Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo lage et sjøl. Men det blir kanskje litt vanskelig å finne ut hvilke plugins som er installert hos brukeren. Og forresten; «.» er ikke lov i variabelnavn i php, og metoder på objekt kaller du ved «->»

5231875[/snapback]

Kan ikke PHP heller - det var en slags pseudo-kode :)

Lenke til kommentar

Poenget mitt med MathML, var nettop det at man kan ha så fine løsninger man bare vill, men det skal godt gjøres at de blir populære så lenge ikke alle de store støtter de. MathML er stot sett bare støttet Geko-baserte nettleser. Tok litt hart i angående støtten for MathML :) Det fungerer ikke i IE(finnes plugin) eller khtml-baserte nettlesere (konqueror og safari). Egentlig litt rart da MathML har eksistert i minst 7 år og er en W3C-standard, men det er vel en for liten brukermasse til at det prioriteres. Poenget mitt var i alle fall at selv om SVG er fint tror jeg ikke det vil bli noen umiddelbar suksess, men det er jo alltid bra med alternativer!! Et annet eksempel er jo gjennomsiktige png-bilder. Man kan lage fine efekter med det, det har eksistert i evigheter, men ingen bruker det.

Lenke til kommentar
Burde jeg bekymre meg over spyware i Linux? eller er det ikke så fult utbredt?

5237058[/snapback]

Har aldri vært plaget av verken virus, ormer, trojaner, adware eller spyware.

Tror du er relativt sikker.

5238188[/snapback]

Du bør dog passe deg for kompiser som kjører fork-bombs når du går på dass på LAN. :)

Lenke til kommentar
Den jeg kjører når jeg kjeder meg og vil stressteste litt:

perl -e 'fork while fork'

Tar ikke mange sekundene før maskinen går ned med load på over 3000, om jeg ikke har satt limits. :)

5239462[/snapback]

Vil det ikke i dette tilfellet bare være foreldreprosessen som spawner nye prosesser? Siden fork returnerer 0 som pid for barneprosessen?

(Nei, jeg kan ikke perl, men fant ikke noe her som skulle tilsi at den oppfører seg annerledes enn c/posix versjonen)

Lenke til kommentar

I det siste har jeg hatt et problem ved at firefox spiser opp alle resursene mine når jeg besøker dagbladet eller vg. Noen andre som har dette problemet?

Ikke at det er et stort savn å ikke kunne frekventere db og vg.no, men det er iriterende å ikke kunne lese pondus....

Endret av Fjoggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...