jorgis Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Den jeg kjører når jeg kjeder meg og vil stressteste litt: perl -e 'fork while fork' Tar ikke mange sekundene før maskinen går ned med load på over 3000, om jeg ikke har satt limits. 5239462[/snapback] Vil det ikke i dette tilfellet bare være foreldreprosessen som spawner nye prosesser? Siden fork returnerer 0 som pid for barneprosessen? 5240407[/snapback][/https://www.diskusjon.no/index.php?act=Post&CODE=02&f=27&t=401300&qpid=5240407 Stemmer, det går an å drepe hele saken med "killall perl", noe som er greit om jeg ombestemmer meg. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Stemmer, det går an å drepe hele saken med "killall perl", noe som er greit om jeg ombestemmer meg. 5241426[/snapback] Ja, det høres ut som en grei løsning. Så slipper du problemet som oppstod på blindern for noen uker siden, hvor en person kjørte et c program, while(1){fork();}, på den ene serveren. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er ikke poenget med fork at alle pid's blir opptatte? Da skal du vel heller ikke kunne kjøre programmet killall ? Eller er det jeg som tuller ? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Denne her var fin. kunne jo til og med være nyttig http://www.xyzcomputing.com/index.php?opti...=1&limitstart=0 Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Denne her var fin. kunne jo til og med være nyttig http://www.xyzcomputing.com/index.php?opti...=1&limitstart=0 Til hva da? Hvis man kunne bruke den uavhengig av en annen maskin så kunne den ha nytteverdi. En hvilken som helst distro på en USB-stick gjør akkurat det samme (til en lavere pris). Ok, man får ikke levert en hvilken som helst USB-stick i doggiebag med halskjede, men de to tingene i seg selv er ikke verdt prisen (eller er det ). Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Har ikke sett noen god løsning der man kan kjøre GNU/linux fra en minnepenn under Windows ennå, skulle gjerne hatt det en slik. Det beste jeg har funnet er å instaler cygwin på minnepinnen. Noe som dette kunne jo være veldig fin å ha når man skal på ferie, og ikke kan ta med pc. Eller bare om man skal på besøk til noen osv. Ikke alle steder man har mulighet til å reboote PCen, eller at det er ønskelig å gjøre det, denne her bootet jo på to sek!! Men prisen var nok litt høy for noe som ikke er veldig nyttig!! Men den inneholder jo en 400mhz ppc, det er jo litt imponerende. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Friheten man har på Blindern er fantastisk. Man kan jo kjøre hva man vil (gitt at den har en nice-verdi fra og med 11 om det er en bakgrunnsprosess). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Friheten man har på Blindern er fantastisk. Man kan jo kjøre hva man vil (gitt at den har en nice-verdi fra og med 11 om det er en bakgrunnsprosess). 5243003[/snapback] Faktisk så fikk vi under en inf-forelesning beskjed om "Dersom dere ved et uhell får hele annlegget til å gå ned, så er det helt greit - grunnen til at det er her, er at dere skal lære". Kongebra! Hørt rykter om at de er strengere på NTNU... Edit: Ellers så er det jo kjempedigg at de har oppgradert linuxboksene til RHEL4 (nesten det samme som Fedora 3), om man bytter til Gnome desktop Endret 2. desember 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Fedora Directory Server er nå lansert i versjon 1.0 Hihi... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 The Fedora Directory Server is a world-class Directory Server implementation.Forklaring på hva dette er? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Dette er katalogtjenesten til Red Hat/Fedora. Active Directory er også en katalogtjenste, dvs et system som (for å si det litt enkelt) holder orden på info om de ansatte, brukernavn, passord osv. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er ikke poenget med fork at alle pid's blir opptatte? Da skal du vel heller ikke kunne kjøre programmet killall ? Eller er det jeg som tuller ? 5242422[/snapback] Jo, om man venter lenge nok ( > 5-10 sekunder) har man ikke lenger ressurser til å skrive noe i terminal i det hele tatt. Er man rask nok kan man drepe alt med killall, istedenfor C-versjonen, hvor du må drepe x antall forskjellige prosesser manuelt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Fedora Directory Server er nå lansert i versjon 1.0 Hihi... 5243387[/snapback] Digg! Tenk om jeg hadde hatt denne når jeg drev å styra med LDAP for et par år siden... Noen som har prøvd den, og kjører den? Ser jo helt genialt ut... EDIT: post nr. 3333 i denne tråden Emne: Announcing Fedora Directory Server 1.0Dato: Thu, 01 Dec 2005 07:08:08 -0700 We are proud to announce the release of Fedora Directory Server 1.0. This release marks a significant milestone for the open source community, who now have access to the code for the console and administration engine as well as the previously open sourced LDAP engine. This release uses the Apache httpd engine as its administration server, and includes mod_nss - a rewrite of mod_ssl which uses the Mozilla NSS crypto engine. The 1.0 release, in addition to its many other features such as LDAPv3, Multi-Master Replication, and Windows Synchronization, includes support for MD5, SHA-256, SHA-384, and SHA-512 password hashing, as well as many bug fixes. Fedora Directory Server 1.0 furthers the evolution and democratization of open source software in making this powerful, enterprise proven technology available to all. It is a boon for developers who are now able to port the full package - LDAP engine, console, and admin engine - to many different platforms. If you have used the previous version of Fedora Directory Server, we invite you to try our new version. If you are using another LDAP server, we invite you to try ours and let us know how it compares - we're always looking for ways to improve. Our community is already active and growing, and you are welcome and encouraged to join. There are many ways: joining the mailing lists, reporting bugs, editing documentation, writing scripts/patches/plug-ins, and many more. Try it out! - http://directory.fedora.redhat.com/wiki/Download Our home page - http://directory.fedora.redhat.com/ Join our community! - http://directory.fedora.redhat.com/wiki/Ways_to_contribute mod_nss - http://directory.fedora.redhat.com/wiki/Mod_nss Drop us a line! - [email protected] and http://directory.fedora.redhat.com/wiki/Mailing_Lists Endret 3. desember 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg sitter på Ubuntu 5.10 nå (installert på en 10 GB'er jeg fant i en eske), men synes en oppløsning på 1024x768 blir altfor lite. Jeg tenkte derfor å installere skjerkortdrivere (fra nVidia) og like godt også brikkesettdrivere, for å se om det ble bedre. Jeg fant brikkesettdrivere her, og skjermkortdrivere her, og får kjørt dem via sh [filnavn] (er root gjennon sudo -i), men under installasjonen får jeg følgende melding: ERROR: Unable to find the system utility 'ld'; please make sure you have the package 'binutils' installed. If you do have binutils installed, the please check that 'ld' is in your PATH. Hva gjør jeg da? Og hvordan får jeg installert Firefox 1.5 (det er en tar.gz-fil)? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Installer utviklingsverktøy. Når det gjelder firefox: vent et par dager, så kommer det sikkert ferdig testet etc. igjennom pakkesystemet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Installer utviklingsverktøy.5248256[/snapback] Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Installer utviklingsverktøy.5248256[/snapback] Hvordan gjør man det? 5248278[/snapback] prøvd sudo apt-get install binutils ? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Installer utviklingsverktøy. Når det gjelder firefox: vent et par dager, så kommer det sikkert ferdig testet etc. igjennom pakkesystemet. 5248256[/snapback] Ubuntu releaser vel ikke ikke nye versjoner av programmer annet enn med ny versjon av Ubuntu, så FF 1.5 kommer vel ikke før i April (eller noe). Det er jo også alltids mulig at noen lager en Ubuntu-pakke som fungerer bra. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Like greit å installere 1.5 fra hjemmesiden til mozilla.org, siden den også oppdaterer seg selv, hvis du installerer som vanlig bruker. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Noen som har satt fingrene i Fedora Directory Server? Jeg tenkte jeg skulle sette opp en test stasjon med en FDS og noen klienter som kjører Fedora Core på jobben på mandag hvis jeg får tid. Ser jo lovende ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå