RattleBattle Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Men hvis den ikke støtter SSL, så hadde vel tilkoblingen med SSL gått i dass? 5252903[/snapback] NX Nomachine er et selvstendig program, ikke sant? Og har ingen ting med VNC å gjøre? 5252917[/snapback] Ja. Nå har jeg akkurat installert det for første gang, men det er etter hva jeg oppfatter et program som støtter fjernstyring gjennom flere protokoller; VNC, RDP, UNIX (egen innlogging med KDE eller GNOME hvor brukeren av serveren ikke merker noe). Ved innlogging importerer man en private key, og bruker brukernavn og passord satt opp av NX Nomachine-serveren, deretter kommer en egen innlogging med f.eks VNC eller RDP utført av NX-klienten. Endret 4. desember 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Som sagt, selv om VNC ikke nødvendigvis støtter kryptert overføring, vil ikke det ha noe å si for programmer som man bruker videre. De vil fungere som vanlig, med kryptering. Men skjermbildet som man overfører med VNC (forutsatt at man bruker gratisversjonen av VNC) vil ikke være kryptert, ei heller passordet som man bruker for å starte en VNC-sesjon. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Tighvnc krypterer i hvert fall passordet, men ikke resten av trafikken. http://www.tightvnc.com/faq.html#howsecure Sjekket også realvnc, men er ikke helt sikker på om jeg skjønte svaret. Forstod det også som at det også krypterte passordet. EDIT: Men det virker some "UNIX-Gnome/KDE session" er kryptert, siden den kun går over port 22 og er avhengig av at ssh-serveren min er oppe og går. Endret 5. desember 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 OH NOES! Planet Earth's computers are wide open to a virus attack from Little Green Men! Can you say with certainty that every contributor to every free or open source software project is an Earth human? I don't think so! Until you can, the surest way to defend your computer against alien invaders is -- obviously -- to stick with good old-fashioned proprietary software Maggie Sue, gets mah gun! Why on earth that Cletus? I gots to shoots teh Linux boxxen! But Cletus, I thought we was done with teh M$ terror. Yes, we was. But windows will protects us from the alien invasions. I reads in this onlinepaper that aliens coulds be makings viruses in Linux. Oh my Lord, Cletus. Shoot it good. I don't want anybody but you probe me. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 OH NOES! Planet Earth's computers are wide open to a virus attack from Little Green Men! Alienware Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) OH NOES! Planet Earth's computers are wide open to a virus attack from Little Green Men! Alienware 5253952[/snapback] Alle som har Alienware bokser er dømt uansett; alle vet jo at all sikkerhet i verden betyr dipshit når noen har fysisk tilgang til boksen din Får å sikre jordens og menneskenes fremtid bør Alienware snarest boikottes. Vi får håpe de menneske- og GNU/Linux-vennlige rom-pingvinene bak Alien package converter kan hjelpe oss når endetiden kommer Endret 5. desember 2005 av olefiver Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Tighvnc krypterer i hvert fall passordet, men ikke resten av trafikken. http://www.tightvnc.com/faq.html#howsecure Sjekket også realvnc, men er ikke helt sikker på om jeg skjønte svaret. Forstod det også som at det også krypterte passordet. EDIT: Men det virker some "UNIX-Gnome/KDE session" er kryptert, siden den kun går over port 22 og er avhengig av at ssh-serveren min er oppe og går. 5253900[/snapback] Det er jo i allefall mulig å tunnelere VNC over ssh, det burde da være trygt... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Tighvnc krypterer i hvert fall passordet, men ikke resten av trafikken. http://www.tightvnc.com/faq.html#howsecure Sjekket også realvnc, men er ikke helt sikker på om jeg skjønte svaret. Forstod det også som at det også krypterte passordet. EDIT: Men det virker some "UNIX-Gnome/KDE session" er kryptert, siden den kun går over port 22 og er avhengig av at ssh-serveren min er oppe og går. 5253900[/snapback] Det er jo i allefall mulig å tunnelere VNC over ssh, det burde da være trygt... 5254421[/snapback] Det har jeg prøvd, men fikk det ikke helt til. Ville ikke starte X-session, eller noe i den duren. Det var i grunn det jeg lurte på skjedde her, altså en tunnelering av VNC gjennom SSH. Lenke til kommentar
Fjoggs Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) jeg klarer ikke å aktivere java i nettleserene mine. Jeg har prøvd med både jre og jdk versjonen fra sun sine sider og opensource versjonen jeg fant med apt-get, men alikevel ber firefox meg om å laste ned java runtime environment. Er det et hemmelig triks jeg ikke vet om man må benytte? Debian 1.3.1 firefox 1.5 kernel 2.6.14 begynner å bli små frustrert nå Edit Jeg fikk det til. av en eller annegrun fungerte det ikke å legge en sytemlienke i /usr/lib/mozilla-firefox/ til java jre, men jeg ,åtte gjøre det i i /.mozilla/plugins/ Endret 5. desember 2005 av Fjoggs Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 WTF er vitsen med dette: http://www.linux-xp.com/, screenshot. GNU/Linux er et unikt og bra produkt som ikke har behov for å hærme etter andre. Skjønner meg ikke på folk som skal style desktoppen til å ligne XP eller for den slags skyld OSX. Da kan man vel heller bruke originalen. Har jo vært mange tilsvarende greier før, men denne var jo "bra", slike produkter gir jo folk et helt feil intrykk av åpen kildekode. GNU/linux er ikke en gratis wannabe Windows, men et selvstendig og meget bra alternativ!! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Sånt er stygt. Man går jo over til GNU/Linux nettopp for å komme bort fra Windows. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Sånt er stygt. Man går jo over til GNU/Linux nettopp for å komme bort fra Windows. 5257831[/snapback] Kan vel være noen som vil ha et virusfritt og mer stabilt alternativ, og samtidig foretrekker XP-utseende. Ikke min smak, men hva bryr det meg om andre vil gjøre det slik... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Sånt er stygt. Man går jo over til GNU/Linux nettopp for å komme bort fra Windows. 5257831[/snapback] Kan vel være noen som vil ha et virusfritt og mer stabilt alternativ, og samtidig foretrekker XP-utseende. Ikke min smak, men hva bryr det meg om andre vil gjøre det slik... 5257859[/snapback] Greit nok at folk har forskjellig smak. Og takk og lov for det. Men likevel, det blir litt dumt. Uansett, smaken er som baken, den er delt. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 WTF er vitsen med dette: http://www.linux-xp.com/, screenshot. GNU/Linux er et unikt og bra produkt som ikke har behov for å hærme etter andre. Skjønner meg ikke på folk som skal style desktoppen til å ligne XP eller for den slags skyld OSX. Da kan man vel heller bruke originalen. Har jo vært mange tilsvarende greier før, men denne var jo "bra", slike produkter gir jo folk et helt feil intrykk av åpen kildekode. GNU/linux er ikke en gratis wannabe Windows, men et selvstendig og meget bra alternativ!!5257809[/snapback] Jeg kan forstå at folk vil få desktoppen til å se ut som OS X, siden OS X faktisk ser bra ut. WinXP desktoppen gjør jo ikke det. Forøvrig syns jeg at XP-looken i denne sammenhengen er meget ironisk. Linux-XP er en russisk distro. Russland er et av landene i verden med desidert flest piratkopierte win-versjoner. :!: Lenke til kommentar
Fjoggs Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 En smart måte å lure folk over på GNU/linux. Instalere linux XP og si at du har oppgradert windows XP til den nyeste versjonen.... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Hvis man ser nøye på screenshotet ser man at brukeren er root (under hjemme-ikonet), i god windows-ånd . Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Vil komme med en oppfordring: Jeg har startet en tråd som omhandler oppdeling av dagens Linux/UNIX-forum. Vil gjerne høre innspill fra flest mulige brukere av dagens Linux/UNIX-forum. Linken til tråden finner dere i signaturen min. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Vil komme med en oppfordring: Jeg har startet en tråd som omhandler oppdeling av dagens Linux/UNIX-forum. Vil gjerne høre innspill fra flest mulige brukere av dagens Linux/UNIX-forum. Linken til tråden finner dere i signaturen min. Eneste du får ut av det er en kategori (BSD/UNIX) som ingen bruker. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Vil komme med en oppfordring: Jeg har startet en tråd som omhandler oppdeling av dagens Linux/UNIX-forum. Vil gjerne høre innspill fra flest mulige brukere av dagens Linux/UNIX-forum. Linken til tråden finner dere i signaturen min. Eneste du får ut av det er en kategori (BSD/UNIX) som ingen bruker. 5259525[/snapback] Det er ikke bare jeg som bruker BSD/UNIX. Som sagt, vær med og delta i tråden. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Det er ikke bare jeg som bruker BSD/UNIX. Som sagt, vær med og delta i tråden. Vel, dere er ikke mange Endret 6. desember 2005 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå