-purpose text editor for the X Window System, which combines a standard, easy to use, graphical user interface with the thorough functionality and stability required by users who edit text eight hours a day. It provides intensive support for development in a wide variety of languages, text processors, and other tools, but at the same time can be used productively by just about anyone who needs to edit text. Eneste "greia" med NEdit er at den pga alderen bruker Motif, ikke Qt eller GTK. NEdit FAQ Jeg syns NEdit er den beste (GUI) editor'n jeg har kommet over til GNU/Linux, minner meg forresten mye om UltraEdit til Win hvis du har erfaring med den. (en annen kewl sak med NEdit er at den orginalt ble utviklet for Fermilab) Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 VG / PCWorld tester OpenOffice.org 2.0 og skryter veldig godt. Synes det er kjempemessig at slikt kommer på forsida til VG. Er jo god reklame for open source. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110992 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...E721A72A4791D43 OpenOffice.org 2.0 er utvilsomt en meget bra programpakke, som vi tror dekker behovene til 90 prosent av Office-brukerne – både i bedrifter og privat. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 Flott at sånt får oppmerksomhet. OpenOffice er et godt alternativ til MSOffice, men det er fortsatt en vei å gå. F.eks. så savner jeg en komponent i OpenOffice/StarOffice tilsvarende Outlook i MSOffice. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 Hehe, bildet som viste stavekontrollen (eller var det stave kontrollen?) var ikke så god reklame . Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 Jo OO driver å deler opp ord? Det er jo en veldig alvorlig feil, som heller ikke ser ut til å bli fikset. Var det samme med v1. Virker som om stavekontrollmotoren(eller hva det nå heter), ikke er veldig fleksibel, men antar at alle språk fungerer som engelsk. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 Spesielt det at OO støtter XML-baserte OpenDocument får nok hvermansen til å gå mann av huse for å laste ned og installere. Neida, bra at det får publisitet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2005 Ser ut som at Linus Torvalds har valgt side i KDE vs Gnome striden. Linus sier: Bruk KDE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå