mrMarL Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Er det noen programmer der ut som kan generer fram passord for meg? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Argh... Nå får jeg melding om at jeg kjører en X server, og at jeg må lukke denne. Er ikke konsollet en X server? Hvordan skal jeg da få installert det? (PS. dette er første gang jeg prøver installert linux) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Å skrive "init 3" som root burde gjøre jobben. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Å skrive "init 3" som root burde gjøre jobben. 5251608[/snapback] Nei, dessverre. Hvordan installerer dere nVidia (grafikk)driverene deres? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Hvis driveren ligger i pakkesystemet ditt(hvilken distro) kan det være lurt å installere derifra, hvis du ikke er ekstremt opptatt av å ha siste versjon for å skvise ut de siste %'ene ytelse da. Ev. kan du prøve en "init 1", da burde i alle fall X stoppe! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Å skrive "init 3" som root burde gjøre jobben. 5251608[/snapback] Nei, dessverre. Hvordan installerer dere nVidia (grafikk)driverene deres? 5251653[/snapback] Jeg åpner et terminalvindu og skriver følgende: sh fil.run i den katalogen filen ligger. Så redigerer jeg xorg.conf og passer på slik at det står: Driver "nvidia" Så starter jeg X-serveren på nytt. Endret 4. desember 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Er det noen programmer der ut som kan generer fram passord for meg? #!/bin/sh M="0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz" L="8" while [ $L -gt 0 ] do PASS="$PASS${M:$(($RANDOM%${#M})):1}" let L-=1 done echo $PASS Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Kan jeg kjøre 1280x1024 oppløsning ved å endre de mulige oppløsningene i xorg.conf? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Kan jeg kjøre 1280x1024 oppløsning ved å endre de mulige oppløsningene i xorg.conf? 5251928[/snapback] Det du bør gjøre, er å kjøre scriptet xorgconfig før du installerer nvidia-driverne. Da kan du lett spesifisere ønsket oppløsning. Selv bruker jeg 1600x1200 uten problemer. Etter at du har kjørt xorgconfig, installerer og konfigurerer nvidia-driverne. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Kan jeg kjøre 1280x1024 oppløsning ved å endre de mulige oppløsningene i xorg.conf? 5251928[/snapback] Det du bør gjøre, er å kjøre scriptet xorgconfig før du installerer nvidia-driverne. Da kan du lett spesifisere ønsket oppløsning. Selv bruker jeg 1600x1200 uten problemer. Etter at du har kjørt xorgconfig, installerer og konfigurerer nvidia-driverne. 5251985[/snapback] Skriptet xorgconfig, er det filen xserver-xorg.config? Og skal den kjøres ved å skrive: sh xserver-xorg.config i konsollet?Jeg får følgende feilmelding da: Can't exec "xserver-xorg.config": No such file or directory at /usr/share/perl/5.8/IPC/Open3.p m line 168.open2: exec of xserver-xorg.config failed at /usr/share/perl5/Debconf/ConfModule.pm line 44 Endret 4. desember 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Nei, du skriver bare xorgconfig. Dette skal fungere i de fleste distroer. Det er i hvert fall sånn jeg lager en xorg.conf i mappen /etc/X11 med Slackware Linux, FreeBSD, OpenBSD og til og med Solaris 10. Endret 4. desember 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Nei, du skriver bare xorgconfig. Dette skal fungere i de fleste distroer. Det er i hvert fall sånn jeg lager en xorg.conf i mappen /etc/X11 med Slackware Linux, FreeBSD, OpenBSD og til og med Solaris 10. 5252295[/snapback] Jeg får det ihvertfall ikke til i Ubuntu. Jeg trodde Ubuntu skulle være lett og brukervennlig, men jeg holder ikke ut en oppløsning på 1024x768. Går tilbake til Windows i et par dager tror jeg. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Nei, du skriver bare xorgconfig. Dette skal fungere i de fleste distroer. Det er i hvert fall sånn jeg lager en xorg.conf i mappen /etc/X11 med Slackware Linux, FreeBSD, OpenBSD og til og med Solaris 10. 5252295[/snapback] Jeg får det ihvertfall ikke til i Ubuntu. Jeg trodde Ubuntu skulle være lett og brukervennlig, men jeg holder ikke ut en oppløsning på 1024x768. Går tilbake til Windows i et par dager tror jeg. 5252381[/snapback] Har du vurdert å se på feks en guide? Her skal det stå rimelig enkelt forklart hva du trenger å gjøre osv. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Nei, du skriver bare xorgconfig. Dette skal fungere i de fleste distroer. Det er i hvert fall sånn jeg lager en xorg.conf i mappen /etc/X11 med Slackware Linux, FreeBSD, OpenBSD og til og med Solaris 10. 5252295[/snapback] Jeg får det ihvertfall ikke til i Ubuntu. Jeg trodde Ubuntu skulle være lett og brukervennlig, men jeg holder ikke ut en oppløsning på 1024x768. Går tilbake til Windows i et par dager tror jeg. 5252381[/snapback] Dette må, som når man generelt gjør systeminnstillinger, gjøres som root. Enten via kommandoen sudo (du skriver sudo før selve kommandoen), eller bruke root-kontoen direkte. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Har et lite spørsmål om VNC med NX Nomachine. Vil jeg få en kryptert overføring dersom jeg velger å huke av for SSL som vist i screenshot, selv om jeg bruker VNC? Spør for å være på den helt sikre siden. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Har et lite spørsmål om VNC med NX Nomachine. Vil jeg få en kryptert overføring dersom jeg velger å huke av for SSL som vist i screenshot, selv om jeg bruker VNC? Spør for å være på den helt sikre siden. 5252805[/snapback] Hvilken VNC bruker du? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Har et lite spørsmål om VNC med NX Nomachine. Vil jeg få en kryptert overføring dersom jeg velger å huke av for SSL som vist i screenshot, selv om jeg bruker VNC? Spør for å være på den helt sikre siden. 5252805[/snapback] Hvilken VNC bruker du? 5252825[/snapback] Er det Vino den heter som følger med Ubuntu? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Har et lite spørsmål om VNC med NX Nomachine. Vil jeg få en kryptert overføring dersom jeg velger å huke av for SSL som vist i screenshot, selv om jeg bruker VNC? Spør for å være på den helt sikre siden. 5252805[/snapback] Hvilken VNC bruker du? 5252825[/snapback] Er det Vino den heter som følger med Ubuntu? 5252843[/snapback] Aner ikke hva som følger med Ubuntu, men de fleste gratis-versjoner av VNC er basert på gratisversjonen av RealVNC, og den støtter ikke kryptert overføring. Men det eneste VNC gjør, er å overføre skjermbildet. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Men hvis den ikke støtter SSL, så hadde vel tilkoblingen med SSL gått i dass? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Men hvis den ikke støtter SSL, så hadde vel tilkoblingen med SSL gått i dass? 5252903[/snapback] NX Nomachine er et selvstendig program, ikke sant? Og har ingen ting med VNC å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå