Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Vil komme med en oppfordring: Jeg har startet en tråd som omhandler oppdeling av dagens Linux/UNIX-forum. Vil gjerne høre innspill fra flest mulige brukere av dagens Linux/UNIX-forum. Linken til tråden finner dere i signaturen min.

5259504[/snapback]

Skulle gjerne deltatt i den tråden du lenker til, men føler at jeg må lese hele tråden først. Dette er problemet i den tråden du lenker til, og forsåvidt «Politikk, religion og samfunn»; dere skriver alt for detaljert :ermm: , går an å fatte seg i korthet veit du :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Storesøsteren min spurte meg her om dagen om hva jeg ønsket meg til jul. Siden jeg ikke hadde særlig mange ønsker satte hun opp noen forslag til hva jeg kunne ønske meg :). Et av dem var abonnement på et blad. Det var ingen dum idé, så jeg lette litt rundt etter noen blader som omhandlet GNU/Linux. Fant et blad som heter Linuxmagasinet. Er det å anbefale? Finnes det andre alternativer? Har en følelse at Linuxmagasinet er det eneste norske bladet om GNU/Linux som kommer på trykk...

Lenke til kommentar

Stakk innom videolan.org i dag for å hente ned VLC (gnøkket seg under en oppgradering av ubuntu (uten reinstall, ikke lurt)), og så dette øverst på siden:

VideoLAN might disappear due to new French/European legislation.

Learn more

Les mer her

Blir skikkelig irritert over dette. Ingen vanlige folk ønsker en slik utvikling, men siden det er de store firmaene som pusher dette, blir politikere og andre "viktige" personer presset til å innføre slike idiotiske lover. Slike lover fører kun til at de store softwarefirmaene og andre store konsern tjener mer penger, mens utvikling, valgfrihet og nytenking får knockout. Ufattelig provoserende. :mad:

Lenke til kommentar
Storesøsteren min spurte meg her om dagen om hva jeg ønsket meg til jul. Siden jeg ikke hadde særlig mange ønsker satte hun opp noen forslag til hva jeg kunne ønske meg :). Et av dem var abonnement på et blad. Det var ingen dum idé, så jeg lette litt rundt etter noen blader som omhandlet GNU/Linux. Fant et blad som heter Linuxmagasinet. Er det å anbefale? Finnes det andre alternativer? Har en følelse at Linuxmagasinet er det eneste norske bladet om GNU/Linux som kommer på trykk...

5261068[/snapback]

Hey, god idé. Ga meg noen tanker sjøl.

Linuxmagasinet er så langt jeg vet det eneste norske linux bladet. Jeg syns det er så der, bra ikke strålende.

Hvis du "greier" engelske blader vil jeg anbefalle LinuxFormat. Jeg syns ihvertfall det er et meget godt blad.

Et pluss i margen for Linuxmagasinet kontra LinuxFormat er at Linuxmagasinet har en fast BSD spalte, en GodTing om en liker eller er interessert i BSD.

Lenke til kommentar
Hey, god idé. Ga meg noen tanker sjøl.

Linuxmagasinet er så langt jeg vet det eneste norske linux bladet. Jeg syns det er så der, bra ikke strålende.

Hvis du "greier" engelske blader vil jeg anbefalle LinuxFormat. Jeg syns ihvertfall det er et meget godt blad.

Et pluss i margen for Linuxmagasinet kontra LinuxFormat er at Linuxmagasinet har en fast BSD spalte, en GodTing™ om en liker eller er interessert i BSD.

Var faktisk en ganske god idé ja!

Jeg skulle nok tro at jeg hadde klart å lese meg gjennom engelske blader også. Sikkert noen ord jeg ikke hadde forstått, men sånn er det jo alltid. Men det beste hadde jo vært et norskspråklig blad, så sant det ikke bare står kjedelig ting der da......

Angående BSD-spalten til Linuxmagasinet så synes jeg det var ganske positivt. Selv om jeg ikke bruker BSD selv, så leser jeg en del om det, med stor interesse.

Men du vet vel ikke om andre norske blader?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne deltatt i den tråden du lenker til, men føler at jeg må lese hele tråden først. Dette er problemet i den tråden du lenker til, og forsåvidt «Politikk, religion og samfunn»; dere skriver alt for detaljert :ermm: , går an å fatte seg i korthet veit du  :roll:

5259563[/snapback]

Ok, kjapp oppsummering:

stigfjel ønsker at det blir 2 forum, et for GNU/Linux og et for Unix/BSD.

olefiver negativ, mener det vil bli forsterket segregering.

Jeg foreslo et felles *nix forum, hvor bl.a. denne tråden vil ligge, med GNU/Linux og Unix/BSD som underfora.

stigfjel støtter den ideén, og olefiver kan leve med den.

Sånn, klar til å delta? ;)

Lenke til kommentar
Du må bytte til 686-kjerne.

5262425[/snapback]

Er det derfor jeg har fått "free -m" til å rapportere en total-verdi på alt mellom 800 og 1012MiB? Har jo 1024MiB, men 800MiB virket i minste laget.

Har ikke noe med 686 å gjøre, du må aktivere 'High memory' hvis du har over 700mb ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...